Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Hoe zet je achterruitverwarming aan?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2010 om 12:39 #17605570
aah okee,
ja zou kunnen mijne komt uit “99 :P7 februari 2010 om 12:42 #17605571die hebben een ander systeem.
Effe een vraagje, veert jouw achteruit verwarming knop ook weer terug als je m uit trekt??
is met een timer toch??
Willem
7 februari 2010 om 13:27 #17605572ja inderdaad,
die gaat weer terug en dan gaat ie volgens mij na 10 minuten weer uit.7 februari 2010 om 13:32 #17605573ja dan heb je modern systeem wou wel eens weten hoe dat zit.
Ik moet m zelf uit zetten, knop blijft uit getrokken en moet je zelf indrukken om de achterruitverwarming weer uit te zetten.
Willem
7 februari 2010 om 13:37 #17605574aah okee,
ben blij dat ik dit heb,
haha zou het anders toch alleen maar vergeten uit te zetten haha :P7 februari 2010 om 18:03 #17605575Nou dan ben ik benieuwd of die van mij ook vanzelf terug gaat, hoop het wel want ben ook wel beetje vergeetachtig met die dingen. Gelukkig maakt hij een hoop herrie als ik de lichten laat branden, dat is al 1 geluk.
7 februari 2010 om 18:05 #17605576origineel gepost door 2e-c14nz
@ bibi012 Stuurslot is toch in praktisch iedere auto het zelfde? Bij ons moet je in ieder geval je sleutel uit je contact trekken en je stuur naar rechts draaien :D Let wel op dat wanneer je je sleutel weer in je contact steekt je stuur een beetje verder naar rechts moet draaien en niet moet forceren :angelGebruik eigenlijk nooit het stuurslot, ook niet bij de andere auto’s. Maar aangezien iemand me er hier naar vroeg of ik dat al ontdekt had, ging ik er eigenlijk al vanuit dat het weer iets raars was. Aangezien opel wel meer van die verrassingen heeft.
7 februari 2010 om 18:10 #17605577origineel gepost door Kaneda
origineel gepost door bibi012
Heb trouwens nog een vraagje, bij mijn opel is het rubber aan de achterruit helemaal uitgelubberd, waarschijnlijk door de warmte van de zon.Weet iemand of en waar je een nieuw rubber kan bestellen. Ben bij Heuts geweest en die hadden dat niet. Iemand adviseerde mij naar carglass te gaan, maar weet ook niet of die dat kunnen.
dit heb ik ook gehad je kunt als het warm weer weer is dan het rubber kitten
maar wil je dit goed hebben dan moet je een nieuw achter raam, het rubber is uitgevulcaniseerd en een rubber los is niet verkrijgbaar
ben je wa zonder ruit verzekering kost je dit grapje rond de 600 euriesNiet echt handig gemaakt dan. Want 600euro heb ik er echt niet voor over. Maar ziet er wel beetje slorig uit. Bovenaan schiet het rubber telkens van de ruit en aan de zijkant is het uitgelubbert. Dacht dat er mss een redelijk goedkope oplossing was om het weer netjes te maken. Maar niet dus helaas.
7 februari 2010 om 18:33 #17605578@ Bibi012
Ik heb dat ook bij mijn tigra met dat rubber. Kwam door al het sneeuw wat hier de laatste tijd gevallen is. het lijkt me alleen niet de bedoeling dat je een heel nieuw raam moet kopen. Er zal vast een andere oplossing zijn om het rubber weer goed te krijgen. Bel eens rond, bijvoorbeeld naar carglass..
Ziet er inderdaad wel slordig uit en ik stoor me er zelf ook aan. Mijne staat momenteel al bij de garage voor andere belangrijkere dingetjes dus ik laat het bij mijn auto even zo..7 februari 2010 om 22:52 #17605579origineel gepost door Liene89
@ Bibi012Ik heb dat ook bij mijn tigra met dat rubber. Kwam door al het sneeuw wat hier de laatste tijd gevallen is. het lijkt me alleen niet de bedoeling dat je een heel nieuw raam moet kopen. Er zal vast een andere oplossing zijn om het rubber weer goed te krijgen. Bel eens rond, bijvoorbeeld naar carglass..
Ziet er inderdaad wel slordig uit en ik stoor me er zelf ook aan. Mijne staat momenteel al bij de garage voor andere belangrijkere dingetjes dus ik laat het bij mijn auto even zo..Ben ook echt niet van plan om er een nieuwe ruit van 600 euro in te zetten voor een uitgelubbert rubbertje :D. Maar vind het wel jammer dat hij het heeft, dacht dat het mss wel simpel te verhelpen/vervangen was. Ik zal eens even wat rondvragen of iemand er wat aan kan doen.
