Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Hoe grip te krijgen met mn Calibra??…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2012 om 10:55 #17252121
Beste allemaal,
Nadat mn 4×4 is stuk gegaan heb ik de verdeelbak eraf laten halen en een sper in de bak laten bouwen. Nou heb ik wat sprintjes getrokken maar ik was gewoon nergens omdat ik het vermogen niet de weg op kreeg…. Ik moet wel zeggen dat t hakkietakkie banden zijn die eromheen zaten toen ik ooit is me oude velgen kocht. Nou heb ik als bandenmaat 215/40/17. Ik ben verplicht om 17 inch te rijden ivm met mijn remmen.. Wie heeft er tips voor goeie semi’s of iets?! En de belangrijkste vraag zou ik met semi’s en de juiste spanning wel goed moeten weg kunnen komen??
Groetjes Ram
9 september 2012 om 11:07 #18065082http://www.semislicks.nl/prijzen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik heb zelf een setje r888 besteld, maar nog niet mee gereden..
met een setje semislicks zul je toch wel wat grip moeten krijgen. nadeel is wel dat ze maar een goede 10 a 15000 km mee gaan(en dan moet je niet te gek doen!)9 september 2012 om 11:14 #18065083Ja klopt r888 zijn hele zachte banden ook slijten dus hard met sprinten hahaha.. Ik heb trouwens als bandenmaat 215 40 17 maar zou een 205 45 niet passen??
9 september 2012 om 11:22 #18065084ik dacht dat de federal rsr bandjes wel iets beter waren voor op straat en voor de portomenee
http://www.banden-pneus-online.nl/autoband-FEDERAL/595,RS-R,%28SEMI-SLICK%29/215,45,R17,87,W.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
9 september 2012 om 12:21 #18065081Die r888 is er in medium en soft compound dus als die zachte je te hard slijten dan zou je een medium kunnen pakken.
9 september 2012 om 13:24 #18065079Die maat gaat mij dus niet passen en buiten dat weet ik ook niet of die federals t goed doen.. Toyo is gewoon een begrip in de racerij ook..
@bd. wrote:
ik dacht dat de federal rsr bandjes wel iets beter waren voor op straat en voor de portomenee
http://www.banden-pneus-online.nl/autoband-FEDERAL/595,RS-R,%28SEMI-SLICK%29/215,45,R17,87,W.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
9 september 2012 om 13:25 #18065080Maar wat scheelt dat kwa grip? Lever je met een medium compound wat grip in!?
@Fearless wrote:
Die r888 is er in medium en soft compound dus als die zachte je te hard slijten dan zou je een medium kunnen pakken.
9 september 2012 om 18:35 #18065085Zoek het niet gelijk in uitersten. Als je geen grip krijgt met tweederangs banden, hoef je niet gelijk racemateriaal eronder te hangen. Je hebt maar 100 pk per wiel wat je kwijt moet. Probeer eens een high performance straatband, T1-R ofzo. Daarnaast komt er veel meer bij kijken. Als jij bij 4k toeren je voet van je koppeling afklapt en je koppeling grijpt aan, dan maakt het echt niet uit wat je er onder hebt, dat gaat spinnen.
9 september 2012 om 19:01 #18065086@Mad Max wrote:
Zoek het niet gelijk in uitersten. Als je geen grip krijgt met tweederangs banden, hoef je niet gelijk racemateriaal eronder te hangen. Je hebt maar 100 pk per wiel wat je kwijt moet. Probeer eens een high performance straatband, T1-R ofzo. Daarnaast komt er veel meer bij kijken. Als jij bij 4k toeren je voet van je koppeling afklapt en je koppeling grijpt aan, dan maakt het echt niet uit wat je er onder hebt, dat gaat spinnen.
Volgens mij heeft hij iets meer dan 100 pk per wiel.
eerder richting de 200 per wiel. Lees zijn restauratie topic maar eens.
Dan zijn goede banden echt wel nodig.9 september 2012 om 20:32 #18065088@arjontje wrote:
@Mad Max wrote:
Zoek het niet gelijk in uitersten. Als je geen grip krijgt met tweederangs banden, hoef je niet gelijk racemateriaal eronder te hangen. Je hebt maar 100 pk per wiel wat je kwijt moet. Probeer eens een high performance straatband, T1-R ofzo. Daarnaast komt er veel meer bij kijken. Als jij bij 4k toeren je voet van je koppeling afklapt en je koppeling grijpt aan, dan maakt het echt niet uit wat je er onder hebt, dat gaat spinnen.
Volgens mij heeft hij iets meer dan 100 pk per wiel.
eerder richting de 200 per wiel. Lees zijn restauratie topic maar eens.
