Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Hoe zit de voorbumper vast?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2010 om 19:09 #17217396
Gisteren geprobeerd de voorbumper te demonteren maar dit is helaas niet gelukt. :(
Wat kregen we wel los: twee (split)pennen aan de bovenkant, drie aan de onderkant van de bumper, een schroef links en een schroef rechts (wielkast) en daarna wisten wij het niet meer. Wij zagen alleen een aantal dopjes onder de schroeven (wielkast), soort mini (split)pennen op een rijtje? Moeten deze eraf zodat ie los komt van de wielkast?
Zo ja, eraf knijpen en nieuwe kopen? :hmmz12 februari 2010 om 19:28 #17614856Toevallig vandaag bij m’n “assie” erop gezet (Za4ra denk ik is gelijk)
Je was goed bezig ; wielkast l/r maar dan boven on onder (waar je remlucht buis mee vast zit) voor plastic plugen en niet vergeten stekkers v/d mist/verstralerslampem los maken en voor het gemak , maar hoeft niet perse zou ik de gehele remluchtbuis l/r verwijderen deze zit vast met 3X inwendig Torx (waarvan je er 1 al bij de wielzijde gelost hebt) en tenslotte drie plastic pluggen (net als die twee boven) aan de onderzijde die de bumper verbind met de H-balk (waar je motor en transmissie op ligt.)
Dan moet ie los zijn en kun je hem voorzichtig aan de uiteinden bij de wielkast opzij eraf trekken en er van af halen
Als je er niet iets van begrijpt mail gerust.
Gr en succes Marcel.12 februari 2010 om 19:38 #17614857De tweede schroef onder konden wij niet vinden. Waar zit ie precies?
12 februari 2010 om 21:04 #17614858Binnenzijde wielscherm zit de eerste (beetje verzonken) ter hoogte v/d scheiding voorbumper/voorscherm , de tweede ook a/d binnenzijde wielscherm maar lager , bijna a/d onderkant , en je luchtbuis v/d remkoeling zit er ook meevast.
Ook dit zit met inwendig Torx vast.
Hoop dat je dit bedoelde?!
gr Marcel12 februari 2010 om 21:10 #17614859Die onderste heb ik niet gezien. Ik ga morgen gelijk even kijken of deze kan vinden. :thumbup
12 februari 2010 om 21:44 #17614860origineel gepost door Za4ra OPC
Die onderste heb ik niet gezien. Ik ga morgen gelijk even kijken of deze kan vinden. :thumbupik ben benieuwd Ton!!!!!
12 februari 2010 om 22:01 #17614861Ha die Ton,de al genoemde plekken waar hij vast zit kloppen helemaal,maar vergeet niet de temp.zender die achter de onderste luchtinlaat(onder de zwarte strip op de bumper)zit om los te maken,komt helemaal goed,los balos amigo:afro
13 februari 2010 om 08:42 #17614862origineel gepost door spy675
Ha die Ton,de al genoemde plekken waar hij vast zit kloppen helemaal,maar vergeet niet de temp.zender die achter de onderste luchtinlaat(onder de zwarte strip op de bumper)zit om los te maken,komt helemaal goed,los balos amigo:afroCrap , ik wist dat ik wat vergeten was , ik was hem zelf bij demonteren ook vergeten.:o
En ook je waterslangen (bij T-stuk) los maken als je Xenon hebt
bedankt spy675:thumbup
gr Marcel18 februari 2010 om 07:00 #17614863Het is gelukt. :thumbup
Er zaten nog 4 schroeven (kruiskop) naast de remluchtbuis. De kunststof pluggen waren zo los. Pennentjes doordrukken en plug eruit.
Dank voor alle informatie. :wors
19 februari 2010 om 10:19 #17614864Nu ben ik toch nieuwsgierig dus ik vraag het gewoon, waarom wilde je hem losmaken? :D :angel
19 februari 2010 om 11:20 #17614865origineel gepost door 2e-c14nz
Nu ben ik toch nieuwsgierig dus ik vraag het gewoon, waarom wilde je hem losmaken? :D :angelZie topic “angel eyes” Ik heb er devil eyes in gezet! ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.