Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Hoeveel vermogen kan een z20let aan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juni 2010 om 17:03 #17222884
Zelf draai ik met 266pk 428nm en denk dat de volgende stap
gesmede zuigers en drijfstangen moeten worden voor dat
ik hem naar phase 3 gooi(waar hij eigenlijk al klaar voor is)Wat is jullie mening
hoe ver kan je gaan zonder inwendige versterkingen ?
26 juni 2010 om 17:59 #17692347euh euh ik had bij phase 2 al gesmede zuiger en drijfstangen genomen als ik jou was
26 juni 2010 om 18:14 #17692348Zonder inwendige aanpassingen denk ik dat je rustig richting de 300PK kunt gaan.
26 juni 2010 om 18:52 #17692349vind het wel een gok
26 juni 2010 om 20:51 #17692350EDS stage III 298pk 405nm , stock internals.:thumbup
26 juni 2010 om 22:04 #17692351Hmm ik heb ook 400Nm…maar bij 260pk… waar komen die verschillen vandaan?
27 juni 2010 om 00:17 #17692352andere tuner, andere computer. Andere afstelling daar zit het verschil in.
En dan ook nog eens een verschil in Custom of gewoon zeggen van je hebt nu 260 pk klaar.
Mag aannemen dat je het custom hebt laten doen met bank?
27 juni 2010 om 06:01 #17692353@ Baas J
ik doe het met
EDS intercooler
leh turbo
katvervanger
200cell racekat
high flow aanzuigbuisie
powerpipe
63.5 rvs uitlaat(in dit systeem zit te veel tegendruk moet 76/80mm worden)@ tijgetje57
Hij is bij EDS op de bank geweest
265.9pk en 428nm met backfire(bougies konden het niet aan)
heb nu NGK iridium IX bougies en probleem opgelost
(dus misschien wel meer dan 265.9pk)27 juni 2010 om 07:20 #17692354origineel gepost door Baas J.
Hmm ik heb ook 400Nm…maar bij 260pk… waar komen die verschillen vandaan?Ik heb de uitdraai nooit ontvangen , anders hadden we ze naast elkaar kunnen leggen.:(
Parts op de motor ; 2.2 airfilterbox (short route),Dbilas flowpipe,Friedrichs 3″ uitlaatsysteem,Dbilas Flowtech,Zleh
turbo,Bosch 470cc inj., Dbilas uitlaatspruitstuk,EDS intercooler en stage III EDS software.27 juni 2010 om 08:35 #17692355origineel gepost door Barrythefirst
@ Baas Jik doe het met
EDS intercooler
leh turbo
katvervanger
200cell racekat
high flow aanzuigbuisie
powerpipe
63.5 rvs uitlaat(in dit systeem zit te veel tegendruk moet 76/80mm worden)63.5 te veel tegendruk dat lijkt mij sterk of het moet een slecht gemaakt te uitlaat zijn.
27 juni 2010 om 09:37 #17692356Yep de dubbele einddempers en de manier hoe het gedaan is niet goed
Bij EDS kreeg ik ook het advies om het vervangen maar ik spaar nog wel ff
door voor een complete uitlaat met grotere diameter27 juni 2010 om 20:28 #17692357Hey,
300 pk kunnen ze hebben.
Uitlaat probleem ken ik daarom ben ik blijven steken op 280 pk en 424 nm.
Dacht dat me voorpijp 63,5mm was maar bleek 60mm te zijn.Kreeg bij eds ook te horen dat me uitlaat niet goed was.
Zijn er meerdere die te horen kreeg dat de uitlaat niet deugde ik moest zelfs onder de 5000 toeren blijven.
Nouw is me demper aangepast maar moet me voorpijp nog doen.
Ik rij met:
EDS intercooler
Leh turbo
Leh injectoren
76mm catbacksysteem
Precat vervangerStandaard airbox ,standaard crosspipe, standaart aanzuigmond.
