Hoe kan ik zien of het ‘echt’ een Turbo uitvoering is

Forumindex Forums Modellen Mokka Hoe kan ik zien of het ‘echt’ een Turbo uitvoering is

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370757
    afarensis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 December 2019

      Maand geleden Mokka X gekocht. Volgens de garage en de rekening zou het een Turbo uitvoering moeten zijn. Merkwaardig vind ik dat ik andere Mokka’s zie rond rijden met achterop een embleem ‘Turbo’, maar op mijn Mokka zit dat embleem niet.

      Desgevraagd geeft de garage aan dat er, afhankelijk van de uitvoering, wel of geen embleem op zit. Als het een 1.4 is, dan zou het altijd een Turbo moeten zijn. Op zich geloof ik dat wel, maar ik zou het toch prettig vinden als ik dat ‘zelf’ zou kunnen zien, ergens bij de motor of zo? Omdat in dit forum zoveel kennis aanwezig is, vraag ik het voor de zekerheid nog maar even. Kun je het nergens aan zien, jammer, maar dan is het maar zo….

       

      #18370767
      Mokkaatje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 October 2018

        Via voertuig.net kan je de motorcode opzoeken en dan die ff googelen

        #18370768
        Bart…
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 March 2019

          Inkediuhy4kxb2u3j_800_LI

          Bij deze foto gaat het om een astra maar het is de zelfde motor als in een mokka. Als je je motorkap open doet en je ziet dat het er hetzelfde uitziet als op de foto, dan heb je een turbo. De letters “turbo” op de achterkant staan er niet altijd op.

          #18370783
          afarensis
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 December 2019

            met turbo-deelBedankt voor je snelle en duidelijk uitleg met foto…

            Heb inmiddels naar de motor gekeken en een foto gemaakt, ik heb dus ook het door jou omcirkelde Turbo-onderdeel. Mede omdat je zegt dat het Turbo-embleem kan ontbreken, ga ik maar vanuit dat het inderdaad een Turbo is. Dus wat mij betreft is het nu dan ook duidelijk.

            Nogmaals dank voor je info…

            #18370784
            afarensis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 December 2019

              Bedankt voor je snelle reactie en uitleg.

              Ik heb gekeken op voertuig.net, prima site overigens met veel info, meer info dan bij de RDW kentekencheck, en inmiddels ook geprint, altijd handig. Ook de motorcode D14NET gegoogled. Beetje verwarrend, veel aanbod van onderdelen, maar je kunt er toch wel uit afleiden dat het inderdaad een Turbo is.

              Heb inmiddels ook op verzoek van Bart naar de motor gekeken en vergeleken met zijn foto en het lijkt toch wel zeker, ondanks het ontbreken van het embleem, dat het een Turbo is. Dus wat mij betreft is het nu dan ook duidelijk.

              Nogmaals dank voor je info…

              #18370785
              afarensis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 December 2019

                Ik geloof dat ik iets fout gedaan heb. Ik reageerde op Mokkaatje, maar de reactie komt onder de reactie van Bart? Wat die ik niet goed?

                Bedankt voor je snelle reactie en uitleg.

                Ik heb gekeken op voertuig.net, prima site overigens met veel info, meer info dan bij de RDW kentekencheck, en inmiddels ook geprint, altijd handig. Ook de motorcode D14NET gegoogled. Beetje verwarrend, veel aanbod van onderdelen, maar je kunt er toch wel uit afleiden dat het inderdaad een Turbo is.

                Heb inmiddels ook op verzoek van Bart naar de motor gekeken en het lijkt toch wel zeker, ondanks het ontbreken van het embleem, dat het een Turbo is. Dus wat mij betreft is het nu dan ook duidelijk.

                Nogmaals dank voor je info…

                #18370787
                Mokkaatje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 October 2018

                  Je hebt niets fout gedaan.

                  reacties komen altijd op volgorde te staan

                  #18370788
                  afarensis
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 December 2019

                    Bedankt, weet ik dat; ben nieuw op dit forum. Het kan denk ik wel zo zijn als er veel berichten tussen staan, dat het verwarrend kan worden. Wellicht dan even de naam waarop je reageert erbij zetten? Of is dat overdreven.

                    #18370790
                    Mokkaatje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 October 2018

                      Dat wordt idd wel vaker gedaan

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.