Hoever kan ik gaan met velgen? et waardes etc

Forumindex Forums Modellen Astra Hoever kan ik gaan met velgen? et waardes etc

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218503
    rezz
      Lid sinds:
      30 September 2006

      Ik ben aan het kijken voor een ander setje velgen, welke hou ik nog even geheim :)

      maar ik zou graag willen weten wat er allemaal past onder de astra coupe.
      Ik wil graag 18 inch maar 19 mag er ook wel komen.

      nu zit ik even met de et waarde’s etc. past bijvoorbeeld dit?

      Voor 8,5 x19 ET45
      Achter 9,5 x 19 ET45
      Gaat dit aanlopen? tot hoever kan ik gaan. verlaging komt erna pas.

      5×112 (schuifbouten) Iemand ervaring mee?

      alvast bedankt

      #17628200
      AsconaC20NE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 December 2004

        Dat het gaat aanlopen weet ik nu al zeker. In hoeverre het gaat aanlopen weet ik niet

        ter vergelijking:

        Ik rij nu met ET35 7,5J 215/35/18 en dat gaat perfect

        Ik heb even met de zelfde velgen 225/35/18 er op gelegt, en dat loopt al aan bij de achterzijde

        jij wilt een heel stuk bredere velg monteren met een grotere wielomtrek als je voor 19 inch gaat, dat gaat niet goedkomen.

        maar 18 inch is toch groot zat :thumbup zeker als je voor een velg kiest die al wat groot lijkt en een platte band er om heen, vind ik tenminste:

        als je hem ietsjes verlaagt nog vult het ook net iets mooier op nog en heb je geen gezeur met omrollen, aanlopen en vreemde sporing van de auto

        #17628201
        MONSTERCORSA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 August 2004

          als ik naar die foto kijk is 18 precies goed:wub
          en zonder teveel problemen

          #17628202
          AsconaC20NE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2004

            met de goede bandenmaat helemaal geen problemen zelfs met ET35 :thumbup

            wil je 225 brede banden, dan moet je ET49 nemen

            wil je echt 19 inch hebben, dan zul je echt niet boven de 7,5J gaan en het liefst een ET waarde van 49, maar dat zal lastig worden denk ik.

            #17628203
            rezz
              Lid sinds:
              30 September 2006

              Dan denk ik dat het 18″ wordt 8j of iets met 210 banden :) en dan omlaag :D

              #17628204
              AsconaC20NE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 December 2004

                210 banden bestaat niet zover ik weet. in ieder geval niet gangbare maat.

                waarom wil je dan 8J of zo? Dat is alleen maar nadelig als je al krap zit met de maat en niet al te veel wilt verbouwen. 8J kan wel, maar dan moet je wel iets zoeken met een hoge ET waarde. Zeker geen ET35

                Daarnaast, Ik heb een smallere velg dan dan jij wil (7,5J) en een bredere band (215)

                zie hier:

                je ziet al dat de velgen buiten de band uitsteken. Dit was toen ik de velgen toen ik ze nog maar net had. Je wilt niet zien hoe de velgen er nu uit zit nadat ik met 3 km/h heel iets lang een stoeprand gleed met de gladheid :( Terwijl ik er altijd super zuinig op ben. Ik zou echt niet snel meer velgen kopen die breder zijn dan de band…

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.