hoe kan dit????staartje aan het verhaal

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) hoe kan dit????staartje aan het verhaal

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223914
    david verburg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 July 2004

      hallo jongens ik heb even een vraagje
      ik heb een let motor gekocht van iemand hier op het forum
      die als goed is verkocht mag toch aan nemen dat er hier op het forum eerlijk handel word gedreven, nou kwam ik er bij thuis komst achter
      dat de turbo vast zat,heb er een beetje olie in laten lopen
      en na een dag of 3 zat er een betje beweging in.
      maar het viel op dat er een zwaar punt in zat als je em rond draaide ,wat overigens niet soepel ging.
      ook kon je zien dat het asje aan de uitlaat zijde een kleine slinger vertoonde dus ja die is overleden.
      nu heb ik de turbo uit elkaar gehaald onder het mom van hij is toch kapot en toen kwam ik het volgnde tegen
      (zie fotoos)
      ook in het slakkenhuis zit er een scheur van ong.3cm
      ook is de waste gate zitting is ook door gescheurd
      nu is mijn vraag hoe kan dit en heeft deze turbo goed/uberhoud gelopen met deze beschadegingen?
      krijg namenlijk van de verkopende partij geen duidelijk verhaal en ook niet van de gene waar de motor oorspronkelijk vandaan komt
      nu wil ik graag achterhalen bij wie de fout ligt
      ik ben er niet op uit om hier namen te gaan noemen en diegene die weten van wie ik die motor heb verzoek ik ook geen namen te noemen ik wil enkel de waarheid op tafel hebben want als ik genaaid word wil ik ook zoenen en dat hebben we niet gedaan;)























      graag hoor ik de mening van mensen die er (meer)verstand van hebben
      gr david

      #17703796
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        De fotos maken het verhaal nog erger dan het verhaal al was :cry:cry

        je zou bijna zeggen dat er iets in is gekomen, heb je de kleppen ook nagekeken?

        ik had op me werk een ducato met k14 er op…. was distributieriem geklapt met veel schade kleppen er uit, zuigers kapot… maar de turbo zat loei vast zondat dat je echt rotzooi in de turbo zag zitten….

        maar het is onmogelijk dat die LET zo heeft gelopen of überhaupt druk heeft geleverd

        #17703797
        david verburg
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          de schoepen aan beide zijde zijn netjes op een heeel kleine
          besahdeging aan de uitlaat zijde
          ik denk zelf dat het los gekomen stukje metaal wat ontbreekt uit het gat wat te zien is op de fotoo
          de boel heeft krom gedrukt ook zit er veel olie koek in en op
          dus denk dat ie gerookt heeft als een beest
          heb de kop er niet afgehad als ik em rond draai heeft ie wel redelijk goede compressie weerstand dus kleppen sluiten wel af
          mischien ga ik d kop toch nog even los maken voor een snelle inspectie

          #17703798
          david verburg
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 July 2004

            nog meer mensen met een mening?

            #17703799
            zetos
              Lid sinds:
              4 January 2009

              Jah lijk me ook Gek dat ie zo gelopen heb.

              Toen mij turbo het begaf voelde je namelijk dat ie echt vast liep geen vermogen geen boost tot dat ie weer los kwam.
              Na demontage veel spelling op de as kon hem gewoon heen en weer bewegen.

              Oorzak was dat me olie lagers eruit lagen.

              #17703800
              freek corsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 December 2004

                Die motor heeft de uitlaat gassen via de wastegate naar buiten moeten drukken, via dat turbine wiel stroomt geen uitlaat gas meer.

                En als ik het verkeerd bekeken heb op de foto’s dan geld het verhaal andersom ook.

                Via dit compressor wiel komt geen zuurstof meer in de motor en hij zal dus ook nu niet willen lopen.

                In mijn ogen heeft deze motor zo nooit kunnen lopen, laat staan vermogen leveren.

