Hoe zit de voorbumper vast?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Hoe zit de voorbumper vast?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217396
    Za4ra OPC
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2009

      Gisteren geprobeerd de voorbumper te demonteren maar dit is helaas niet gelukt. :(

      Wat kregen we wel los: twee (split)pennen aan de bovenkant, drie aan de onderkant van de bumper, een schroef links en een schroef rechts (wielkast) en daarna wisten wij het niet meer. Wij zagen alleen een aantal dopjes onder de schroeven (wielkast), soort mini (split)pennen op een rijtje? Moeten deze eraf zodat ie los komt van de wielkast?
      Zo ja, eraf knijpen en nieuwe kopen? :hmmz

      #17614856
      OPCdriver
        Lid sinds:
        1 August 2009

        Toevallig vandaag bij m’n “assie” erop gezet (Za4ra denk ik is gelijk)
        Je was goed bezig ; wielkast l/r maar dan boven on onder (waar je remlucht buis mee vast zit) voor plastic plugen en niet vergeten stekkers v/d mist/verstralerslampem los maken en voor het gemak , maar hoeft niet perse zou ik de gehele remluchtbuis l/r verwijderen deze zit vast met 3X inwendig Torx (waarvan je er 1 al bij de wielzijde gelost hebt) en tenslotte drie plastic pluggen (net als die twee boven) aan de onderzijde die de bumper verbind met de H-balk (waar je motor en transmissie op ligt.)
        Dan moet ie los zijn en kun je hem voorzichtig aan de uiteinden bij de wielkast opzij eraf trekken en er van af halen
        Als je er niet iets van begrijpt mail gerust.
        Gr en succes Marcel.

        #17614857
        Za4ra OPC
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 August 2009

          De tweede schroef onder konden wij niet vinden. Waar zit ie precies?

          #17614858
          OPCdriver
            Lid sinds:
            1 August 2009

            Binnenzijde wielscherm zit de eerste (beetje verzonken) ter hoogte v/d scheiding voorbumper/voorscherm , de tweede ook a/d binnenzijde wielscherm maar lager , bijna a/d onderkant , en je luchtbuis v/d remkoeling zit er ook meevast.
            Ook dit zit met inwendig Torx vast.
            Hoop dat je dit bedoelde?!
            gr Marcel

            #17614859
            Za4ra OPC
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 August 2009

              Die onderste heb ik niet gezien. Ik ga morgen gelijk even kijken of deze kan vinden. :thumbup

              #17614860
              ZA4A OPC
                Lid sinds:
                19 June 2009

                origineel gepost door Za4ra OPC
                Die onderste heb ik niet gezien. Ik ga morgen gelijk even kijken of deze kan vinden. :thumbup

                ik ben benieuwd Ton!!!!!

                #17614861
                spy675
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 May 2008

                  Ha die Ton,de al genoemde plekken waar hij vast zit kloppen helemaal,maar vergeet niet de temp.zender die achter de onderste luchtinlaat(onder de zwarte strip op de bumper)zit om los te maken,komt helemaal goed,los balos amigo:afro

                  #17614862
                  OPCdriver
                    Lid sinds:
                    1 August 2009

                    origineel gepost door spy675
                    Ha die Ton,de al genoemde plekken waar hij vast zit kloppen helemaal,maar vergeet niet de temp.zender die achter de onderste luchtinlaat(onder de zwarte strip op de bumper)zit om los te maken,komt helemaal goed,los balos amigo:afro

                    Crap , ik wist dat ik wat vergeten was , ik was hem zelf bij demonteren ook vergeten.:o
                    En ook je waterslangen (bij T-stuk) los maken als je Xenon hebt
                    bedankt spy675:thumbup
                    gr Marcel

                    #17614863
                    Za4ra OPC
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 August 2009

                      Het is gelukt. :thumbup

                      Er zaten nog 4 schroeven (kruiskop) naast de remluchtbuis. De kunststof pluggen waren zo los. Pennentjes doordrukken en plug eruit.

                      Dank voor alle informatie. :wors

                      #17614864
                      2e-c14nz
                        Lid sinds:
                        5 June 2009

                        Nu ben ik toch nieuwsgierig dus ik vraag het gewoon, waarom wilde je hem losmaken? :D :angel

                        #17614865
                        Za4ra OPC
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 August 2009

                          origineel gepost door 2e-c14nz
                          Nu ben ik toch nieuwsgierig dus ik vraag het gewoon, waarom wilde je hem losmaken? :D :angel

                          Zie topic “angel eyes” Ik heb er devil eyes in gezet! ;)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.