Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › hoe kan dit????staartje aan het verhaal
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2010 om 12:10 #17223914
hallo jongens ik heb even een vraagje
ik heb een let motor gekocht van iemand hier op het forum
die als goed is verkocht mag toch aan nemen dat er hier op het forum eerlijk handel word gedreven, nou kwam ik er bij thuis komst achter
dat de turbo vast zat,heb er een beetje olie in laten lopen
en na een dag of 3 zat er een betje beweging in.
maar het viel op dat er een zwaar punt in zat als je em rond draaide ,wat overigens niet soepel ging.
ook kon je zien dat het asje aan de uitlaat zijde een kleine slinger vertoonde dus ja die is overleden.
nu heb ik de turbo uit elkaar gehaald onder het mom van hij is toch kapot en toen kwam ik het volgnde tegen
(zie fotoos)
ook in het slakkenhuis zit er een scheur van ong.3cm
ook is de waste gate zitting is ook door gescheurd
nu is mijn vraag hoe kan dit en heeft deze turbo goed/uberhoud gelopen met deze beschadegingen?
krijg namenlijk van de verkopende partij geen duidelijk verhaal en ook niet van de gene waar de motor oorspronkelijk vandaan komt
nu wil ik graag achterhalen bij wie de fout ligt
ik ben er niet op uit om hier namen te gaan noemen en diegene die weten van wie ik die motor heb verzoek ik ook geen namen te noemen ik wil enkel de waarheid op tafel hebben want als ik genaaid word wil ik ook zoenen en dat hebben we niet gedaan;)
graag hoor ik de mening van mensen die er (meer)verstand van hebben
gr david25 juli 2010 om 12:20 #17703796De fotos maken het verhaal nog erger dan het verhaal al was :cry:cry
je zou bijna zeggen dat er iets in is gekomen, heb je de kleppen ook nagekeken?
ik had op me werk een ducato met k14 er op…. was distributieriem geklapt met veel schade kleppen er uit, zuigers kapot… maar de turbo zat loei vast zondat dat je echt rotzooi in de turbo zag zitten….
maar het is onmogelijk dat die LET zo heeft gelopen of überhaupt druk heeft geleverd
25 juli 2010 om 12:30 #17703797de schoepen aan beide zijde zijn netjes op een heeel kleine
besahdeging aan de uitlaat zijde
ik denk zelf dat het los gekomen stukje metaal wat ontbreekt uit het gat wat te zien is op de fotoo
de boel heeft krom gedrukt ook zit er veel olie koek in en op
dus denk dat ie gerookt heeft als een beest
heb de kop er niet afgehad als ik em rond draai heeft ie wel redelijk goede compressie weerstand dus kleppen sluiten wel af
mischien ga ik d kop toch nog even los maken voor een snelle inspectie25 juli 2010 om 12:57 #17703798nog meer mensen met een mening?
25 juli 2010 om 14:09 #17703799Jah lijk me ook Gek dat ie zo gelopen heb.
Toen mij turbo het begaf voelde je namelijk dat ie echt vast liep geen vermogen geen boost tot dat ie weer los kwam.
Na demontage veel spelling op de as kon hem gewoon heen en weer bewegen.Oorzak was dat me olie lagers eruit lagen.
25 juli 2010 om 14:30 #17703800Die motor heeft de uitlaat gassen via de wastegate naar buiten moeten drukken, via dat turbine wiel stroomt geen uitlaat gas meer.
En als ik het verkeerd bekeken heb op de foto’s dan geld het verhaal andersom ook.
Via dit compressor wiel komt geen zuurstof meer in de motor en hij zal dus ook nu niet willen lopen.
In mijn ogen heeft deze motor zo nooit kunnen lopen, laat staan vermogen leveren.
