hoe warm mag de motor temperatuur vaneen astra g 1.7 worden?

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen hoe warm mag de motor temperatuur vaneen astra g 1.7 worden?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250619
    robin6833
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 June 2012

      Hallo,

      Mijn astra loopt eindelijk weer, na een andere brandstofpomp en een nieuw gloeirelais.
      Ik ben vorige week met de astra op vakantie geweest, caravan erachter maar dat ging niet vanzelf. Motor temperatuur werd vaak bijna 100 graden, dan zette ik de kachel op heet en de blazers vol gas en dan zakte die weer tot de 92. hoe warm mag die nou worden? en hoe komt het dat die zo warm wordt? als ik zonder caravan rijd dan wordt die maar net 80 graden, als ik stil stal 92 ofzo en dan gaat die blazen en dan zakt ie weer. hebben ze dat allemaal? of mogen deze blokken zo warm worden met een caravan erachter? het is een X17DTL met 267000 km op de teller.

      Groeten, Robin :thumb

      #18048293
      hans-rekord-e
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2011

        Hoe zwaar is je caravan en wat mag de auto trekken ? Koelvloeistof goed op peil ed ?

        #18048294
        robin6833
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 June 2012

          hij was 950 kg in totaal en hij mag 1000kg trekken. Alles is en was goed op peil, koelvloeistof net onder max en de olie ook.. Als ik harder rijd dan 145 word die ook warm.. Zou het de thermostaat kunnen zijn?

          #18048295
          hans-rekord-e
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2011

            met 950 kg zit je toch al gauw aan je maximum ,tel daarbij alle passagiers en bagage dan moet hij toch redelijk werken , thermostaat lijkt me niet maar zit je radiateur niet dicht ofzo? (omdat hij bij hogere snelheden ook warmer wordt )en je aangeeft dat als je de kachel helemmal open ,zet de temp zakt

            #18048296
            robin6833
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 June 2012

              hoe kan ik dat controleren? de radiateur is overal even heet. zou het komen omdat die cooler van de turbo nog weer voor de radiator zit? dan zouden ze hier allemaal last van hebben toch? bedankt voor je reactie iig:thumb

              #18048297
              astraTD
                Lid sinds:
                9 March 2009

                Is voor mij normaal, auto moet hard werken voor zijn weinig vermogen.

                #18048298
                robin6833
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 June 2012

                  ik zie nu net dat er 2 ventilatoren zitten, 1 aan de bumper zijde en 1 aan de motorzijde zeg maar degene die aan de motorzijde zit die draait goed, en als die uit is is die met de hand te draaien. De fan die aan de bumperzijde zit die alleen voor de radiateur van de motorkoeling is zeg maar, die draait niet. ook niet als ik de temp sensor stekker los haal. die andere draait dan volgas, ook met de hand is die niet te draaien. hoe kan ik die testen? gaan ze normaal tegelijk draaien? en is die normaal met de hand te draaien? ik denk dat die gaar is, en dat die daardoor erg warm wordt als de auto het zwaar te verduren krijgt..

                  #18048299
                  tijs
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 September 2005

                    zover ik weet, moeten al die elektrische ventilatoren met de hand te draaien zijn, denk dat hij stuk is!

                    #18048300
                    robin6833
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 June 2012

                      denk het ook, is die van elke astra hetzelfde? of is de diesel weer anders? en van de F en G?

                      #18048301
                      tijs
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 September 2005

                        durf ik zo niet te zeggen, mijn astra f sloper had maar 1 vin, maar ik had ook geen airco ofzo,
                        zou gewoon een paar sloopjes bellen.

                        #18048302
                        robin6833
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 June 2012

                          hij koelt weer! is al een stuk beter maar 95 graden haalt die nog wel! zie wel.. rij hem gewoon totdat die op is, als ik optrek dan rookt die ook flink zwart, alle auto’s achter me houden goed afstand! als die boven de 2300 toeren is dan begint de turbo en is het roken afgelopen. denk dat de turbo ook versleten is!

                          #18048303
                          Dolby
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2008

                            Dit probleem heb ik ook gehad met mijn astra G 2.0 (X20DTL). Ik heb ook airco. en mijn temperatuur ging ook naar de 98 graden en dan ging mijn koelmodule lampje branden. Dit heb ik nu dankzei Willem V6 hier op her forum opgelost.

                            Hij gaf me namelijk de tip om naar mijn airco fan te kijken. Toen ik de airco fan nakeek bleek de airco fan compleet vast te zitten.
                            Die heb ik uitlekaar gehaald en schoongemaakt met remmen reniniger, en kwam best veel vuil uit en stukjes ijzer van de klemmetjes die aan de binnenkant zitten waren helemaal verroest en afgebroken. Daarna airco fan weer terug gemonteerd.
                            Nu werkt mijn airco fan weer zoals het hoort. Je kunt de airco fan nu ook met de hand draaien wat daarvor niet ging.

                            Als mijn motor nu 92 graden word, draait de airo fan met de radiator fan samen langzaam. En bij 98 graden gaat de airco fan en radiator fan op vol vermogen draaien. Nu heb ik dus geen probleem meer met warmte en mijn koelmodule gaat ook niet meer branden. Hoop dat je hier wat aan hebt. Want veel mensen dachten netzoals ik zelf dat het aan de koelmodule lag.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.