Hoe zetten jullie je nokkenas vast?

Forumindex Forums Modellen Astra Hoe zetten jullie je nokkenas vast?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213371
    Nefesh
      Lid sinds:
      15 August 2009

      Hey allemaal,

      Hier ben ik weer met een vraag!

      Ik ga dit keer voor een vriendin met eenzelfde auto als mij haar distributie riem vervangen. Maar ik vroeg me af hoe jullie de nokkenas vast zetten. Verleden keer heb ik het bij mijn eigen auto het met bouten vast gezet maar is er iets van een klem of iets? Want dat lijkt mij makkelijker als heel voorzichtig werken omdat je bang bent dat hij van de timing af schiet (verleden keer is hier op deze site mij veel vrees ingepraat).

      Wat gebruiken jullie om de distributieriem te vervangen en dus de nokkenas vast te zetten!?

      AL vast bedankt voor alle reacties.

      Nef.

      #17540284
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        bij een 8v motor hoef je de nokkenas niet vast te zetten. Bij 16V motoren hebben ze bij de dealer een speciaal stukje gereedschap dat ze tussen de nokkenassen zetten

        #17540285
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          bij een smallblock 16V kan je een boutje met GROOOTTTE ring in het schroefdraad tussen de 2 nokkenassen zetten.

          dan blijven ze ook staan.

          Willem

          #17540286
          erwin78
            Lid sinds:
            23 May 2009

            je hebt ook universeel gereedschap op nokkenassen te blokkeren.

            Kun je daarna voor elk type auto met 2 nokkenassen gebruiken

            #17540287
            Nefesh
              Lid sinds:
              15 August 2009

              origineel gepost door wim-v6
              bij een smallblock 16V kan je een boutje met GROOOTTTE ring in het schroefdraad tussen de 2 nokkenassen zetten.

              dan blijven ze ook staan.

              Willem

              JA zo heb ik het verleden keer bij mezelf dus gedaan!

              origineel gepost door erwin78
              e hebt ook universeel gereedschap op nokkenassen te blokkeren.

              Kun je daarna voor elk type auto met 2 nokkenassen gebruiken

              Die zoek ik dus!! Heb je een link voor me waar ik dat zou kunnen halen of een winkel keten die het heeft? Ik heb al bij Brezan automaterialen gekeken maar die hebben dat niet…

              Nef.

              #17540288
              erwin78
                Lid sinds:
                23 May 2009

                zoek maar is op de site van midlock, tis gereedschap nummer 2700, kan iedere automateriale zaak voor je bestellen.

                #17540289
                Nefesh
                  Lid sinds:
                  15 August 2009

                  origineel gepost door erwin78
                  zoek maar is op de site van midlock, tis gereedschap nummer 2700, kan iedere automateriale zaak voor je bestellen.

                  Hartstikke bedankt Erwin ik heb eindelijk gevonden wat ik zocht… verschillende zaken gehad en niemand begreep wat ik bedoelde… Elke verkoper keek :o als ik vroeg of hij begreep wat ik bedoelde, en de meest genoemde antwoord was: “moet je bij de dealer zijn die kunnen je distributieriem vervangen”

                  Ik gaat lekker relaxed sleutelen

                  #17540290
                  erwin78
                    Lid sinds:
                    23 May 2009

                    Dan weet je dus meteen wat voor mensen er bij de materialen zaak werken, die geen verstand van techniek hebben.:sleeping

                    #17540291
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      ik zet ze nooit vast, ik zet ze gewoon opnieuw op tijd?

                      #17540292
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Das ook niet altijd handig, meestal draaien ze dan weer van tijd af als je ze iets en tikje geeft.

                        Heb zelf ook zon universele 16v houder, kan je op elke motor met dubbele nokkenas gebruiken.
                        Ding heeft zichzelf al weer terug verdiend:thumbup

                        #17540293
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          origineel gepost door Fearless
                          Das ook niet altijd handig, meestal draaien ze dan weer van tijd af als je ze iets en tikje geeft.

                          dat klopt, heb het wel 4 keer gedaan eer ik erachter was.

                          #17540294
                          mayhem
                            Lid sinds:
                            13 June 2006

                            ik hou het tandwiel vast en zet de luchtsleutel erop.. het tandwiel gaat geen kant op or.

                            #17540295
                            Nefesh
                              Lid sinds:
                              15 August 2009

                              origineel gepost door mayhem
                              ik hou het tandwiel vast en zet de luchtsleutel erop.. het tandwiel gaat geen kant op or.

                              Ja maar ik heb geen volwaardige garage tot mijn beschikking… ik werk gewoon in een winkel ben geen monteur… gewoon heel heel heeeel handig:angel

                              #17540296
                              miraltje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                origineel gepost door 2000
                                ik zet ze nooit vast, ik zet ze gewoon opnieuw op tijd?

                                dacht dat ik de enigste was niet hem niet vast zet bij vervanging.

                                is wat lastiger de eerste keer dan (maar ja wat niet:angel.)
                                ik doe al 14 jaar niet anders meer als ik mijn distributie moet vervangen van een 16v ecotec

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.