Forumindex › Forums › Modellen › Ampera › Hoe ziet zo'n ding er eigenlijk uit ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2011 om 13:25 #17813003
Nou, Opel slaat toch een goeie slag nu. De bijtelling is vastgesteld op 0%! Dus straks wemelt het van die dingen op de weg, want iedereen wil een zuto van de zaak waar ze niks voor hoeven bij te tellen. Ik begin stiekum toch wel beetje benieuwd te worden naar dat ding, ben wel voorstander van low-tech maar met schijnt toch best een vernuftig stukje techniek te zijn. De tijd zal het leren…
8 juni 2011 om 10:16 #17813053Niet mijn auto :puke
28 juni 2011 om 16:55 #17813054Vanmiddag in Alphen a/d Rijn,
Aparte kar in het echt, als het een sedan was had ik hem wel mooi gevonden.
Gr Colin
28 juni 2011 om 17:05 #17813055Waarom nou inderdaad hetzelfde uiterlelijk als een prius of honda hybride?
Is er een standaard voor bedacht ofzo? Kunnen niet gewoon mooie nieuwere bestaande autos als hybride model op de markt gebracht worden?
Dat je de keuze hebt of je je astra hybride wil, diesel, benzine of op gas.
Zal wel allemaal niet passen of te duur worden. Maar als je dan de nieuwe astra op hybride basis ontwrept kan je er altijd toch wel ergens een diesel motor in frummelen?28 juni 2011 om 18:22 #17813056@kaneelschep wrote:
Waarom nou inderdaad hetzelfde uiterlelijk als een prius of honda hybride?
Is er een standaard voor bedacht ofzo? Kunnen niet gewoon mooie nieuwere bestaande autos als hybride model op de markt gebracht worden?
Dat je de keuze hebt of je je astra hybride wil, diesel, benzine of op gas.
Zal wel allemaal niet passen of te duur worden. Maar als je dan de nieuwe astra op hybride basis ontwrept kan je er altijd toch wel ergens een diesel motor in frummelen?Heeft allemaal met aerodynamica te maken.
Dit is gewoon de beste vorm.28 juni 2011 om 19:12 #17813057@kaneelschep wrote:
Waarom nou inderdaad hetzelfde uiterlelijk als een prius of honda hybride?
Is er een standaard voor bedacht ofzo? Kunnen niet gewoon mooie nieuwere bestaande autos als hybride model op de markt gebracht worden?
Dat je de keuze hebt of je je astra hybride wil, diesel, benzine of op gas.
Zal wel allemaal niet passen of te duur worden. Maar als je dan de nieuwe astra op hybride basis ontwrept kan je er altijd toch wel ergens een diesel motor in frummelen?Vind ik ook, mooie neus heeft ie, maar die vorm is het niet.
Aerodynamica oke, maar dan maar minder km uit de tank en normale auto’s, Mercedes en VW hebben toch ook hybride..
Gr Colin
30 juni 2011 om 18:04 #17813058Jah ik moet zeggen, los van dat ik Opel-fan ben natuurlijk, vind ik hem van al die batterij bakken het mooiste en ik denk dat het Opel ook wel veel goeds gaat brengen, en dat kunnen ze wel gebruiken. Tot nu toe is het nog maar beperkt met hybrides in NL, je ziet ze op zich veel qua aantallen veel, maar het zijn altijd dezelfde modellen.
4 augustus 2011 om 20:06 #17813059@Fearless wrote:
Automonteurs worden straks elektriciens:P kan nou niet echt zeggen dat ik daar op zit te wachten.
je mag er helemaal niet aan werken als je geen officieel ampera dealer bent. volgens mijn baas worden er maar 13 bedrijven offiecieel dealer :wtf
wij hebben er in ieder geval 1 besteld. ben benieuwd.
5 augustus 2011 om 20:07 #17813060Goeiedag,
Hierbij mijn eerste post op dit Forum. Ik zal me binnenkort voorstellen met mijn project Opel GT, maar ik had eerst even een vraagje.De laatste dagen ben ik voor mijn werk een aantal keren door de Bollenstreek gereden. Daar reden zeker tientallen Ampera’s in konvooi met een duits kenteken, GG – EV *** (laagste nummer wat ik kon zien was de 3, hoogste 126) richting Noordwijk.
Weet iemand toevallig waar dat voor was? Gelukkige nederlanders die massaal en in konvooi mochten kennismaken met en genieten van de Fabriekswagens?Alvast bedankt voor de info.
Groeten,
Flappy.Edit: Ik zie nu de foto’s van ColinH, hij had ze dus ook al in het vizier! :D
5 augustus 2011 om 20:22 #17813061Hallo Flappy,
inderdaad, ik woon in Woubrugge, en zie ze hier ook veel rijden.
