Hoe verder?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Hoe verder?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208263
    yentl555
      Lid sinds:
      25 July 2008

      Hallo,

      ik heb opzich al een aardig leuk audio setje in me auto…. incl. extra demping’s matten aangebracht in me auto

      Namelijk

      Headunit : Alpine CDE-9882Ri (3RCA uitgangen ) 22watt x4 rms
      Front: Lightning Audio Strike : S4.65C (75watt RMS /150 Watt
      Rear: 6×9 Lightning Audio Strike : S4.69.3 (75 watt RMS/150watt
      Rear/mid: Lightning Audio Strike : S4.40.2 (30 watt RMS 60 max
      Subwoofer: Lightning Audio Strike : S4.12.4 originele kist (300watt RMS 900 watt max)
      Versterker: Rockford p200.2 ( model 2002) (2x100watt rms 4ohm , 200 watt rms gebrugd op 4 ohm ( certificaat erbij 289 watt RMS 4 ohm )

      [size=-1]De versterker levert 289 Watt RMS gebrugd op 4 ohm De subwoofer is 300watt rms op 4 ohm [/size]

      ik kan nu een Rockford P300.2 (2002 model) erbij krijgen (387 Watt RMS op 4 ohm gebrugd op certificaat) samen met een 2de S4.12.4 subwoofer.

      1, Zal dit mooier gaan klinken of zal de Bass overheersen ?….

      2, ik heb ook nog een aansluit probleem de Rear/mid: Lightning Audio Strike:S4.40.2 speakers heb ik dus nog niet kunnen aansluiten .. kan dit samen op 1 kanaal met de Rear speakers en/of eventueel met een filter er tussen ?

      3, als ik nu door spaar voor een p400.4 ( model 2002) van Rockford en hiermee me normale Front en Rear speakers versterk, kan ik dan de mid speakers nog op de radio laten?

      4, verdere tips zijn welkom!

      FOTO”S


      Alpine CDE-9882Ri


      Lightning Audio Strike : S4.40.2


      Lightning Audio Strike: S4.65C


      Lightning Audio Strike: S4.69.3


      Lightning Audio Strike : S4.12.4 originele kist


      Rockford p200.2 ( de p300.2 ziet er het zelfde uit alleen iets groter )

      Het zit allemaal in mijn Opel Corsa B Gsi

      Alvast bedankt…

      [size=-2]als jullie willen maak ik foto van mijn kofferbak zoals hij er nu bij staat …[/size]

      #17452519
      Powercorsa
        Lid sinds:
        26 October 2007

        leuke setup voor je Corsa,

        voor je punten:

        1. Wat wil je er mee bereiken, als je meer bas wilt is een extra subwoofer te overwegen. Wel is het beste om er een van hetzelfde merk/type te nemen.
        2. parallel aansluiten zou geen probleem moeten zijn, controleer wel even wat de impedantie wordt en of deze door je versterker wordt ondersteund 1/R1 + 1/R2 = 1/Rv
        3. Extra vermogen is altijd leuk, maar houd wel rekening wat kunnen de speakers aan.

        Sorry ik heb niet gegoogled wat de specs van je speakers zijn. Wat overcapaciteit op je versterker is nooit erg, maar zorg dan wel dat het goed afgeregeld is. Het zou zonde zijn als je een speaker opblaast, i know ik heb laatst een JBL power opgebazen :swear
        kwam genoeg lawaai uit tijdens de db metting maar het werd ineens wel heel stil aan een kant.

        #17452520
        yentl555
          Lid sinds:
          25 July 2008

          origineel gepost door Powercorsa
          leuke setup voor je Corsa,

          voor je punten:

          1. Wat wil je er mee bereiken, als je meer bas wilt is een extra subwoofer te overwegen. Wel is het beste om er een van hetzelfde merk/type te nemen.
          2. parallel aansluiten zou geen probleem moeten zijn, controleer wel even wat de impedantie wordt en of deze door je versterker wordt ondersteund 1/R1 + 1/R2 = 1/Rv
          3. Extra vermogen is altijd leuk, maar houd wel rekening wat kunnen de speakers aan.

