Hoe kom ik erachter welke uitvoering je koopt??

Forumindex Forums Modellen Astra Hoe kom ik erachter welke uitvoering je koopt??

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251303
    hawk45
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 June 2009

      Hoi,

      Ik heb vandaag een Astra-H 1.6-16v twinport gekocht uit 2006. met 132.000 km op de teller

      De advertentie zegt cosmo maar wat ik begreep van een cosmo rijder dat alle cosmo’s half lederen bekleding hebben en degene die ik heb gekocht weer niet??

      Ik heb als optie’s :

      Centrale vergrendeling op de sleutel
      airco
      rondom airbags
      elektrische ramen voor
      electrische buitenspiegels
      Cruise control
      regen sensor
      licht sensor
      aut. dimmende binnenspiegel
      cd 70 navi met CID
      boordcomputer
      lederen stuurwiel incl. bediening audio
      armsteun tussen de stoelen
      5-gaats alu. velgen

      eigenlijk alles wat je hartje begeerd in een opel behalve dus leder en xenon

      Maar ja je hebt meerdere uitvoeringen en zoek nu maar welke je koopt??

      greetz Dolf

      #18055516
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Ja moeilijk te zeggen zal dan geen cosmo zijn maar waarschijnlijk een bussines of een edition
        Als je foto’s heb is het makkelijker te zeggen.

        Luuk

        #18055517
        TWA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2010

          Op de papieren staat meestal de uitvoering en anders zo’n SMS met autoinformatie, hoewel die soms ook foute info geven…

          Maar geniet van je nieuwe aanwinst, veel plezier er mee :thumb

          #18055518
          TerryB
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 January 2012

            Je kan ook een kenteken check app installeren, dat is gratis en daar staat ook alle info bij! De app die ik gebruik heet “kenteken opzoeken” Ik maak wl gebruik van een Andriod telefoon. Je kan evt. ook je kenteken ff pmmen, dan kijk ik voor je!

            @ TWA, ik zie dat je uit amsterdam komt, houden jullie wel is meetings? Mag ook via PB offcourse!

            #18055519
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Ik gebruik die app ook is wel heel handig maar heb al een aantal keer mee gemaakt dat de uitvoering niet klopt

              #18055520
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                op die App’s was mijn Vorige Vectra een CD uitvoering, en geen CDX..

                Willem

                #18055521
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Dat bedoel ik klopt vaak niet

                  #18055522
                  vla007
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 September 2011

                    Langs de dealer met je chassisnummer een idee?

                    #18055523
                    mrmonkey
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 February 2006

                      Mijn Astra H was na opvragen kenteken ook een Cosmo, terwijl het toch echt een Edition was :jerry

                      #18055524
                      Dolby
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        gewoon chassisnummer laten checken met EPC. Zie je meteen welke uitvoering je hebt en kleur bekleding wanneer en waar hij van de band is gekomen. enzo.

                        #18055525
                        hawk45
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 June 2009

                          En we hebben een winnaar,

                          De verkoper bleef volhouden een Cosmo maar ik had zo mijn twijfel

                          Naar de VOD geweest in Haarlem en die hebben op kenteken/chassisnummer gekeken.

                          Ik ben de trotse eigenaar van een Astra-H 16-16V Executive met Navigatie CD70 met CID, Climate Control en Zicht/licht paket als extra optie,s

                          nou daar

                          zijn we ook weer uit

                          thx iedereen voor het meedenken
                          Greetz Dolf

                          #18055510
                          groothuis27
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 April 2010

                            vind het alleen een probleem dat je dealer je dus heeft laten betalen voor een cosmo uitvoering , wat het dus niet is !

                            #18055515
                            Astra_DLS
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2008

                              Misschien heeft ie wel een hele scherpe prijs. Vak koop je een nette 2e hands niet op de opties, maar op leeftijd / km-stand. De opties zijn dan weer leuk meegenomen.

                              #18055514
                              danny
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                Zelfde hier ook full options behalve leer ( mis er niks aan hoor ) ook een executive model

                                veel plezier ermee

                                #18055513
                                hawk45
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 June 2009

                                  De auto stond voor €6950,= incl. 6 mnd Bovag garantie en een zalig bakkie koffie.

                                  de auto rijd zalig en ik heb na veel zoeken niet echt gezien dat een 2006 voor heel veel minder te koop stond.

                                  heb bijna alle optie’s die ik zocht, ik begreep alleen niet dat hij als Cosmo stond aangeboden.
                                  maar als je alle kenteken zoeksite’s erop nakijkt is het elke keer een andere uitvoering dus kun je het de verkoper niet kwalijk nemen toch.