Ik geloof dat ze bij de Opel dealer in Den-Haag Forepark staan, dat had ik gehoord.Maar wie er mee ‘mogen’ rijden, zou ik niet weten.
GR Colin
8 augustus 2011 om 19:40 #17813062Hi ColinH,
dagelijks rij ik rond 16:00uur over de N207 vanaf de A4, richting Alphen a/d Rijn. Over dit korte stuk van 7km komen er vanuit Alphen, zo’n 20 Ampera’s met duits kenteken GG EV 1xx. In iedere auto zit een chauffeur en bijrijder.
Waarschijnlijk een soort van langduurtest ?1 november 2011 om 18:02 #17813063@ZafirArt wrote:
Hi ColinH,
dagelijks rij ik rond 16:00uur over de N207 vanaf de A4, richting Alphen a/d Rijn. Over dit korte stuk van 7km komen er vanuit Alphen, zo’n 20 Ampera’s met duits kenteken GG EV 1xx. In iedere auto zit een chauffeur en bijrijder.
Waarschijnlijk een soort van langduurtest ?auto’s van Opel nederland/Duitsland… o.a vertegenwoordigers van Opel rijden erin
5 december 2011 om 21:50 #17813064Het ziet er wel leuk uit, en natuurlijk smaken verschillen. Dat doet me denken aan de jaren 70 ..ik werkte toen op (toen nog) GM antwerpen en we kregen een voorontwerp van de calibra te zien. Die was in die tijd ook futiristisch net zoals de tigra nadien.
Wat mijn grootste vraag is in heel dit electrisch gebeuren is het volgende:
Als je de wagen 2de hands koopt (2 a 3 jaar oud) wat met de batterijen?
Bij een tweedehand gsm kan je donder zeggen dat de batterij op sterven na dood is..dat is meestel ook de reden dat hij verkocht wordt omdat een nieuwe gsm goedkoper is dan een batterij kopen. Nu gaan we terug naar de auto ……voor de prijs van de batterij koop je toch al snel een leuke benzine of diesel auto dacht ik. Ik ben geen chauvinist maar mijn inziens is er enkel maar toekomst voor dit soort wagens dat ALLE merken over het zelfde batterijpack gaan beschikken en dat je deze in de benzinepompen kan omwissellen (zoals nu bij de vorkliften) tegen en vulvergoeding .Dan is er nog enkel de vraag ga jij je nieuwe batterij laten vervangen door ééntje dat al enkele jaartjes oud is?4 april 2012 om 09:41 #17813065Tja het is en blijft niet geliefd onder de GAZ snuivers die elektriek ;)
Maar ik kan je uit ervaring vertellen (Nissan Leaf 100% elektrisch) dat het gaat als de brandweer en blijft gaan, het was een automaat waarin je geen enkel schakelmoment voelde.
Het was bijna eng te noemen want geen geluid als alleen van de banden die contact maken met de weg en de radio!!!!!!!
Blijven trekken als een beer en als je het gas los liet rolde hij normaal uit als elke auto.Helemaal niet mijn model die Snissan maar goed over smaak valt te twisten, de Ampera ziet er wel leuk uit en heeft echt een pakkende naam. Ik zit me net te bedenken dat ik het woord, Weerstand met de bijbehorende letter R maar als pattend laat registreren dan kan ik er straks nog eens wat geld aan gaan verdienen ;) hahahahaa
Wat de accu, tja dat is en blijft een moeilijk punt. En inderdaad niemand die weet wat een nieuwe accu gaat kosten :shock:
Nu zullen er wel legio bedrijven komen die accu’s gaan maken dus de prijs zal wel omlaag komen maar dan nog, ruim eens een accu op die niet meer te gebruiken is. Hoeveel belasting is dat voor het mileu?????
Het zal mij benieuwen hoe een en ander vorm gaat krijgen allemaal.
Ik werk bij een werkgever welke laadpalen plaatst bij Renault Nederland en voor Essent dus aardig dichtbij eigenlijk ;)
In het verleden heb ik ook al eens een idee de wereld in de gedaan toen net de eerste elek auto’s in NL reden. De accu was in de winter zeer zeer zeer snel leeg en waarom? omdat de bestuurder bij -5 de kachel vol open zet. De auto’s uit die tijd en ik denk de huidge ook die hadden boilers om het kachelwater warm te maken. tja en wat gebruikt een boiler op accu???? 1 x raden HEEEEEL VEEL.
Toen heb ik de optie geboden dat ze moesten worden omgebouwd zodat ze in de winter bij een tempratuur van lager als 10 graden de boiler actief werd als de auto aan de laadpaal staat. Voordeel? niet meer krabben bij vorst en een heerlijk voorverwarmde auto HOPPA 2 vliegen in 1 klap waren dat.
Ik blijf voorlopig lekker diesel en benzine rijden want elektrisch daar rij ik teveel voor. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.