10 februari 2010 om 11:05 #17605580AnoniemLid sinds:
1 January 1970Opel Agila heeft ook nog trekknopjes :P
10 februari 2010 om 15:42 #17605581ik heb hetzelfde met me raam rubber.. komt niet door de zon maar door water/ijs.. ijs zet uit dus..
ik heb aan allebij de kanten 30cm lang een golfslag erin zitten..
als het warm wordt trekt dat weer recht en dan ff snel kitten :D
10 februari 2010 om 20:09 #17605582origineel gepost door bibi012
Nou dan ben ik benieuwd of die van mij ook vanzelf terug gaat, hoop het wel want ben ook wel beetje vergeetachtig met die dingen. Gelukkig maakt hij een hoop herrie als ik de lichten laat branden, dat is al 1 geluk.Als je dit systeem hebt, komt de schakelaar GELIJK terug geveerd..
als je dit niet heb, trek je m uit en blijft ie uit getrokken staan..
Willem
10 februari 2010 om 22:05 #17605583mijne gaat ook zelf gelijk terug.. en idd ook een timer.. tussen de 5 en 10min…
11 februari 2010 om 01:57 #17605584origineel gepost door Dominic
ik heb hetzelfde met me raam rubber.. komt niet door de zon maar door water/ijs.. ijs zet uit dus..ik heb aan allebij de kanten 30cm lang een golfslag erin zitten..
als het warm wordt trekt dat weer recht en dan ff snel kitten :D
Oh oke, mij leek dat het door de hitte uit was gaan zetten en daardoor de rek er zeg maar beetje uit was.
Ziet het er nu weer netjes uit bij jou, nadat je het bij warm weer hebt gekit? iIk heb ook ongeveer aan beide kanten zo’n 30cm gebobbeld rubber en bij mij is vliegt het rubber ook aan de bovenkant bij het raam er telkens uit. Had jij dat ook? Kan hem daar wel weer in het raam duwen maar na een kort rondje rijden is het rubber er weer vanaf.11 februari 2010 om 01:58 #17605585origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door bibi012
Nou dan ben ik benieuwd of die van mij ook vanzelf terug gaat, hoop het wel want ben ook wel beetje vergeetachtig met die dingen. Gelukkig maakt hij een hoop herrie als ik de lichten laat branden, dat is al 1 geluk.Als je dit systeem hebt, komt de schakelaar GELIJK terug geveerd..
als je dit niet heb, trek je m uit en blijft ie uit getrokken staan..
Willem
dan heb ik het oude systeem, die van mij blijft uitgetrokken staan, maar gaat wel een lampje branden in de deur. Heel logisch :hmmz
11 februari 2010 om 22:34 #17605586ik laat het zo.. als de winter voorbij is ga ik het kitten.. de zon had er ff op gestaan (ja die scheen vorige week een dagje) en toen trok het al langzaam weg..
dus als het warmer wordt en ik zie m weer rechttrekken dan kit ik m snel ff!
kunt ook met een verffohn ff erop gaan maar opletten met je raam!
ik wacht liever ff op de zon! :Ddit zijn gelukkig bij mij de enige 2 plekken (beide kanten raam die 30cm)
11 februari 2010 om 23:57 #17605587Als je airco hebt is de knop van de ac ook een trekknop, zit achter de warmteschuif knop dinges geval zeg maar.
Andere Opel handigheidjes, safe lock. Bij ab in de sleutel, tweede keer drukken op de sleutel, zet ie um extra goed op slot, extra vergrendeling waardoor je hem met een ijzerdraadje niet kan open hengelen.
Je kunt dan ook je kofferbak op slot zetten zodat ie niet meer opengaat met de cv zodat ze er niets uit kunnen halen als je voor het stoplicht staat. Nadeeltje, je hebt altijd de sleutel nodig als je de kofferbak in wil.Als die ab in de sleutel niet meer werkt, ook als je een nieuwe batterij erin hebt gezet, sleutel in het contactslot steken, wagen op contact zetten en de knop indrukken op de sleutel, dan programmeerd ie hem opnieuw en kun je weer op afstand ont- en vergrendelen.
12 februari 2010 om 01:19 #17605588leuke info :D
Heb alleen geen std cv systeem en geen airco…
12 februari 2010 om 22:20 #17605589Geen standaard CV systeem, Tigra heeft toch astandaard Centrale Vergrendeling??
Willem
13 februari 2010 om 11:20 #17605590ik heb er 1 van autostyle ofzo..
Zou niet weten waar de std cv zit?
Zit nu alarm op dus alles staat doorgeschakeld..
14 februari 2010 om 09:59 #17605591origineel gepost door wim-v6
haha, jupzz vind dit altijd ERG OPEL, die trekknoppen, deze waren er al in de Kadett-C enzo..ik ken ook geen ander merk die het zo had eigenlijk.
Willem
14 februari 2010 om 10:01 #17605592oops…
maar wat ik wou zeggen is dat mercedes heeft toch een trekknop (lichtschakelaar)voor het mistachterlicht..Raymond
14 februari 2010 om 10:18 #17605593VW ook hoor..
Willem
18 februari 2010 om 11:39 #17605594Zelfs in de a zafira zitten deze nog, vind het niet eens storend.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.