Hoeveel vermogen kan een z20let aan

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Hoeveel vermogen kan een z20let aan

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222884
    Barrythefirst
      Lid sinds:
      23 June 2010

      Zelf draai ik met 266pk 428nm en denk dat de volgende stap
      gesmede zuigers en drijfstangen moeten worden voor dat
      ik hem naar phase 3 gooi(waar hij eigenlijk al klaar voor is)

      Wat is jullie mening

      hoe ver kan je gaan zonder inwendige versterkingen ?

      #17692347
      svdk20
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 August 2009

        euh euh ik had bij phase 2 al gesmede zuiger en drijfstangen genomen als ik jou was

        #17692348
        Orang-pinda
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Zonder inwendige aanpassingen denk ik dat je rustig richting de 300PK kunt gaan.

          #17692349
          chucky66
            Lid sinds:
            12 July 2004

            vind het wel een gok

            #17692350
            OPCdriver
              Lid sinds:
              1 August 2009

              EDS stage III 298pk 405nm , stock internals.:thumbup

              #17692351
              Baas J.
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2008

                Hmm ik heb ook 400Nm…maar bij 260pk… waar komen die verschillen vandaan?

                #17692352
                tijgetje57
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  andere tuner, andere computer. Andere afstelling daar zit het verschil in.

                  En dan ook nog eens een verschil in Custom of gewoon zeggen van je hebt nu 260 pk klaar.

                  Mag aannemen dat je het custom hebt laten doen met bank?

                  #17692353
                  Barrythefirst
                    Lid sinds:
                    23 June 2010

                    @ Baas J

                    ik doe het met

                    EDS intercooler
                    leh turbo
                    katvervanger
                    200cell racekat
                    high flow aanzuigbuisie
                    powerpipe
                    63.5 rvs uitlaat(in dit systeem zit te veel tegendruk moet 76/80mm worden)

                    @ tijgetje57

                    Hij is bij EDS op de bank geweest
                    265.9pk en 428nm met backfire(bougies konden het niet aan)
                    heb nu NGK iridium IX bougies en probleem opgelost
                    (dus misschien wel meer dan 265.9pk)

                    #17692354
                    OPCdriver
                      Lid sinds:
                      1 August 2009

                      origineel gepost door Baas J.
                      Hmm ik heb ook 400Nm…maar bij 260pk… waar komen die verschillen vandaan?

                      Ik heb de uitdraai nooit ontvangen , anders hadden we ze naast elkaar kunnen leggen.:(

                      Parts op de motor ; 2.2 airfilterbox (short route),Dbilas flowpipe,Friedrichs 3″ uitlaatsysteem,Dbilas Flowtech,Zleh
                      turbo,Bosch 470cc inj., Dbilas uitlaatspruitstuk,EDS intercooler en stage III EDS software.

                      #17692355
                      Andre Botter
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 July 2004

                        origineel gepost door Barrythefirst
                        @ Baas J

                        ik doe het met

                        EDS intercooler
                        leh turbo
                        katvervanger
                        200cell racekat
                        high flow aanzuigbuisie
                        powerpipe
                        63.5 rvs uitlaat(in dit systeem zit te veel tegendruk moet 76/80mm worden)

                        63.5 te veel tegendruk dat lijkt mij sterk of het moet een slecht gemaakt te uitlaat zijn.

                        #17692356
                        Barrythefirst
                          Lid sinds:
                          23 June 2010

                          Yep de dubbele einddempers en de manier hoe het gedaan is niet goed

                          Bij EDS kreeg ik ook het advies om het vervangen maar ik spaar nog wel ff
                          door voor een complete uitlaat met grotere diameter

                          #17692357
                          zetos
                            Lid sinds:
                            4 January 2009

                            Hey,

                            300 pk kunnen ze hebben.
                            Uitlaat probleem ken ik daarom ben ik blijven steken op 280 pk en 424 nm.
                            Dacht dat me voorpijp 63,5mm was maar bleek 60mm te zijn.

                            Kreeg bij eds ook te horen dat me uitlaat niet goed was.

                            Zijn er meerdere die te horen kreeg dat de uitlaat niet deugde ik moest zelfs onder de 5000 toeren blijven.

                            Nouw is me demper aangepast maar moet me voorpijp nog doen.

                            Ik rij met:

                            EDS intercooler
                            Leh turbo
                            Leh injectoren
                            76mm catbacksysteem
                            Precat vervanger

                            Standaard airbox ,standaard crosspipe, standaart aanzuigmond.