Dus nog maar dingen aanpassen dan gaat ie naar Klaasen
27 juni 2010 om 20:32 #17692358Waarom Klasen
Is EDS niet goed meer (daar kom ik altijd)
Klasen haalt minder vermogen uit een auto met de zelfde specs(dat lees ik op de website dan)
27 juni 2010 om 20:33 #17692359origineel gepost door Baas J.
Hmm ik heb ook 400Nm…maar bij 260pk… waar komen die verschillen vandaan?Ligt aan de afstellen en hoe de waardes gezet wordt.
Zoals bij OPCdriver die rijdt met dbilas uitlaat en inlaat spruitstukken dus grooter dus zijn auto is weer anders afgesteld dan die van jouw en de meinus is weer anders afgesteld de een heeft veel vermogen onderin de ander juist boven in.
Ken ook z20lets die met 300 pk en 500nm rondrijden.
Maar ik durf mijn grafic niet te posten anders had ik het wel gedaan. en voor heen ree ik met 253 pk en 417nm koppel en toen trok die harder dan wat ie nu doet terwijl ik nu bijna 30 pk erbij heb…..
27 juni 2010 om 20:43 #17692360origineel gepost door Barrythefirst
Waarom KlasenIs EDS niet goed meer (daar kom ik altijd)
Klasen haalt minder vermogen uit een auto met de zelfde specs(dat lees ik op de website dan)
Tjah dat denk je maar jah de bank van klaasen is naukeuriger dan die van eds. Heb ergens een keer een test gelezen over de Regal Courtenay EDS mappen en op een geijkte bank en dan heeft je 300 pk z20let opeens geen 300pk maar 285 pk.
Zelfde dus als bij Klaasen alleen Klaasen zegt ook dat je 285 pk krijg en die heb je dan ook.
En ik vind het gewoon leuk om naar andere tuners te gaan om te kijken wat de mogelijk heden zijn.
28 juni 2010 om 17:23 #17692361Zetos@ Wanneer ga je naar Klasen?
En wat zal er nu uitkomen?
Dit kan een mooi vergelijk worden waar we wat aan hebben.1 juli 2010 om 14:25 #17692362@OPCDriver : dat zal pas in september worden moet nog 2 meters
plaatsen en me voorpijp moet nog ff gefixt worden. Dan zet ik hem eerst op de bank.
Dan mag stephan ff zijn trucjes doen met de laptop en dan kijken naar het verschil.1 juli 2010 om 16:20 #17692363:hmmz EDS vs Klasen
Maar waar zitten de verschillen ?
Niet alleen in een testbank hoop ik
(anders haal ik 5% van het opgegeven vermogen af en dan heb ik de waarheid toch?)1 juli 2010 om 17:04 #17692364of zet hem een keer op de bank bij VDB Works in Kuinre, die meet ook tegendruk van je uitlaat en alles.
Ze meten meer dan bij EDS ed. Binnenkort gaat mijnes bij hun op de bank.
Gister mijn Suzuki motor laten doen door hun. Stond ervan te kijken hoe ze te werk gaan en hoeveel ze weten omtrent de motoren en autos. Mijn petje af voor hun en zeker niet duur! Hij vertelde ook dat tuners softwarematig iets veranderen met hun testbank waardoor de meting altijd positief uitvalt, zodat de klant denkt dat hij veel vermogen en koppel erbij heb, terwijl in werkelijkheid het niet is.Als hij daar is geweest laat ik het zeker weten.
Groeten
1 juli 2010 om 18:58 #17692365daarom kan het geen kwaad je auto eens op een “onafhankelijke” bank te zetten.
maar als de tuners met de bank of uitdraai gaan liggen kloten gooien ze toch hun eigen ramen in??als ik met alles klaar ben gaat ie op een bank van iemand anders dan v-max..
ff vergelijken…1 juli 2010 om 19:24 #17692366origineel gepost door Barrythefirst
:hmmz EDS vs KlasenMaar waar zitten de verschillen ?
Niet alleen in een testbank hoop ik
(anders haal ik 5% van het opgegeven vermogen af en dan heb ik de waarheid toch?)Juist, testbank en onstekingtijdstip , en Klasen schijnt beter te zijn in het fijntunen..
