Hoe koelwaterreservoir vervangen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Hoe koelwaterreservoir vervangen?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218324
    Jeroen_t
      Lid sinds:
      12 December 2009

      Beste mensen,

      Weet iemand hoe ik het makkelijkste het koelwaterreservoir kan vervangen? Het betreft een X16XE. Voor zover ik kan zien zit er een slang ‘in de weg’ die naar de stuurbekrachtiger loopt? Kan ik die zomaar losdraaien? Of ben ik dan al mijn stuurbekrachtigingsolie kwijt?

      Echt onvoorstelbaar hoe ze dat blok erin gekregen hebben, er is vrijwel nergens ruimte om IETS dan ook maar te vervangen :P

      Gr,
      Jeroen.

      #17626195
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        koelwaterreservoir is vrij makkelijk weg te pakken.
        Je hebt vrij veel speling met alle slangen dus die sb slang hoeft als het goed is niet los.

        zijn maar 3 slangetjes
        15 minuten werk..

        #17626196
        Jeroen_t
          Lid sinds:
          12 December 2009

          Bij mij zit dat ding echt MUURvast tussen die sb slang en het schutbord. naar beneden drukken wil ook niet, want daar zitten allerlei kabels en meuk van de inlaat.. lijkt erop alsof toch echt die slang los moet?

          #17626197
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            maak eens een foto….
            Lastig te zeggen via een forum…

            #17626198
            Jeroen_t
              Lid sinds:
              12 December 2009

              Hierbij een closeup:
              http://img294.imageshack.us/img294/2456/imag0074z.jpg

              Je ziet de sb slang met knikje bijna vast op het reservoir zitten.

              #17626199
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                de slang met de 90 graden bocht bedoel je?

                Die is van je rembekrachtiger.. Zit geen olie in. Kun je gewoon los draaien.

                Maar heb je wel beide moertjes van het reservoir los? Want als deze los zijn moet je hem gewoon omhoog kunnen pakken hoor..

                #17626200
                Jeroen_t
                  Lid sinds:
                  12 December 2009

                  http://img691.imageshack.us/img691/1334/imag0074q.jpg

                  Dus als ik de slang die omcirceld is eraf draai spat er geen olie uit? Heb het vermoeden van wel namelijk ;) Het reservoir zit uiteraard los, 2 plastik moertjes op schutbord en de 2 slangen aan de bovenkant zijn eraf.

                  Heb gisteren op de sloop een reservoir uit een 1200 16v gedemonteerd, dus ik weet wel hoe het los moet :P

                  #17626201
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    ja kun je gwoon los draaien.
                    Is een lucht/vacuum slang…

                    Komt nix uit. Succes..

                    #17626202
                    aliriza
                      Lid sinds:
                      15 October 2004

                      Hierbij mijn eerste post om iemand anders te helpen.

                      Ik heb toevallig vorige week ook mijn koelstofreservoir vervangen van mijn corsa.
                      Eruit krijgen was inderdaad bijzonder moeilijk. Ik wist ook niet wat die 90 graden slang voor was, dus heb m lekker laten zitten.

                      Eruit halen had ik wel een zaagje voor nodig om een van de bevestigingspunten weg te zagen (heb toch niet meer nodig), ik kreeg m er ook met geen mogelijkheid eruit.
                      Het erin zetten is gewoon lekker klooien, dan lukt het van zelf. Eeen beetje naar links een beetje naar rechts en PLOP hij zit op zijn plek.

                      #17626203
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Gewoon de slang losdraaien van het inlaat spruitstuk. geeft wat extra ruimte..

                        slangen op het potje los halen.

                        moertjes los draaien.

                        en dan potje verwijderen, de pootjes die nog om het schroefdraad zitten kan je wel wat buigen..

                        er zijn verschillende potjes te krijgen, dus let op dat de aansluitingen kloppen

                        Willem

                        #17626204
                        Jeroen_t
                          Lid sinds:
                          12 December 2009

                          Bedankt voor alle reacties, daar kan ik wat mee!

                          Volgens mij moet het een eitje zijn als die luchtslang eraf kan, dan krijg ik zo 5 cm meer ruimte.
                          De reden voor het vervangen is trouwens een afgebroken cq lekke aansluiting (dunne retourleiding bovenop) waardoor ik steeds koelwater verlies.

                          #17626205
                          Nova_C20xe
                            Lid sinds:
                            23 January 2008

                            En?

                            #17626206
                            aliriza
                              Lid sinds:
                              15 October 2004

                              origineel gepost door Jeroen_t
                              Bedankt voor alle reacties, daar kan ik wat mee!

                              Volgens mij moet het een eitje zijn als die luchtslang eraf kan, dan krijg ik zo 5 cm meer ruimte.
                              De reden voor het vervangen is trouwens een afgebroken cq lekke aansluiting (dunne retourleiding bovenop) waardoor ik steeds koelwater verlies.

                              ik had exact het zelfde probleem, inmiddels opgelost.
                              succes

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.