                            Dus nog maar dingen aanpassen dan gaat ie naar Klaasen

                            #17692358
                            Barrythefirst
                              Lid sinds:
                              23 June 2010

                              Waarom Klasen

                              Is EDS niet goed meer (daar kom ik altijd)

                              Klasen haalt minder vermogen uit een auto met de zelfde specs(dat lees ik op de website dan)

                              #17692359
                              zetos
                                Lid sinds:
                                4 January 2009

                                origineel gepost door Baas J.
                                Hmm ik heb ook 400Nm…maar bij 260pk… waar komen die verschillen vandaan?

                                Ligt aan de afstellen en hoe de waardes gezet wordt.

                                Zoals bij OPCdriver die rijdt met dbilas uitlaat en inlaat spruitstukken dus grooter dus zijn auto is weer anders afgesteld dan die van jouw en de meinus is weer anders afgesteld de een heeft veel vermogen onderin de ander juist boven in.

                                Ken ook z20lets die met 300 pk en 500nm rondrijden.

                                Maar ik durf mijn grafic niet te posten anders had ik het wel gedaan. en voor heen ree ik met 253 pk en 417nm koppel en toen trok die harder dan wat ie nu doet terwijl ik nu bijna 30 pk erbij heb…..

                                #17692360
                                zetos
                                  Lid sinds:
                                  4 January 2009

                                  origineel gepost door Barrythefirst
                                  Waarom Klasen

                                  Is EDS niet goed meer (daar kom ik altijd)

                                  Klasen haalt minder vermogen uit een auto met de zelfde specs(dat lees ik op de website dan)

                                  Tjah dat denk je maar jah de bank van klaasen is naukeuriger dan die van eds. Heb ergens een keer een test gelezen over de Regal Courtenay EDS mappen en op een geijkte bank en dan heeft je 300 pk z20let opeens geen 300pk maar 285 pk.

                                  Zelfde dus als bij Klaasen alleen Klaasen zegt ook dat je 285 pk krijg en die heb je dan ook.

                                  En ik vind het gewoon leuk om naar andere tuners te gaan om te kijken wat de mogelijk heden zijn.

                                  #17692361
                                  OPCdriver
                                    Lid sinds:
                                    1 August 2009

                                    Zetos@ Wanneer ga je naar Klasen?
                                    En wat zal er nu uitkomen?
                                    Dit kan een mooi vergelijk worden waar we wat aan hebben.

                                    #17692362
                                    zetos
                                      Lid sinds:
                                      4 January 2009

                                      @OPCDriver : dat zal pas in september worden moet nog 2 meters
                                      plaatsen en me voorpijp moet nog ff gefixt worden. Dan zet ik hem eerst op de bank.
                                      Dan mag stephan ff zijn trucjes doen met de laptop en dan kijken naar het verschil.

                                      #17692363
                                      Barrythefirst
                                        Lid sinds:
                                        23 June 2010

                                        :hmmz EDS vs Klasen

                                        Maar waar zitten de verschillen ?

                                        Niet alleen in een testbank hoop ik
                                        (anders haal ik 5% van het opgegeven vermogen af en dan heb ik de waarheid toch?)

                                        #17692364
                                        AstraGCoupeTurbo
                                          Lid sinds:
                                          9 May 2010

                                          of zet hem een keer op de bank bij VDB Works in Kuinre, die meet ook tegendruk van je uitlaat en alles.

                                          Ze meten meer dan bij EDS ed. Binnenkort gaat mijnes bij hun op de bank.
                                          Gister mijn Suzuki motor laten doen door hun. Stond ervan te kijken hoe ze te werk gaan en hoeveel ze weten omtrent de motoren en autos. Mijn petje af voor hun en zeker niet duur! Hij vertelde ook dat tuners softwarematig iets veranderen met hun testbank waardoor de meting altijd positief uitvalt, zodat de klant denkt dat hij veel vermogen en koppel erbij heb, terwijl in werkelijkheid het niet is.

                                          Als hij daar is geweest laat ik het zeker weten.

                                          Groeten

                                          #17692365
                                          DEEF
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 May 2007

                                            daarom kan het geen kwaad je auto eens op een “onafhankelijke” bank te zetten.
                                            maar als de tuners met de bank of uitdraai gaan liggen kloten gooien ze toch hun eigen ramen in??als ik met alles klaar ben gaat ie op een bank van iemand anders dan v-max..
                                            ff vergelijken…

                                            #17692366
                                            zetos
                                              Lid sinds:
                                              4 January 2009

                                              origineel gepost door Barrythefirst
                                              :hmmz EDS vs Klasen

                                              Maar waar zitten de verschillen ?

                                              Niet alleen in een testbank hoop ik
                                              (anders haal ik 5% van het opgegeven vermogen af en dan heb ik de waarheid toch?)

                                              Juist, testbank en onstekingtijdstip , en Klasen schijnt beter te zijn in het fijntunen..