Over dat onstekingtijdstip : EDS zegt heel snel met backfire dat het je uitlaat is ( teveel tegen druk ) zonder ook maar verder te kijken terwijl probleem ook bijv in de bougies of onstekingstijdstip kan zitten. Teminste dat was bij mij het geval. Andere jongens zijn zeer tevrede over EDS.
Maar ik wil ook gewoon kijken of het beter kan en op een andere vermogensbank.1 juli 2010 om 19:28 #17692367origineel gepost door DEEF
daarom kan het geen kwaad je auto eens op een “onafhankelijke” bank te zetten.
maar als de tuners met de bank of uitdraai gaan liggen kloten gooien ze toch hun eigen ramen in??als ik met alles klaar ben gaat ie op een bank van iemand anders dan v-max..
ff vergelijken…Jah precies zoals AstraGCoupeTurbo ook al melde bij die tuner waar hij geweest is meeten ze meer dus maybe ga ik daar eerst heen om te kijken wat hun daar meten.
Ik heb ook de power modus van EDS zodat ie weer terug kan naar standaart vermogen. Maar ik heb nu het gevoel dat ie alles behalve orgineel is hou zonder power modus een leon 20vt niet meer bij met 180 pk:hmmz
1 juli 2010 om 20:18 #17692368Ik heb ook een powermodus en vraag me af of klasen(e.d.) daar ook wat mee kunnen
(want mocht ik geen 98 kunnen tanken dan kan ik het knoppie indrukken)Je houdt met het standaardvermogen zowiezo niemand bij(van de gti achtige auto’s dan)
Toen ik voor de zoveelste x tot snot ben gereden door een diesel ben ik gaan tunenMaaruh over die ontsteking heb je gelijk want het is al de 2de keer dat ik vanaf EDS met
backfire naar huis reed
(en dan kan je het zelf oplossen maar ik ben geen automonteur dus voor mij erg lastig
Een auto moet gewoon perfect zijn als ik net een
paar ruggen op tafel heb gelegd)Eind van het jaar staan de financien er beter voor en ga dan maar eens denken
hoe verder(denk toch inwendig versterken en dan pas meer pk’s want het is mijn
dagelijkse auto en wil geen risico’s nemen)
Maar Klasen klinkt toch wel goed3 juli 2010 om 21:07 #17692369origineel gepost door Barrythefirst
Ik heb ook een powermodus en vraag me af of klasen(e.d.) daar ook wat mee kunnen
(want mocht ik geen 98 kunnen tanken dan kan ik het knoppie indrukken)Je houdt met het standaardvermogen zowiezo niemand bij(van de gti achtige auto’s dan)
Toen ik voor de zoveelste x tot snot ben gereden door een diesel ben ik gaan tunenMaaruh over die ontsteking heb je gelijk want het is al de 2de keer dat ik vanaf EDS met
backfire naar huis reed
(en dan kan je het zelf oplossen maar ik ben geen automonteur dus voor mij erg lastig
Een auto moet gewoon perfect zijn als ik net een
paar ruggen op tafel heb gelegd)Eind van het jaar staan de financien er beter voor en ga dan maar eens denken
hoe verder(denk toch inwendig versterken en dan pas meer pk’s want het is mijn
dagelijkse auto en wil geen risico’s nemen)
Maar Klasen klinkt toch wel goedPrecies,
kijk als je alleen al astra h drijfstangen zou nemen en zuigerbodemkoeling dan kan je alweer een stukje verder neem je daarbij ook nog eens andere zuigers dan kan je weer verder
maar jah ik zeg: andere zuigers andere turbo omdat je anders weer geen rendement uit je zuigers haal en dat kost nog aardig wat. De H turbo is goed voor 330 pk daarna moet je een andere turbo nemen. Dus word wel een duure grap.4 juli 2010 om 19:57 #17692370Maar je moet ergens beginnen en alles in 1x wordt echt heel duur
(Het gaat mij om het juiste traject bewandelen om de pk-honger te stillen zonder onnodige risico’s)Aken en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.