                #17703801
                david verburg
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 July 2004

                  ik zag ook dat de originele dumpvalve
                  vast gemaakt is zodat ie niet meer open kan
                  maar denk dat dat er weinig mee te maken heeft
                  aangezien dit volgens mij wel vaker gedaan word ivm hogere druk rijden vacuum aansluitng zit lijm in of kit
                  en de klep is geen beweging in te krijgen

                  #17703802
                  zetos
                    Lid sinds:
                    4 January 2009

                    origineel gepost door freek corsa
                    Die motor heeft de uitlaat gassen via de wastegate naar buiten moeten drukken, via dat turbine wiel stroomt geen uitlaat gas meer.

                    En als ik het verkeerd bekeken heb op de foto’s dan geld het verhaal andersom ook.

                    Via dit compressor wiel komt geen zuurstof meer in de motor en hij zal dus ook nu niet willen lopen.

                    In mijn ogen heeft deze motor zo nooit kunnen lopen, laat staan vermogen leveren.

                    jah wel hij loopt wel alleen je heb geen boost dus gaat lopen als non turbo motor 136 pk hou je dan over. Ik was me boutje kwijt geraakt van me wastegate bleef dus de hele tijd open staan. geen boost minder vermogen maar loopt wel en je kan er mee rijden.

                    Als je wastegate dicht zit stroomt de lucht alsnog langs je turbine wiel zo je uitlaat in.. alleen je turbine gaat niet draaien dus moet je motor het erlangs persen.

                    #17703803
                    zetos
                      Lid sinds:
                      4 January 2009

                      origineel gepost door david verburg
                      ik zag ook dat de originele dumpvalve
                      vast gemaakt is zodat ie niet meer open kan
                      maar denk dat dat er weinig mee te maken heeft
                      aangezien dit volgens mij wel vaker gedaan word ivm hogere druk rijden vacuum aansluitng zit lijm in of kit
                      en de klep is geen beweging in te krijgen

                      Jah dit gebeurd idd vaker omdat dan de externe dumpvalve beter afblaast met meer geluid.

                      #17703804
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Turbo pakken en ff netjes omruilen bij de vorige eigenaar……desnoods een beetje hardhandig :P

                        Jij hebt dat ding toch als GOED gekocht? Moet die vent nu niet gaan zeuren dat het kapot is. Het lijkt mij niet dat jij zelf die turbo kapot gemaakt hebt…

                        een gescheurd slakkenhuis zegt mij dat de turbo te warm is geweest…..
                        de as is niet verkleurd?

                        #17703805
                        zetos
                          Lid sinds:
                          4 January 2009

                          origineel gepost door Fearless
                          Turbo pakken en ff netjes omruilen bij de vorige eigenaar……desnoods een beetje hardhandig :P

                          Jij hebt dat ding toch als GOED gekocht? Moet die vent nu niet gaan zeuren dat het kapot is. Het lijkt mij niet dat jij zelf die turbo kapot gemaakt hebt…

                          Precies;)

                          #17703806
                          OPCdriver
                            Lid sinds:
                            1 August 2009

                            Nare kwestie David , als er een beschadiging aan 1 v/d schoepen zit of zelfs er delen van afbreken
                            krijg je onbalans en loopt het lager vrij makkelijk uit.
                            Als de turbo ok was draaid ie heel makkelijk met de hand rond zonder zware punten
                            aanlopen etc. er mag wel een lichte spelling in zitten deze wordt met werkende motor
                            opgevult door oliedruk waardoor de as komt te zweven zoals het hoort.
                            Hopelijk is de motor zelf niet v/d zelfde kwaliteit (maar zal me niet verbazen).
                            Ik zou het toch voorzichtig voorleggen en proberen met praten eruit te zien komen.

                            #17703807
                            david verburg
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 July 2004

                              deze turbo is gewoon kapot geleverd en is altijd al kapot geweest dit moet de gene geweten hebben
                              dat kan niet anders
                              de motor zelf zag er fris uit met nieuwe distributie en dynamo
                              alleen was er uit de coscast kop op een lompe wijze geprobeerd 2 afgebroken tapjes aan de uitlaat zijde te boren gevolg kan ik 2 helicoils in zetten ALS het nog lukt
                              ook leuk dat dit niet gemeld is bij verkoop
                              vind ook wel leuk dat ik totaal geen respons meer krijg van de verkoper(mischien met vakantie):hmmz

                              #17703808
                              david verburg
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 July 2004

                                @fearless ja dat was ook mijn eerste reactie
                                vroeger had ik dat ook zeker gedaan met alle gevolgen van dien:vertag
                                maar mijn ervaring is dat dat niks op lost aan het probleem maar alleen voor persoonlijke genoegdoening:P
                                ik wil deze kwestie gewoon netjes op lossen
                                met de persoon in kwestie

                                #17703809
                                RonaldH
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  je kan kijken wanneer de persoon voor het laatst op het forum is geweest

                                  #17703810
                                  sw16v
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    T minste voor david is, dat hij wel een op en top motor heeft ingeruild op deze turbo motor….

