Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › hoe houdt jouw Opel het met de kou??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2012 om 17:42 #17988112
De mijne staat lekker warm en knus naar buiten te kijken vanaf d’r plekje in de restauratiewerkplaats dromend van het mooie uitzicht dat ze er weer top en nieuwwaardig uit komt te zien en hopelijk over een paar maanden eindelijk naar buiten mag na een periode van 2 jaar :wub :wub
6 februari 2012 om 18:00 #17988113Geen probleem … 1 keer omdraaien en rijden met onze sneeuwschuiver!
6 februari 2012 om 20:36 #17988114Zowel de Vectra als Combo bij -17 op de meter GEEN probleem, 2 slaagjes en draaien…
De bakken schakelen inderdaad wat Zwaarder bij koude motor, maar dat mag de pret niet drukken..
De Ruitensproeiers zijn bij mij geen enkel probleem geweest bij bijde auto’s zit tot -70 bescherming in…
Willem
6 februari 2012 om 21:31 #17988115Zoals veel opels: start hij goed maar wil moeilijk in zen 1 en ondanks dat ik de koppeling helemaal teneinde douwde poetste ik toch de tandje in z’n 2 :s
7 februari 2012 om 06:53 #17988116De enig werkende oplossing voor mijn bevroren ruitensproeier reservoir: heet water bijgieten, leegzuigen, meer heet water bijgieten, leegzuigen en dan vullen met -20 vloeistof.
Ik denk dat het spul dat er in zat zijn anti-vries had laten verdampen.
Schone ruiten zijn wel aan te raden bij die lage zonnestand :agent7 februari 2012 om 08:05 #17988117Gelukkig met mijn anti vries van maximaal -20 nog geen probleem gehad. Astra G. :wub
7 februari 2012 om 08:17 #17988118de corsa draait beetje langzaam rond maar start toch elke keer nog. ook t schakelen gaat verbazingwekkend soepel. rij ook altyd met licht en blower aan, dus zal wel niet zoveel bijladen. enige is dat er geen ruitensproeisel uit de slangetjes komt.. allemaal bevroren.. dat idee met de slotondooier is n goeie! dat gebruik ik toch anders nooit :)
7 februari 2012 om 15:21 #17988119Komet alleen niet goed op motortemperatuur, na 20km rijden nog steeds rond de 70 graden ipv z’n 82 graden.
7 februari 2012 om 16:00 #17988120Starten doet ‘ie prima… Als ‘ie dan koud is, alleen wel blijven spelen met gas (of choke gebruiken) om ‘m lopend te houden. Zelfs op gas!
Ruitensproeiers niet bevroren, spul tot -15 erin volgens mij en dat gaat prima. Alleen jammer dat ‘t zo lang duurt voordat het interieur is een keer warm is… Nadeel van zo’n oudje ;-)!7 februari 2012 om 18:57 #179881217 februari 2012 om 19:04 #17988122Ik heb van de week een leukere gespot. 3 uur ‘s nachts op de taxi in de polder…
7 februari 2012 om 19:05 #17988123ik had vanmorgen last van een half bevroren weber denk ik, liep een heel tijdje op ongeveer 3 poten :???: na een half uur draaien was het weer voorelkaar gellukkig :D
7 februari 2012 om 19:49 #17988124AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tot nu toe geen enkel probleem gehad met de kou. Tis starten en lopen :thumbup
7 februari 2012 om 20:42 #17988125Bij mij ook geen problemen :thumb Auto word ook netjes warm ietsjes boven de 90 graden :D dus kachel kan lekker aan king:
7 februari 2012 om 21:05 #17988126Starten doet mijn corsaA elke dag, je hoeft maar naar de sleutel te kijken en hij draait. De eerste 5 minuten draait ie wel ruim 1600 toeren stationair, en hij klinkt wat ruig / rommelig. De kachel wordt ook een stuk minder warm (voor je gevoel). Maar ik heb zelf meer moeite met de kou dan mn auto :jerry
Ook had ik gisteren de hele dag last dat hij soms inhield / stottert / op 3 cilinders loopt, maar als ik dan het gas vol intrapte ging het weg. Vandaag heb ik dit probleem daarentegen geen enkele keer gehad. Misschien een idee de bougiekabels en verdelerkap eens te vervangen. Voor de rest loopt ie als een zonnetje.