          Sorry ik heb niet gegoogled wat de specs van je speakers zijn. Wat overcapaciteit op je versterker is nooit erg, maar zorg dan wel dat het goed afgeregeld is. Het zou zonde zijn als je een speaker opblaast, i know ik heb laatst een JBL power opgebazen :swear
          kwam genoeg lawaai uit tijdens de db metting maar het werd ineens wel heel stil aan een kant.

          heb de “op” even aangepast

          Headunit : Alpine CDE-9882Ri (3RCA uitgangen ) 22watt x4 rms
          Front: Lightning Audio Strike : S4.65C (75watt RMS /150 Watt
          Rear: 6×9 Lightning Audio Strike : S4.69.3 (75 watt RMS/150watt
          Rear/mid: Lightning Audio Strike : S4.40.2 (30 watt RMS 60 max
          Subwoofer: Lightning Audio Strike : S4.12.4 originele kist (300watt RMS 900 watt max)
          Versterker: Rockford p200.2 ( model 2002) (2x100watt rms 4ohm , 200 watt rms gebrugd op 4 ohm ( certificaat erbij 289 watt RMS 4 ohm )

          1, ik wil mee doen met DB drags / kwaliteit duels en ik heb aardig wat hoge tonen ik zelf denk dat de Bass wel mee valt …

          2, (2 ohm word het dan toch ?)… parallel is gewoon 2 zwarte en 2 rode draden aan de standaard kabels ?

          [size=-1]( ik heb gezocht naar de specificaties , maar kan niks vinden over Ohms .. per kanaal )[/size]

          3, de wattage’s staan er nu bij , denkje dat ze het een beetje trekken ?

          #17452521
          Powercorsa
            Lid sinds:
            26 October 2007

            Als je een harde bas wilt hebben, kijk dan naar een gesloten kist.
            Deze kan veel vermogen hebben en presteert zo ver ik weet ook erg goed in dB drags.

            Jep, 2 ohm zou geen probleem voor deze versterker mogen zijn.
            De rear speakers en de mid speakers zou ik apart aansluiten, het laagste vermogen van de set kan maar worden gehaald. (zonder de mid speakers dan op te blazen ;D )
            In jou geval zou dit dan 30 Watt RMS /60 Watt piek zijn.
            Je zou hiervoor de versterker van de radio kunnen gebruiken, is niet helaas ideaal maar de eindtrap van een Alpine is van goede kwaliteit.

            Een vierkanaals 100W RMS versterker zou geen slechte keus zijn, maar zoals ik al eerder zei wel goed afregelen.

            #17452522
            Desperado
              Lid sinds:
              4 September 2008

              Als je egt richting de db drag kant op wilt.

              Moet je lekker een gepoorte kist pakken ‘maar dat is mijn mening’ kijk maar naar de resultaten een gepoorte gaat gewoon veel dieper en harder.

              Maar je zegt dat je dan 2 dezelfde woofers krijgt op 2 verschillende versterkers.
              Dit krijg je nooit optimaal afgesteld.
              1 woofer krijg dan veel meer watt.

              Zou dan gaan kijken naar een goed monoblock die beide woofers kan hebben,
              Wand je zegt toch dat je genoeg hoge tonen hebt.

              #17452523
              gsi-tje
                Lid sinds:
                6 August 2004

                origineel gepost door yentl555

                origineel gepost door Powercorsa
                leuke setup voor je Corsa,

                voor je punten:

                1. Wat wil je er mee bereiken, als je meer bas wilt is een extra subwoofer te overwegen. Wel is het beste om er een van hetzelfde merk/type te nemen.
                2. parallel aansluiten zou geen probleem moeten zijn, controleer wel even wat de impedantie wordt en of deze door je versterker wordt ondersteund 1/R1 + 1/R2 = 1/Rv
                3. Extra vermogen is altijd leuk, maar houd wel rekening wat kunnen de speakers aan.

                Sorry ik heb niet gegoogled wat de specs van je speakers zijn. Wat overcapaciteit op je versterker is nooit erg, maar zorg dan wel dat het goed afgeregeld is. Het zou zonde zijn als je een speaker opblaast, i know ik heb laatst een JBL power opgebazen :swear
                kwam genoeg lawaai uit tijdens de db metting maar het werd ineens wel heel stil aan een kant.

                heb de “op” even aangepast

                Headunit : Alpine CDE-9882Ri (3RCA uitgangen ) 22watt x4 rms
                Front: Lightning Audio Strike : S4.65C (75watt RMS /150 Watt
                Rear: 6×9 Lightning Audio Strike : S4.69.3 (75 watt RMS/150watt
                Rear/mid: Lightning Audio Strike : S4.40.2 (30 watt RMS 60 max
                Subwoofer: Lightning Audio Strike : S4.12.4 originele kist (300watt RMS 900 watt max)
                Versterker: Rockford p200.2 ( model 2002) (2x100watt rms 4ohm , 200 watt rms gebrugd op 4 ohm ( certificaat erbij 289 watt RMS 4 ohm )

                1, ik wil mee doen met DB drags / kwaliteit duels en ik heb aardig wat hoge tonen ik zelf denk dat de Bass wel mee valt …

                2, (2 ohm word het dan toch ?)… parallel is gewoon 2 zwarte en 2 rode draden aan de standaard kabels ?

