Hoe goed of slecht is het Haldex / differentieel

Forumindex Forums Overige 4×4 Hoe goed of slecht is het Haldex / differentieel

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273455
    BB-kinkie
      Lid sinds:
      8 September 2015

      Goedendag,

      Ik ben nieuw hier op dit forum omdat ik overweeg een insignia cdti 160 pk uit 2010 aan te schaffen. Nu lees ik op Duitse fora dat er problemen zijn met het differentieel en de haldex koppeling.
      Als ik deze problemen ga filteren zijn het bijna allemaal 250 pk-300pk benzine motoren en vind ik een enkele cdti bi turbo er tussen. Kan ik hier uit concluderen dat deze koppelingen slecht tegen zoveel pk’s bestand zijn of speelt dit zelfde probleem ook bij de 130 pk – 160 pk blokken.

      Weliswaar zijn de kosten om deze problemen op te lossen vaak 3000-4000 euro wat mij toch wel spichtig maakt.

      Kan iemand mij hier meer over vertellen op dit forum en wat zijn de zwakke plekken. Of zijn dit exemplarische gevallen.

      MVGR.

      Bram Bervaes

      #18295653
      VectraOPC-72
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2013

        Haldex-koppeling zit alleen in de 4 x 4 versies.

        #18295654
        BB-kinkie
          Lid sinds:
          8 September 2015

          Klopt de interesse lag ook bij een 4×4 Insignia CDTI, dacht dat dat duidelijk was omdat ik het in het 4×4 topic had gepost!

          Had het er inderdaad even bij moeten zetten! :afro

          #18295655
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Dit kan je misschien hoe onlogisch ook beter in het insignia gedeelte zetten.

            Daar kijken meer insignia rijders als hier.

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.