7 februari 2012 om 21:09 #17988127Mn F heeft tot nu toe tijdens deze koudegolf nog helemaal GEEN problemen.
het is starten en lopen !!Wat mn E doet weet ik niet, die staat al weken stil……..
Rik :)
7 februari 2012 om 22:07 #17988128De Atego van de Zaak stond vanmorgen het Dock aan, heb ik geen vrienden mee gemaakt, na een slag of 7 kwam ze rommelend en ratelend tot leven, Heel Dockshelter Grijs van de diesel (ja ‘t is een euro 5), en in de loods flink naar diesel stinken!!!
De combo echter 2 ietwat moeizame (dikke olie) slagjes en draaien…
-13,5 op de meter vanmorgen..
Willem
8 februari 2012 om 05:19 #17988129Ik haal aan het einde van de dag steeds de accu los.
accuutje `s ochtends weer aansluiten en daarna zonder problemen starten!
Moet alleen wel eventjes beetje warm laten lopen, anders gaat ie protesteren
En bij nog koude motor gaat m`n oliedruk lampje af en toe aan…. wanneer de motor wat warmer wordt stopt dit…
Schakelen gaat gewoon soepel :)Ik vind dat m`n Dett het goed doet met dit weer! :thumb
8 februari 2012 om 07:43 #17988130Na de eerste nacht dat het echt heeft gevroren wou me G na uit te zijn gevallen de eerste 10 minuten niet meer aan.
Nu elke dag na 2 x rond is het lopen, houdt m de eerste 3 seconden wel even op 1500 toeren om uitvallen te voorkomen.
Ook laat ik me auto lekker in de benzine stand in de vroege morgen, hij schakelt anders met een veels te koude motor over op LPG en dat laat ie niet toe, gevolg uitvallen tijdens het rijden met alle gevolgen vandien.
Ohjaaaa ruitenvloeistof bij mij ook bevroren, heeeel vervelend :argue achjaaa de auto is zo schoon dat ik t eigenlijk niet gebruik nu.8 februari 2012 om 08:12 #17988131De astra van mij tot nu toe nog zonder enige probleem starten. Maar wel erg rauw maarja het is een diesel. Het blok word moeizaam warm. Maar met deze temperatuur ook heel logies.
Ik snap niet dat bij zoveel mensen de ruitenvloeistof bevroren is. Ik heb er totaal geen last van. Heb mijn astra
bij de opel de winter check laten doen. En daar kwam de astra zonder problemen doorheen. Hebben jullie
geen anti vries erin gedaan ?8 februari 2012 om 09:54 #17988132nee :jerry
:hmmz nu een beetje te laat of zal ik toch maar met warm water kloten en vervolgens nieuwe erin met antivries :D
8 februari 2012 om 12:34 #17988133Corsa start en loopt prima. Hij verbruikt alleen wat meer.
Verder had ik wel dat mijn schokdempers vanachter bevroren waren :jerry (Of ik elk geval de olie veel dikker was). Hij stuiterde als een gek en ging steeds lager staan. Na een paar km rijden was het over.
9 februari 2012 om 07:00 #17988134Geen enkel probleem met starten. accu is ook pas 3 jaar oud.
alleen ff de thermostaat vervangen.
zelfs bij min 17 duurde het maar 4 kilometer en de koelvloeistof was op 90 graden.9 februari 2012 om 08:12 #17988135Na 4KM al de blok op temperatuur. Dat lijkt me erg sterk. De meter misschien maar niet de olie.
@arjontje wrote:
Geen enkel probleem met starten. accu is ook pas 3 jaar oud.
alleen ff de thermostaat vervangen.
zelfs bij min 17 duurde het maar 4 kilometer en de koelvloeistof was op 90 graden.9 februari 2012 om 09:18 #17988136KUT!!!!
wou niet meer aan vanochtend.
Nog steeds niet :argue heb nu de S-max van de zaak tot me beschikking maar wil me G terug :cry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.