Dan zijn goede banden echt wel nodig.idd bijna 200 per wiel
maar zoals gezegd, een goeie band is erg belangrijk voor grip.
denk ook eens aan een r1-r van toyo. dit is een band tussen de t1-r en de r888.10 september 2012 om 06:53 #18065089Hallo,
De R1R is er alleen in 45 hoog en dat gaat niet passen in me wielkasten. De R888 hebben ze in 205 40 17 dat zou goed zijn. Rij nu 215 maar een 205 zou geen ramp zijn togg…???
Groetjes Ram
10 september 2012 om 07:39 #18065090Even hard op denken:
205 is nog minder rubber op de weg en dus nog wat minder grip… De kans dat ze dan nog harder slijten neemt wel toe.10 september 2012 om 08:08 #18065091Mijn fout, ik dacht dat hij nog 4×4 was. 400 pk op je voorwielen moet je misschien ook niet willen.. Ik denk niet dat je veel verschil tussen een 205 en een 215 gaat merken. Daarnaast is bandenspanning ook belangrijk, zeker als je het hebt over de hoeveelheid rubber op de grond. Vaak zegt de bandenspanning meer over dat oppervlak dan hoe breed te band is.
10 september 2012 om 08:51 #18065092Een lagere bandenspanning zorgt voor een langer contactvlak, niet voor een breder contactvlak.
En tja….iedere cm is er eentje, zou ik zeggen.10 september 2012 om 15:27 #18065087zoiezo semi slicks ;)
waar ze te bestellen? iig niet op semislicks.nl want die s veel te duur ( verschil is minimaal 40eu met een andere NL site, laat staan via engeland of duitsland )
welke? de keus is aan jou
10 september 2012 om 15:33 #18065093384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.
Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.
Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb
10 september 2012 om 16:58 #18065094@astraTD wrote:
384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.
Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.
Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb
een cali een lichte auto? lol :jerry die 4×4 zou ook het eerste zijn wat ik eraf zou halen
pak gewoon een setje r888 205 40 17 en knallen maar ;)
10 september 2012 om 20:41 #18065095Nou weet ik waar ik voor ga sparen hahaha. Moet zeggen op hogere snelheden zonder 4×4 loopt de snelheid veel harder op als met. Had alleen wel altijd voordeel met de start maarja…
10 september 2012 om 21:30 #18065096Gewoon t zelfde systeem als ik creeren ;)
10 september 2012 om 21:48 #18065097@bd. wrote:
@astraTD wrote:
384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.
Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.
Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb
een cali een lichte auto? lol :jerry die 4×4 zou ook het eerste zijn wat ik eraf zou halen
pak gewoon een setje r888 205 40 17 en knallen maar ;)
Ik zeg toch “redelijk lichte auto” 1200 tot 1300kg vind ik geen zware auto voor 384pk.
Meeste sleurhutten wegen 2000 tot 2500kg en moeten het doen rond de 200 tot 300pk10 september 2012 om 22:27 #18065098Ik neem aan dat je wel in inchmaat omhoog kunt? Zoja, zou ik dat ook proberen; wil veel schelen! De diameter heeft in ieder geval meer invloed dan de breedte.
11 september 2012 om 07:44 #18065099@astraTD wrote:
384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.
Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.
Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb
en dan te bedenken dat de Voortreinen van bijden Vrijwel gelijk is!!!!
Belangrijke punten voor Grip zijn, Stijve onderstelrubbers, Stijve motorophangrubbers, Stijve stabilisator rubbers, GOEDE!! uitlijning, GOEDE Banden, GOED op de auto afgestemde Vering en demping, laat de auto iets vooroverhangen voor meer Tractie!!
Willem
11 september 2012 om 13:27 #18065100Dus bij elkaar weer een aantal 1000 euries. Wie sponsort me :jerry :jerry :jerry
11 september 2012 om 13:30 #18065101@DennisKadett wrote:
Ik neem aan dat je wel in inchmaat omhoog kunt? Zoja, zou ik dat ook proberen; wil veel schelen! De diameter heeft in ieder geval meer invloed dan de breedte.
Een hogere wang geeft ook meer grip omdat de band iets meer kan vervormen.
Is o.a. ook de reden dat de banden van F1-wagens relatief hoge wangen hebben, ze zouden anders veel minder vermogen hebben bij het acceleren.11 september 2012 om 15:22 #18065102@RISL wrote:
@DennisKadett wrote:
Ik neem aan dat je wel in inchmaat omhoog kunt? Zoja, zou ik dat ook proberen; wil veel schelen! De diameter heeft in ieder geval meer invloed dan de breedte.
Een hogere wang geeft ook meer grip omdat de band iets meer kan vervormen.
Is o.a. ook de reden dat de banden van F1-wagens relatief hoge wangen hebben, ze zouden anders veel minder vermogen hebben bij het acceleren.Niet helemaal waar.
De formule1 hebben hoge wangen omdat dat een deel van de vering is.
dat was de reden waarom michelin niet terug is gekomen in de formule1. Die wouden 17 inch wielen gaan gebruiken.
Maar de teams vonden dit niks omdat ze dan de auto’s teveel moesten aan passen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.