                                    Vraag me eigenlijk wel af waarom die die motor heeft genomen terwijl die met alles zou stoppen… of zit ik er verkeerd mee?

                                    #17703811
                                    Fearless
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2005

                                      origineel gepost door david verburg

                                      @fearless
                                      ja dat was ook mijn eerste reactie
                                      vroeger had ik dat ook zeker gedaan met alle gevolgen van dien:vertag
                                      maar mijn ervaring is dat dat niks op lost aan het probleem maar alleen voor persoonlijke genoegdoening:P
                                      ik wil deze kwestie gewoon netjes op lossen
                                      met de persoon in kwestie

                                      persoonlijke genoegdoening:wors

                                      Ik weet niet van wie je het spul gekocht hebt…maar ik heb wel gemerkt dat ook de toppers hier op het forum, kunnen dikke eikels zijn.:vertag

                                      #17703812
                                      david verburg
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 July 2004

                                        de motor die ik ingeruild heb had een bouw waarde van dik 5000 euro dus dan weet je ong waar het om gaat
                                        dus je kan me voorstellen dat ik me iets minder prettig voel

                                        #17703813
                                        david verburg
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          2 July 2004

                                          @14xe laatst gezien op 7-20-2010 op 06:35 PM
                                          hij heefft mijn u2u wel gelezen maar reageerd niet ook nietop sms of bellen

                                          #17703814
                                          youri_corsa_gsi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 April 2006

                                            Mooi klote allemaal david.
                                            Moet je maar met je knecht mee als die die kop komt ophalen, die dude van die motor woont hier niet ver vandaan. Gaan we ff verhaal halen.

                                            #17703815
                                            giuliettaevo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 November 2006

                                              Zoiets kan ik echt niet tegen… De persoon die dat aan mij zou verkopen zou daar echt spijt van gaan krijgen.:fy1

                                              Je betaalt een hoop geld ( of ruilt iets duurs en goeds in) om iets goeds te kopen en je wordt gewoon belazerd. Die motor kan gewoon niet goed gelopen hebben toen hij uitgebouwd is. En als die persoon wel een u2u kan lezen maar niet reageert denk ik dat hij er weinig zin in heeft om het op te gaan lossen.

                                              Ik zou er eens langs gaan om er een hartig woordje mee te wisselen… Maar eerst even de kop van de motor af en de carterpan eronderuit om te kijken hoe de rest eruitziet. :hmmz

                                              #17703816
                                              david verburg
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 July 2004

                                                weet waar die woont heb ze nummer en weet waar ze schuur is
                                                hij is ook aktief op andere forums kwam ik achter wel onder andere naam maar vind dat dit netjes opgelost moet worden
                                                dus geef hem alle kans daartoe

                                                #17703817
                                                GlennGSI
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 August 2007

                                                  dat word dus zoenen, echt klote zulke dingen. Snap niet dat mensen hiermee kunnen leven.. iemand keihard te bedonderen.

                                                  #17703818
                                                  tijgetje57
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 July 2004

                                                    Had het blok gepakt, meegenomen. Omruilen wegwezen.

                                                    Niet ruilen? Hardhandiger oplossen.:wors

                                                    Dit zijn gewoon geen grappen. Kan mij voorstellen dat jij je goed genaaid voelt.

                                                    #17703819
                                                    david verburg
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      2 July 2004

                                                      ach weet je mischien is de verkoper ook wel genaaid bij aankoop van de motor laat ik nou eerst maar even wachten tot ie terug is van vakantie dan komen we er mischien wel uit
                                                      gooien en smijten kan altijd nog

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 60)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.