Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › hoe warm mag de motor temperatuur vaneen astra g 1.7 worden?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2012 om 18:02 #17250619
Hallo,
Mijn astra loopt eindelijk weer, na een andere brandstofpomp en een nieuw gloeirelais.
Ik ben vorige week met de astra op vakantie geweest, caravan erachter maar dat ging niet vanzelf. Motor temperatuur werd vaak bijna 100 graden, dan zette ik de kachel op heet en de blazers vol gas en dan zakte die weer tot de 92. hoe warm mag die nou worden? en hoe komt het dat die zo warm wordt? als ik zonder caravan rijd dan wordt die maar net 80 graden, als ik stil stal 92 ofzo en dan gaat die blazen en dan zakt ie weer. hebben ze dat allemaal? of mogen deze blokken zo warm worden met een caravan erachter? het is een X17DTL met 267000 km op de teller.Groeten, Robin :thumb
18 juli 2012 om 21:20 #18048293Hoe zwaar is je caravan en wat mag de auto trekken ? Koelvloeistof goed op peil ed ?
18 juli 2012 om 21:29 #18048294hij was 950 kg in totaal en hij mag 1000kg trekken. Alles is en was goed op peil, koelvloeistof net onder max en de olie ook.. Als ik harder rijd dan 145 word die ook warm.. Zou het de thermostaat kunnen zijn?
19 juli 2012 om 22:04 #18048295met 950 kg zit je toch al gauw aan je maximum ,tel daarbij alle passagiers en bagage dan moet hij toch redelijk werken , thermostaat lijkt me niet maar zit je radiateur niet dicht ofzo? (omdat hij bij hogere snelheden ook warmer wordt )en je aangeeft dat als je de kachel helemmal open ,zet de temp zakt
20 juli 2012 om 20:53 #18048296hoe kan ik dat controleren? de radiateur is overal even heet. zou het komen omdat die cooler van de turbo nog weer voor de radiator zit? dan zouden ze hier allemaal last van hebben toch? bedankt voor je reactie iig:thumb
20 juli 2012 om 21:45 #18048297Is voor mij normaal, auto moet hard werken voor zijn weinig vermogen.
21 juli 2012 om 19:21 #18048298ik zie nu net dat er 2 ventilatoren zitten, 1 aan de bumper zijde en 1 aan de motorzijde zeg maar degene die aan de motorzijde zit die draait goed, en als die uit is is die met de hand te draaien. De fan die aan de bumperzijde zit die alleen voor de radiateur van de motorkoeling is zeg maar, die draait niet. ook niet als ik de temp sensor stekker los haal. die andere draait dan volgas, ook met de hand is die niet te draaien. hoe kan ik die testen? gaan ze normaal tegelijk draaien? en is die normaal met de hand te draaien? ik denk dat die gaar is, en dat die daardoor erg warm wordt als de auto het zwaar te verduren krijgt..
21 juli 2012 om 19:52 #18048299zover ik weet, moeten al die elektrische ventilatoren met de hand te draaien zijn, denk dat hij stuk is!
21 juli 2012 om 20:09 #18048300denk het ook, is die van elke astra hetzelfde? of is de diesel weer anders? en van de F en G?
22 juli 2012 om 20:02 #18048301durf ik zo niet te zeggen, mijn astra f sloper had maar 1 vin, maar ik had ook geen airco ofzo,
zou gewoon een paar sloopjes bellen.11 augustus 2012 om 07:35 #18048302hij koelt weer! is al een stuk beter maar 95 graden haalt die nog wel! zie wel.. rij hem gewoon totdat die op is, als ik optrek dan rookt die ook flink zwart, alle auto’s achter me houden goed afstand! als die boven de 2300 toeren is dan begint de turbo en is het roken afgelopen. denk dat de turbo ook versleten is!
11 augustus 2012 om 09:49 #18048303Dit probleem heb ik ook gehad met mijn astra G 2.0 (X20DTL). Ik heb ook airco. en mijn temperatuur ging ook naar de 98 graden en dan ging mijn koelmodule lampje branden. Dit heb ik nu dankzei Willem V6 hier op her forum opgelost.
Hij gaf me namelijk de tip om naar mijn airco fan te kijken. Toen ik de airco fan nakeek bleek de airco fan compleet vast te zitten.
Die heb ik uitlekaar gehaald en schoongemaakt met remmen reniniger, en kwam best veel vuil uit en stukjes ijzer van de klemmetjes die aan de binnenkant zitten waren helemaal verroest en afgebroken. Daarna airco fan weer terug gemonteerd.
Nu werkt mijn airco fan weer zoals het hoort. Je kunt de airco fan nu ook met de hand draaien wat daarvor niet ging.Als mijn motor nu 92 graden word, draait de airo fan met de radiator fan samen langzaam. En bij 98 graden gaat de airco fan en radiator fan op vol vermogen draaien. Nu heb ik dus geen probleem meer met warmte en mijn koelmodule gaat ook niet meer branden. Hoop dat je hier wat aan hebt. Want veel mensen dachten netzoals ik zelf dat het aan de koelmodule lag.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.