Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Hoe grip te krijgen met mn Calibra??…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 september 2012 om 15:26 #18065103
@16VCalibra wrote:
Dus bij elkaar weer een aantal 1000 euries. Wie sponsort me :jerry :jerry :jerry
Dan maar normaal optrekken?
11 september 2012 om 15:28 #18065104Over grip gesproken.
Misschien moet je hier eens met de pit crew gaan kletsen in Drachten.22 september 2012 om 09:41 #18065105Normaal optrekken doe ik wel met een Corsa 1.4 ofzo.. Ik rij geen 400 pk auto om er als een opoe mee te rijden want dan kon ik idd een corsa 1.4 kopen :jerry
@astraTD wrote:
@16VCalibra wrote:
Dus bij elkaar weer een aantal 1000 euries. Wie sponsort me :jerry :jerry :jerry
Dan maar normaal optrekken?
22 september 2012 om 09:42 #18065106Ik denk dat full slicks voor mij de enige optie is om al het vermogen egt goed op de weg te kunnen krijgen. Trok ook in zn 2 volgas weg maar dan blijf ik ook staan :jerry
@81supporter wrote:
Over grip gesproken.
Misschien moet je hier eens met de pit crew gaan kletsen in Drachten.22 september 2012 om 11:26 #18065107Is de benzine bij jou goedkoper als hier ?
400PK lust toch wel wat benzine per 100km ?Maar zonder gekheid.
Is 400PK niet te veel voor een voorwiel aangedreven auto ?
Bij 4 wiel aandrijving zou t probleem veel minder zijn lijkt me.23 september 2012 om 15:00 #18065108Auto doet gewoon netjes 1 op 10 gemiddeld en 1 op 12,5 zo een beetje op de snelweg.. Tog wel net verbruik vind ik voor een 385 pk’s…
400pk lijkt mij niet.. Er zit al een sper in de bak. Nu nog goeie banden. Ik denk dat goeie semi’s al een hoop zullen schelen.. Veel autos rijden met zulke vermogens. Ik zal eens kijken naar de prijzen voor een hurlimann bak. Maar die zijn ontiegelijk duur volgens mij..
Groetjes Ram
28 september 2012 om 15:52 #18065109Dutchpowertrading heeft ook semi slicks te koop en volgens mij ook in verschillende compounds.
Maar de demping achter iets harder zetten, dan heb je minder rol in de auto en blijft de neus als het goed is beter druk geven op de voorwielen.
28 september 2012 om 16:23 #18065110poe je hebt et jezelf wel moeilijk gemaakt met zulke grote remmen veel vermogen en geen 4×4.
semie slicks is leuk voor op circuit maar met dat vermogen op sprintjes trekken doet het vrij weinig.
ik zou kiezen voor straat legale drag radials, nou weet ik niet of die in jou maat zijn maar folky heeft ze in 15 inch voor zijn corsa hij kan je er miss wat meer over vertellen.
en een hurliman bak zou ook een goede stap vooruit zijn om de 4×4 weer werkend te krijgen maar, de 4×4 van opel zuigt gewoon kan je niet het 4motion systeem van vw over zetten?
6 november 2012 om 17:37 #18065111Starre motorsteunen schijnen ook te helpen
23 november 2012 om 12:57 #18065112blok en bak vastleggen(motorsteunen vulkaniseren, van teflon bussen draaien, en anders vast lassen)
slicks of semi slicks, en dan een lage bandenspanning.
launch control.
wegrijden in 2e versnelling.
maar dit zullen toch pas zorgen voor later zijn.
informeer eerst eens naar een hurlliman bak, dan weet je of je voor de volgende motor weer meteen voor 400pk kunt gaan.
er is dacht ik in zweden of finland ook iemand die verdeelbakken aanpast.
ik hoop voor je, dat je bij de volgende motor meer geluk hebt.
mijn eerste 2 c20xe motors, hebben mij ongeveer de helft van jou let gekost.
en daar kwam ik niet verder als inrijden.groeten.
26 november 2012 om 15:59 #18065113Er is net een nieuw toppic geopend door kadettpret.
Hij is bezig een let in een kadett te hangen
Als ik het goed zag hing er aan de f28 ook nog een 4×4 bakMisschien iets voor jou
heb je in ieder geval weer even 4×4 .
Theun
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.