                [size=-1]( ik heb gezocht naar de specificaties , maar kan niks vinden over Ohms .. per kanaal )[/size]

                3, de wattage’s staan er nu bij , denkje dat ze het een beetje trekken ?

                voor DBdrag tellen alleen de lage tonen, hoge tonen doen niets voor de decibels te verhogen.
                wil je meer db produceren moet je overgaan naar een gepoorte kist, met alle risico’s van dien. (meer kans op stukspelen door vervorming)
                ik persoonlijk zou dan de p300.2 nemen en die op een kicker comp subwoofer(150W rms) zetten en je zal meer db’s halen dan nu. 2 subs is niet altijd beter. deze moeten dan beide van hetzelfde merk en hetzelfde type zijn + moet je bijna het dubbele vermogen hebben (dus het dubbele rms vermogen van de subs) en moet je deze heel precies afregelen.

                googgle maar eens op stef’s car audio ;) dit zijn onze belgische wereldkampioenen db-drag :vertag

                vergeet niet wil je deftig draggen kost het je handenvol geld.
                zoals bij alles is het ook hierbij : goedkoop is op langere termijn duurkoop.

                #17452524
                Powercorsa
                  Lid sinds:
                  26 October 2007

                  Merken is altijd een persoonlijk verhaal, in de dB drag zie je eigenlijk bijna elk jaar wel een verschuiving van een favo merk.
                  Dit jaar is het Steg, volgend jaar who knows.

                  Ik zou haast zeggen, doe gewoon eens mee met een drag. Mischien valt het helemaal niet tegen wat je setup doet.
                  Je kan tevens dan de gelegenheid nemen om eens te informeren wat je zou moeten aanpassen.

                  Er zijn namelijk veel minpunten te behalen als je alles niet correct aansluit/afmonteert.
                  Denk bijv. aan:
                  – massa kabel tussen accu en chassis.
                  – krimpkous gebruiken bij de aansluitpunten
                  – Setup dient degelijk vast te zitten, denk bijv. aan de subwoofer kist.
                  – Zelfde kleuren bij het aansluiten gebruiken (niet het ene moment een rode plus gebruiken en het volgende moment een transparante)

                  BTW. heb nog eens op showyoursound gekeken en gepoort wordt toch vaker gebruikt als ik dacht, damn wordt m’n kist opnieuw berekenen :swear (heb hem gelukkig nog niet gebouwd/laten zagen)

                  #17452525
                  gsi-tje
                    Lid sinds:
                    6 August 2004

                    origineel gepost door Powercorsa
                    Merken is altijd een persoonlijk verhaal, in de dB drag zie je eigenlijk bijna elk jaar wel een verschuiving van een favo merk.
                    Dit jaar is het Steg, volgend jaar who knows.

                    de toppers op het internationaal circuit zijn cactussound, kicker, spl, RF

                    #17452526
                    Vec Station
                      Lid sinds:
                      23 December 2007

                      origineel gepost door gsi-tje

                      origineel gepost door Powercorsa
                      Merken is altijd een persoonlijk verhaal, in de dB drag zie je eigenlijk bijna elk jaar wel een verschuiving van een favo merk.
                      Dit jaar is het Steg, volgend jaar who knows.

                      de toppers op het internationaal circuit zijn cactussound, kicker, spl, RF

                      Vergeet DIGITAL DISIGN, Ground Zero, audio System en MTX niet :)

                      Ik ben nederlands kampioen EMMA ESPL geworden met een complete MTX installatie.
                      Iedereen die met dbdrag/espl metingen mee doet speelt met gepoorte kisten, dit geeft zo 3 db extra tegenover gesloten kisten.

                      #17452527
                      Powercorsa
                        Lid sinds:
                        26 October 2007

                        Dus een verdubbeling van het geluid, is best veel verschil dan.

                        Doet JBL niet mee met de grote jongens, of moet je dan echt gaan kijken naar Power of GTi series?
                        De Crown is wel uber, maar ook wel uber duur.

                        :wors:wors:wors:wors:wors:wors

                        Hoe bedoel je gesponsord…. :wub

                        #17452528
                        Vec Station
                          Lid sinds:
                          23 December 2007

                          Ziet er leuk uit ja. maar op EK in oosterijk 2 maanden terug, geen een JBL install gezien, zegt genoeg denk ik.

                          #17452529
                          Powercorsa
                            Lid sinds:
                            26 October 2007

                            Des te leuker de uitdaging dan wordt…….
                            Ik heb zelf namelijk alles van JBL Power Series, alleen de sub nog niet (maar die komt er binnenkort wel in)
                            Of ik kan meekomen…..dat zien we dan wel

                            #17452530
                            Powercorsa
                              Lid sinds:
                              26 October 2007

                              dubbelpost

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.