Hoeveel speakers zitten er nu in de Karl

Forumindex Forums Modellen Karl Hoeveel speakers zitten er nu in de Karl

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347224
    Willem van den Berg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 August 2017

      Kan iemand mij vertellen of er in elke Karl hetzelfde aantal speakers zitten, zijn er 4 of is er ook een uitvoering 6,en als het 4 is, zit er dan wel bedrading in de achterdeuren om daar dan eventueel een stel extra speakers bij te laten zetten, want in het infotainment scherm staan bij mij maar 2 voorspeakers aan,en de achterspeakers zouden niet actief zijn dus dat zou wel het geval zijn als er 2 bij geplaatst zouden worden, wie kan mij aan de juiste antwoorden helpen. :help: :help:

      Alvast bedankt,
      Willem

      #18348177
      koenvb
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 July 2008

        Hey,

        Ik weet niet hoe het precies zit, had te maken met welke radio en uitvoering van de auto dacht ik.

        Wij hebben er 1 van 2016 met 4 speakers de 2 in de deur en die 2 kleintjes

        Ik weet dat ze eerder met 6 speakers geleverd werden zo stond het ook eerder in de brochure.

        Ik ben er mee bezig geweest met de verkoper, maar heb het eigenlijk niet doorgezet aangezien mijn vrouw het niet zo belangrijk vond dat er achter geen speakers zitten.

        Ben wel benieuwd of het allemaal voorbereid is dus ik volg dit topic ook even

        #18373167
        KareltjeOO
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 March 2020

          Ik heb onlangs een voorraadmodel (2019) van de Karl Edition 120 gekocht bij de officiële Opeldealer.

          In de achterportieren zie je weliswaar roosters zitten, maar verdere voorbereiding zit er niet in, zo vertelde de verkoper mij. Achteraf inbouwen kán technisch, maar wordt erg kostbaar.

          Je hebt dus standaard twee speakers in de voorportieren en twee tweetertjes in de A-stijlen.

          #18442599
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Volgens de Duitse folder uit 2016: Das Radio R 300 bietet vier Lautsprecher, eine Radiofunktion und einen aux-In-anschluss.
            Volgens de 2016 prijslijst:
            Infotainment-Systeme allgemein: 4 Lautsprecher, 4 x 20 Watt, 6 x 6 Senderspeicher, Dachantenne, geschwindigkeitsabhängige Lautstärke- und Bassregelung, UKW/MW, Autostore, RDS-EON.

            Ik zie er geen opties opstaan voor meer speakers.

            Nu kan ik de KARL van ouders pas morgen ophalen, maar van de proefrit weet ik wel dat er speakers in de voordeuren zitten en ergens achterin (mogelijk de deuren).

            #18443210
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ok, ik heb de Karl Innovation van mei-2016 is goed bekeken.
              Er zit een R300BT radio in met alleen een balans (links / rechts) regeling.

              In de voorportieren zitten speakers en tweeters in de A-stijl.
              De achterportieren hebben wel roosters, maar die zijn leeg (zal binnenkort bij mooi weer is het zijpaneel loshalen of er kabels liggen).

              Ook heb ik wat folders / prijslijsten doorgenomen die ik online kon vinden:
              Tot 2015 maken ze melding van 6 speakers.
              Vanaf 2016 hebben ze het over 4 speakers.
              Nu heb ik ook proef gereden met een Duitse import uit 2018 (Karl Excite met R300BT radio) en die had wel een fader instelling (voor / achter) en speakers in de achterdeuren.

              Overigens zie ik dat er ook verschil zit tussen de Duitse Innovation uitrusting en de Nederlandse (folder / prijslijst via opel-infos.de).
              Dus ik vermoed dat de NL importeur zijn auto goedkoper gemaakt heeft door de achterspeakers niet te leveren.

              #18443712
              computerbug
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2011

                Hoi, Jongens

                Bij mijn neef was het geval dat de bekabeling er gewoon in zitten maar wel zonder speakers.

                Speakers er in en gaan met de banaan, maar kan makkelijk zijn dat het een uitvoering is, die net tussen de wissel er tussen door is geflipt.

                En bij andere uitvoeringen de bekabeling er niet meer in zit.

                Gewoon even kijken of de bekabeling er zit.

                Even een algemene of-topic vraag, waarom krijg ik zo veel ruimte tussen de regels door, is dit te wijten aan mijn instelling, of wat is er fout?