25 juli 2010 om 14:41 #17703801ik zag ook dat de originele dumpvalve
vast gemaakt is zodat ie niet meer open kan
maar denk dat dat er weinig mee te maken heeft
aangezien dit volgens mij wel vaker gedaan word ivm hogere druk rijden vacuum aansluitng zit lijm in of kit
en de klep is geen beweging in te krijgen25 juli 2010 om 16:13 #17703802origineel gepost door freek corsa
Die motor heeft de uitlaat gassen via de wastegate naar buiten moeten drukken, via dat turbine wiel stroomt geen uitlaat gas meer.En als ik het verkeerd bekeken heb op de foto’s dan geld het verhaal andersom ook.
Via dit compressor wiel komt geen zuurstof meer in de motor en hij zal dus ook nu niet willen lopen.
In mijn ogen heeft deze motor zo nooit kunnen lopen, laat staan vermogen leveren.
jah wel hij loopt wel alleen je heb geen boost dus gaat lopen als non turbo motor 136 pk hou je dan over. Ik was me boutje kwijt geraakt van me wastegate bleef dus de hele tijd open staan. geen boost minder vermogen maar loopt wel en je kan er mee rijden.
Als je wastegate dicht zit stroomt de lucht alsnog langs je turbine wiel zo je uitlaat in.. alleen je turbine gaat niet draaien dus moet je motor het erlangs persen.
25 juli 2010 om 16:15 #17703803origineel gepost door david verburg
ik zag ook dat de originele dumpvalve
vast gemaakt is zodat ie niet meer open kan
maar denk dat dat er weinig mee te maken heeft
aangezien dit volgens mij wel vaker gedaan word ivm hogere druk rijden vacuum aansluitng zit lijm in of kit
en de klep is geen beweging in te krijgenJah dit gebeurd idd vaker omdat dan de externe dumpvalve beter afblaast met meer geluid.
25 juli 2010 om 16:20 #17703804Turbo pakken en ff netjes omruilen bij de vorige eigenaar……desnoods een beetje hardhandig :P
Jij hebt dat ding toch als GOED gekocht? Moet die vent nu niet gaan zeuren dat het kapot is. Het lijkt mij niet dat jij zelf die turbo kapot gemaakt hebt…
een gescheurd slakkenhuis zegt mij dat de turbo te warm is geweest…..
de as is niet verkleurd?25 juli 2010 om 16:21 #17703805origineel gepost door Fearless
Turbo pakken en ff netjes omruilen bij de vorige eigenaar……desnoods een beetje hardhandig :PJij hebt dat ding toch als GOED gekocht? Moet die vent nu niet gaan zeuren dat het kapot is. Het lijkt mij niet dat jij zelf die turbo kapot gemaakt hebt…
Precies;)
25 juli 2010 om 18:59 #17703806Nare kwestie David , als er een beschadiging aan 1 v/d schoepen zit of zelfs er delen van afbreken
krijg je onbalans en loopt het lager vrij makkelijk uit.
Als de turbo ok was draaid ie heel makkelijk met de hand rond zonder zware punten
aanlopen etc. er mag wel een lichte spelling in zitten deze wordt met werkende motor
opgevult door oliedruk waardoor de as komt te zweven zoals het hoort.
Hopelijk is de motor zelf niet v/d zelfde kwaliteit (maar zal me niet verbazen).
