Hoe stel je de hydraulische kleppen van een KAD A 2.6?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Hoe stel je de hydraulische kleppen van een KAD A 2.6?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277054
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Misschien een domme vraag, maar ik heb een opel kapitan A van een kennis en hij loopt op 5,5 cilinders. Ontsteking is goed, compressie weet ik zo niet (even geen meter bij de hand).

      Nu weet ik dat je bij een CIH blok om de zoveel tijd de hydraulische kleppen kan stellen, en die procedure is wel bekend bij mij.

      Bij de Kapitan lees ik in het (duitse) handboek dat je bij BDP moet beginnen bij koude motor en vanaf daar 1,5,3,6,2,4 bij langs moet gaan (in die volgorde)

      Dit is dus bij stilstaande motor. Los draaien dat ie net kan bewegen en dan 1,5 slag aandraaien.

      Kan dit kloppen? Bij die CIH’s moet het altijd met draaiende motor?

      Gaat hier dus om dat stokoude 6 cilinderblok met in/uitlaat aan de bestuurders zijde

      Contactpunten staan op 0,4mm en elektrode afstand bougies op 1mm gezet. ontsteking zou goed moeten zijn.

      Blok loopt op LPG en benzine en bij benzine en LPG is de stationair loop gelijk dus dat hij net een slag mist.

      #18321345
      commo 67
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2013

        hadden die al hydraulisch klepstoters??? :hmmz

        #18321346
        peter777
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2011

          In het handboek staat van wel :) Ontdekte vandaag dat er valse lucht werd getrokken bij de inlaat van cilinder 1. Bougies zijn wit/rood van kleur. Ik denk dat ie erg arm staat in combinatie met valse lucht…. Kleppen hoor je wel tikken op de achtergrond. Kleppendekselpakking en spruitstukpakking worden besteld en dan maar eens verder kijken. Met valse lucht kan je stellen wat je wil maar je komt niks verder :???:

          #18321347
          peter777
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 January 2011

            Ding heeft weer 2 jaar keuring. :)

            #18321348
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              Hydro stoters afstellen: eerst losdraaien tot ze lawaaien, dan aandraaien tot ze stil zijn.
              Dan in 4 keer een kwart slag.
              Olie wat op temperatuur.
              Met draaiende motor.
              Maar dat was cq is wel duidelijk.
              APK er op?
              Dan is de zaak klaar?

              #18321349
              peter777
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 January 2011

                Thanx voor de tips! Naja klaar, hij voldoet weer aan de APK eis. Kriksteun balken opnieuw ingelast, uitlaat gefixt, lichten achter weer rood gemaakt,remleiding geschuurd en tot slot verse voorbanden.

                Voor het kleppen stellen en ontsteking afstellen moet er eerst een andere inlaat pakking op, want hij trekt veel valse lucht.

                Zodra die binnen is zal ik je werkwijze toepassen :)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.