                #18444059
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  @Computerbug kreeg je neef dan ook fader regeling in zijn radio te zien?
                  Op dit moment heb ik daar alleen balans staan namelijk.

                  #18444071
                  computerbug
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2011

                    Hoi, Corsa_GSi

                    Heb even gebeld, en hij zegt van wel.

                    Ik neem aan dat de Opel de radio niet gewijzigd zou hebben.

                    Daar zou je toch langs moeten komen toch?, dacht ik.

                    #18444167
                    Koffie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 November 2019

                      [quote quote=18444071]Ik neem aan dat de Opel de radio niet gewijzigd zou hebben.[/quote]

                      De zichtbaarheid van de fader zou een instelling kunnen zijn die in de fabriek wordt ingesteld, op basis van het aantal luidsprekers.

                      #18444392
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Zodra ik een keer in me opslag geweest ben om een setje speakers te halen, dan ga ik de boel open maken en zien hoe het zit :)

                        #18478124
                        errol1983
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 August 2022

                          Heeft iemand al gekeken of de kabels achter aanwezig waren.

                          #18501433
                          Corsa_GSi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Sorry helemaal niets meer meegedaan, me ouders vinden het prima zo.
                            Mogelijk dat ik er komende zomer wat tijd voor heb om verder te kijken.

                            #18530262
                            Johan Cornelis
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 May 2023

                              heb zelf gebruikte karl rocks mj 2018 aangeschaft en heb alleen geluid uit de voorportieren  de speakers in de A stijl zitten er wel maar geven geen geluid. in de achterportieren zitten geen speakers en de kabel zitten er ook niet ook niet in de stekker in de B stijl. moet nog kijken bij de stekker die in de A stijl zit en de dashbordkabel met de carrosseriekabel verbind of ze in de dashbordkabel zitten ze moeten dan op pin  15-16  zitten. Maar het probleem zit hem in de radio om aan te sturen ligt aan optie code UQF is luidspeakerpakket standaard audio. je kan het updaten met programmeren via sps via de dealer van 2 speaker naar  4 speaker of 6 speaker systeem  ik heb het digitale grote scherm erin en je hebt wel de mogelijkheid tot balans l – r maar niet de fader voor – achter  gaat volgende week naar de dealer voor radio upgrade programmeren en dan zal er wel de fader bijkomen en dus aansturen van achterportieren. speakers voor achterdeuren kosten ongeveer 100 euro origineel moeten dichte kappen opzitten aan de achterzijde ander loopt auto vol met water als het regent ( water loopt langs raam deur in en dan via  speaker en bekleding in de auto)  auto kan ook niet via android auto ( heb android telefoon) comuniceren met mijn telefoon zodat google maps op het display verschijnt waarschijnlijk usb aansluiting probleem. gaan ze dan uitzoeken . ligt niet aan telefoon of kabel want werkt in mijn opel grandland wel

                              #18530264
                              Johan Cornelis
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 May 2023

                                programmeren van speakers kost geld is serviceprogrammeren kostenType A  omstreeks 125 euro

                                #18538442
                                Johan Cornelis
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  22 May 2023

                                  ivm usb probleem heeft de dealer een update uitgevoerd voor de usb was versie 2.0 en nu 3.2 en wat zie ik bij het uitvoeren van de update komt na het opstarten er geen opel inteliink te staan maar chevrolet intellilink te staan er daar zit de fader wel in maar de radio speelt nu niet die moet via sps weer ingesteld ( vrijgegeven worden) en dan is de fader weer weg. ik vermoed dat ik een chassisnummer moet gebruiken van een auto met 6 speaker systeem uit 2015 heeft iemand dat voor mij of weet men hoe ik dit kan omzeilen zodat ik 6 speakers krijg anders moet ik ze gaan koppelen aan de speakers van de voordeur .

                                  #18541014
                                  Richard Kroonen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 July 2023

                                    Hoi ,

                                     

                                    IK heb ook een Opel Karl Rocks. IK wil ook graag 2 speakers in de achterdeuren plaatsen. Ik heb de ook de radio met groter scherm (Intellilink4.0)

                                    Ik kwam dit tegen op youtube om zelf de speakers achterin te krijgen, en wil het ook ongeveerd ook op die manier gaan doen

                                    Nu begrijp ik dat ik dus de intellilink radio dus om de andere speakers werkend te krijgen ik naar de dealer moet om het het te laten om programmeren?

                                    Zijn er trouwens de updates niet ergens te downloaden en de software?

                                     

                                     

                                     

                                     

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.