                                              Over dat onstekingtijdstip : EDS zegt heel snel met backfire dat het je uitlaat is ( teveel tegen druk ) zonder ook maar verder te kijken terwijl probleem ook bijv in de bougies of onstekingstijdstip kan zitten. Teminste dat was bij mij het geval. Andere jongens zijn zeer tevrede over EDS.
                                              Maar ik wil ook gewoon kijken of het beter kan en op een andere vermogensbank.

                                              #17692367
                                              zetos
                                                Lid sinds:
                                                4 January 2009

                                                origineel gepost door DEEF
                                                daarom kan het geen kwaad je auto eens op een “onafhankelijke” bank te zetten.
                                                maar als de tuners met de bank of uitdraai gaan liggen kloten gooien ze toch hun eigen ramen in??als ik met alles klaar ben gaat ie op een bank van iemand anders dan v-max..
                                                ff vergelijken…

                                                Jah precies zoals AstraGCoupeTurbo ook al melde bij die tuner waar hij geweest is meeten ze meer dus maybe ga ik daar eerst heen om te kijken wat hun daar meten.

                                                Ik heb ook de power modus van EDS zodat ie weer terug kan naar standaart vermogen. Maar ik heb nu het gevoel dat ie alles behalve orgineel is hou zonder power modus een leon 20vt niet meer bij met 180 pk:hmmz

                                                #17692368
                                                Barrythefirst
                                                  Lid sinds:
                                                  23 June 2010

                                                  Ik heb ook een powermodus en vraag me af of klasen(e.d.) daar ook wat mee kunnen
                                                  (want mocht ik geen 98 kunnen tanken dan kan ik het knoppie indrukken)

                                                  Je houdt met het standaardvermogen zowiezo niemand bij(van de gti achtige auto’s dan)
                                                  Toen ik voor de zoveelste x tot snot ben gereden door een diesel ben ik gaan tunen

                                                  Maaruh over die ontsteking heb je gelijk want het is al de 2de keer dat ik vanaf EDS met
                                                  backfire naar huis reed
                                                  (en dan kan je het zelf oplossen maar ik ben geen automonteur dus voor mij erg lastig
                                                  Een auto moet gewoon perfect zijn als ik net een
                                                  paar ruggen op tafel heb gelegd)

                                                  Eind van het jaar staan de financien er beter voor en ga dan maar eens denken
                                                  hoe verder(denk toch inwendig versterken en dan pas meer pk’s want het is mijn
                                                  dagelijkse auto en wil geen risico’s nemen)
                                                  Maar Klasen klinkt toch wel goed

                                                  #17692369
                                                  zetos
                                                    Lid sinds:
                                                    4 January 2009

                                                    origineel gepost door Barrythefirst
                                                    Ik heb ook een powermodus en vraag me af of klasen(e.d.) daar ook wat mee kunnen
                                                    (want mocht ik geen 98 kunnen tanken dan kan ik het knoppie indrukken)

                                                    Je houdt met het standaardvermogen zowiezo niemand bij(van de gti achtige auto’s dan)
                                                    Toen ik voor de zoveelste x tot snot ben gereden door een diesel ben ik gaan tunen

                                                    Maaruh over die ontsteking heb je gelijk want het is al de 2de keer dat ik vanaf EDS met
                                                    backfire naar huis reed
                                                    (en dan kan je het zelf oplossen maar ik ben geen automonteur dus voor mij erg lastig
                                                    Een auto moet gewoon perfect zijn als ik net een
                                                    paar ruggen op tafel heb gelegd)

                                                    Eind van het jaar staan de financien er beter voor en ga dan maar eens denken
                                                    hoe verder(denk toch inwendig versterken en dan pas meer pk’s want het is mijn
                                                    dagelijkse auto en wil geen risico’s nemen)
                                                    Maar Klasen klinkt toch wel goed

                                                    Precies,

                                                    kijk als je alleen al astra h drijfstangen zou nemen en zuigerbodemkoeling dan kan je alweer een stukje verder neem je daarbij ook nog eens andere zuigers dan kan je weer verder
                                                    maar jah ik zeg: andere zuigers andere turbo omdat je anders weer geen rendement uit je zuigers haal en dat kost nog aardig wat. De H turbo is goed voor 330 pk daarna moet je een andere turbo nemen. Dus word wel een duure grap.

                                                    #17692370
                                                    Barrythefirst
                                                      Lid sinds:
                                                      23 June 2010

                                                      Maar je moet ergens beginnen en alles in 1x wordt echt heel duur
                                                      (Het gaat mij om het juiste traject bewandelen om de pk-honger te stillen zonder onnodige risico’s)

                                                      Aken en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.