Ik zou het toch voorzichtig voorleggen en proberen met praten eruit te zien komen.25 juli 2010 om 19:43 #17703807deze turbo is gewoon kapot geleverd en is altijd al kapot geweest dit moet de gene geweten hebben
dat kan niet anders
de motor zelf zag er fris uit met nieuwe distributie en dynamo
alleen was er uit de coscast kop op een lompe wijze geprobeerd 2 afgebroken tapjes aan de uitlaat zijde te boren gevolg kan ik 2 helicoils in zetten ALS het nog lukt
ook leuk dat dit niet gemeld is bij verkoop
vind ook wel leuk dat ik totaal geen respons meer krijg van de verkoper(mischien met vakantie):hmmz25 juli 2010 om 19:49 #17703808@fearless ja dat was ook mijn eerste reactie
vroeger had ik dat ook zeker gedaan met alle gevolgen van dien:vertag
maar mijn ervaring is dat dat niks op lost aan het probleem maar alleen voor persoonlijke genoegdoening:P
ik wil deze kwestie gewoon netjes op lossen
met de persoon in kwestie25 juli 2010 om 19:55 #17703809je kan kijken wanneer de persoon voor het laatst op het forum is geweest
25 juli 2010 om 20:05 #17703810T minste voor david is, dat hij wel een op en top motor heeft ingeruild op deze turbo motor….
Vraag me eigenlijk wel af waarom die die motor heeft genomen terwijl die met alles zou stoppen… of zit ik er verkeerd mee?
25 juli 2010 om 20:09 #17703811origineel gepost door david verburg
@fearless ja dat was ook mijn eerste reactie
vroeger had ik dat ook zeker gedaan met alle gevolgen van dien:vertag
maar mijn ervaring is dat dat niks op lost aan het probleem maar alleen voor persoonlijke genoegdoening:P
ik wil deze kwestie gewoon netjes op lossen
met de persoon in kwestiepersoonlijke genoegdoening:wors
Ik weet niet van wie je het spul gekocht hebt…maar ik heb wel gemerkt dat ook de toppers hier op het forum, kunnen dikke eikels zijn.:vertag
25 juli 2010 om 20:25 #17703812de motor die ik ingeruild heb had een bouw waarde van dik 5000 euro dus dan weet je ong waar het om gaat
dus je kan me voorstellen dat ik me iets minder prettig voel25 juli 2010 om 20:36 #17703813@14xe laatst gezien op 7-20-2010 op 06:35 PM
hij heefft mijn u2u wel gelezen maar reageerd niet ook nietop sms of bellen25 juli 2010 om 21:01 #17703814Mooi klote allemaal david.
Moet je maar met je knecht mee als die die kop komt ophalen, die dude van die motor woont hier niet ver vandaan. Gaan we ff verhaal halen.25 juli 2010 om 21:07 #17703815Zoiets kan ik echt niet tegen… De persoon die dat aan mij zou verkopen zou daar echt spijt van gaan krijgen.:fy1
Je betaalt een hoop geld ( of ruilt iets duurs en goeds in) om iets goeds te kopen en je wordt gewoon belazerd. Die motor kan gewoon niet goed gelopen hebben toen hij uitgebouwd is. En als die persoon wel een u2u kan lezen maar niet reageert denk ik dat hij er weinig zin in heeft om het op te gaan lossen.
Ik zou er eens langs gaan om er een hartig woordje mee te wisselen… Maar eerst even de kop van de motor af en de carterpan eronderuit om te kijken hoe de rest eruitziet. :hmmz
25 juli 2010 om 21:48 #17703816weet waar die woont heb ze nummer en weet waar ze schuur is
hij is ook aktief op andere forums kwam ik achter wel onder andere naam maar vind dat dit netjes opgelost moet worden
dus geef hem alle kans daartoe25 juli 2010 om 23:10 #17703817dat word dus zoenen, echt klote zulke dingen. Snap niet dat mensen hiermee kunnen leven.. iemand keihard te bedonderen.
26 juli 2010 om 11:38 #17703818Had het blok gepakt, meegenomen. Omruilen wegwezen.
Niet ruilen? Hardhandiger oplossen.:wors
Dit zijn gewoon geen grappen. Kan mij voorstellen dat jij je goed genaaid voelt.
26 juli 2010 om 16:12 #17703819ach weet je mischien is de verkoper ook wel genaaid bij aankoop van de motor laat ik nou eerst maar even wachten tot ie terug is van vakantie dan komen we er mischien wel uit
gooien en smijten kan altijd nog -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.