Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Hoe stel je de hydraulische kleppen van een KAD A 2.6?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2016 om 01:15 #17277054
Misschien een domme vraag, maar ik heb een opel kapitan A van een kennis en hij loopt op 5,5 cilinders. Ontsteking is goed, compressie weet ik zo niet (even geen meter bij de hand).
Nu weet ik dat je bij een CIH blok om de zoveel tijd de hydraulische kleppen kan stellen, en die procedure is wel bekend bij mij.
Bij de Kapitan lees ik in het (duitse) handboek dat je bij BDP moet beginnen bij koude motor en vanaf daar 1,5,3,6,2,4 bij langs moet gaan (in die volgorde)
Dit is dus bij stilstaande motor. Los draaien dat ie net kan bewegen en dan 1,5 slag aandraaien.
Kan dit kloppen? Bij die CIH’s moet het altijd met draaiende motor?
Gaat hier dus om dat stokoude 6 cilinderblok met in/uitlaat aan de bestuurders zijde
Contactpunten staan op 0,4mm en elektrode afstand bougies op 1mm gezet. ontsteking zou goed moeten zijn.
Blok loopt op LPG en benzine en bij benzine en LPG is de stationair loop gelijk dus dat hij net een slag mist.
19 juni 2016 om 12:30 #18321345hadden die al hydraulisch klepstoters??? :hmmz
19 juni 2016 om 19:22 #18321346In het handboek staat van wel :) Ontdekte vandaag dat er valse lucht werd getrokken bij de inlaat van cilinder 1. Bougies zijn wit/rood van kleur. Ik denk dat ie erg arm staat in combinatie met valse lucht…. Kleppen hoor je wel tikken op de achtergrond. Kleppendekselpakking en spruitstukpakking worden besteld en dan maar eens verder kijken. Met valse lucht kan je stellen wat je wil maar je komt niks verder :???:
20 juni 2016 om 20:29 #18321347Ding heeft weer 2 jaar keuring. :)
21 juni 2016 om 13:14 #18321348Hydro stoters afstellen: eerst losdraaien tot ze lawaaien, dan aandraaien tot ze stil zijn.
Dan in 4 keer een kwart slag.
Olie wat op temperatuur.
Met draaiende motor.
Maar dat was cq is wel duidelijk.
APK er op?
Dan is de zaak klaar?21 juni 2016 om 17:43 #18321349Thanx voor de tips! Naja klaar, hij voldoet weer aan de APK eis. Kriksteun balken opnieuw ingelast, uitlaat gefixt, lichten achter weer rood gemaakt,remleiding geschuurd en tot slot verse voorbanden.
Voor het kleppen stellen en ontsteking afstellen moet er eerst een andere inlaat pakking op, want hij trekt veel valse lucht.
Zodra die binnen is zal ik je werkwijze toepassen :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.