                                  En zeg nu zelf een Executive is toch een behoorlijk luxe uitvoering wij zijn er heeeeel erg blij mee. king:

                                  :jerry greetz Dolf

                                  #18055512
                                  TheDutchDuke
                                    Lid sinds:
                                    17 August 2012

                                    @Dolby wrote:

                                    gewoon chassisnummer laten checken met EPC. Zie je meteen welke uitvoering je hebt en kleur bekleding wanneer en waar hij van de band is gekomen. enzo.


                                    @Dolby
                                    .
                                    Dit is het enige zinnige antwoord op de gestelde vraag (lijkt mij).
                                    Maar waar staat EPC voor :wtf
                                    En hoe zijn/is die te bereiken?

                                    #18055511
                                    danny
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      @hawk45 wrote:

                                      De auto stond voor €6950,= incl. 6 mnd Bovag garantie en een zalig bakkie koffie.

                                      de auto rijd zalig en ik heb na veel zoeken niet echt gezien dat een 2006 voor heel veel minder te koop stond.

                                      heb bijna alle optie’s die ik zocht, ik begreep alleen niet dat hij als Cosmo stond aangeboden.
                                      maar als je alle kenteken zoeksite’s erop nakijkt is het elke keer een andere uitvoering dus kun je het de verkoper niet kwalijk nemen toch.

                                      En zeg nu zelf een Executive is toch een behoorlijk luxe uitvoering wij zijn er heeeeel erg blij mee. king:

                                      :jerry greetz Dolf

                                      Wij ook zeer tevreden, op wat vervelende storingen na dan, die zo goed als opgelost zijn nu

                                      #18055509
                                      groothuis27
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        20 April 2010

                                        dat is op zich ook zo , maar aangezien je hem bij een garage koopt [ dat neem ik aan tenminste ] betaal je in het algemeen meer dan bij een particulier en gezien het gat in het algemeen tussen inkoop-verkoop vind ik dat je ook mag verlangen van een garagehouder [ of diens personeel] dat hij zich verdiept in wat hij verkoopt .
                                        en het verhaal dat de kmstand en de staat meer doet aan de prijs dan de uitvoering gaat niet op !
                                        als het om een echte cosmo gaat t.o.v bijv. een essentia bijv. dan scheeld dat echt wel in de prijs .
                                        doet natuurlijk niks af aan het feit dat je een mooie [ luxe ] auto hebt gekocht waar je tevreden mee bent !
                                        gaat mij er om dat dealers / garage’s zich niet echt verdiepen in wat ze verkopen en vaak een redelijk hoge prijs vragen voor een auto en er cosmo op plakken zodra ze een navigatie zien of cruise control .
                                        je gaat [ dat is natuurlijk wat extreem ] ook niet akkoord als je een mercedes word aan geboden en het blijkt uit eindelijk een lelijk eend , daar heb je niet voor betaald !

                                        #18055526
                                        astraminator
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 August 2004

                                          Ik heb mijn vorige zafira geleast. Daarbij is de executive iets rijker uitgerust dan de cosmo. Je hebt dus meer gekregen voor minder geld.
                                          Echter je kan ook op een cosmo aanvullen met de extra’s van een executive. Dan blijft ie op papier toch een cosmo.

                                          De executive en de business zijn beide uitvoeringen voor zakelijk gebruik. Deze zijn nieuw niet door een particulier te kopen omdat ze lager in prijs liggen. Voordeel is dat de restwaarde bij lease hoog blijft waardoor de leaseprijs goedkoper kan worden.

                                          Er zijn overigens meer merken die dit doen.

                                          #18055527
                                          groothuis27
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            20 April 2010

                                            een executieve is geen cosmo , maar een rijker uitgeruste business edition.
                                            en zeker niet luxer dan een cosmo .
                                            dat is lease technisch ook niet interessant , zou alleen maar meer kosten .
                                            de tegen hanger van de zakelijke business ed. is de essentia !
                                            er zitten allen wat optie’s op de erg inetresant zijn voor de lease .
                                            laat je daar niks over wijs maken !
                                            maar het heeft geen zin om hier over door teblijven zeuren .
                                            ieder zijn mening. @ckad wrote:

                                            Ik heb mijn vorige zafira geleast. Daarbij is de executive iets rijker uitgerust dan de cosmo. Je hebt dus meer gekregen voor minder geld.
                                            Echter je kan ook op een cosmo aanvullen met de extra’s van een executive. Dan blijft ie op papier toch een cosmo.

                                            De executive en de business zijn beide uitvoeringen voor zakelijk gebruik. Deze zijn nieuw niet door een particulier te kopen omdat ze lager in prijs liggen. Voordeel is dat de restwaarde bij lease hoog blijft waardoor de leaseprijs goedkoper kan worden.

                                            Er zijn overigens meer merken die dit doen.

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.