Hoe gaat chip tuning/ afstellen auto in zijn werk ?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Hoe gaat chip tuning/ afstellen auto in zijn werk ?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277389
    doofy21
      Lid sinds:
      14 August 2010

        Beste leden ,

        Ik heb een vraagje ik sta op het punt een afspraak te maken om mijn auto af te laten stellen bij eds . Onze Zafira opc is motorisch gereviseerd en is erna voorzien van een leh turbo en een downpipe 60 mm . Nu ben ik niet bekent met het afstellen van auto’s . Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk en is een ” leistungmessung niodzakelijk of beter ? Of hoe stellen ze zoiets Af ?

        Alvast bedankt .

        Groetjes Nick

        #18323157
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Het afstellen, chippen gebeurt door je auto te voorzien van een nieuw programma dmv een laptop.

          Je kan hier kiezen uit twee opties:
          1. Standaard upgrade programma inladen en klaar.
          2. Programma op maat voor jouw auto laten maken op een rollenbank.
          2A. Programma op maat zonder vooraf vermogensmeting.
          2B. Programma op maat met vooraf en achteraf vermogensmeting.

          Bij optie 2 zetten ze je auto dus op een vermogenstestbank / rollenbank en doen enkele runs vanuit 0 km/h volgas in zijn 3 of 4, totdat het vermogen afneemt.
          Na elke run doen ze aanpassingen in het programma om zo tot voor jouw motor goed resultaat te komen.

          Persoonlijk zou ik altijd optie 2B kiezen, dan weet je exact wat het chippen je hebt opgeleverd.

          EDS is een goed bedrijf voor het afstellen van je Opel motor. Tobias schrijft zover ik weet zeer goede programma’s.

          Vraag aan je motorrevisiebedrijf hoe het zit met inrijden van je motor.
          Houdt er dan ook rekening mee dat je Z20LET programma NIET is afgesteld op het extra vermogen van de Z20LEH turbo!!

          #18323158
          doofy21
            Lid sinds:
            14 August 2010

            Dankjewel voor je reactie ,

            Het revisie bedrijf heeft aangegeven 3000 km inrijden ongeveer , maar eds heeft aangegeven in een mail dat ik na 1000 km kan langskomen . Wat is wijsheid ?

            Groetjes Nick

            #18323159
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              rollenbank is op eigen risico en na de tuning kan de garantie vaak overgenomen worden EDS e.d. chiptuners.. ( goede chiptuners)
              je zou i.v.m. de garantie van het revisie bedrijf een paar weekjes kunnen wachten en de 3000 km vol kunnen maken en dan naar EDS gaan..

              als je je auto gebruikt voor woon werk verkeer dan heb je de 3000 km er zo uit

              #18323160
              doofy21
                Lid sinds:
                14 August 2010

                Ok dankjewel ,

                Maar er kan nu niets fout gaan als ik gewoon rustig blijf rijden ?

                Gr Nick

                #18323161
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  normaal gesproken niet als je motor een revisie gehad heeft.. als er wel iets fout gaat is het een probleem voor het revisie bedrijf dus daar hoef je niet mee te zitten…
                  hun vragen van jouw om je aan de 3000 km inrijdt periode te houden… dus dan kun je van hun verwachten als er iets in de 3000 km kapot of fout gaat dat het door het revisie bedrijf opgelost dient te worden…

                  met inrijden gewoon je normale rijstijl aanhouden.. zonder volgas hoog in toeren te gaan want alles moet dan nog inwerken

                  een revisie bedrijf geeft als het goed is ook garantie voor een jaar of 10 of een bepaalde km-stand maar dat geld vaak alleen voor niet aangepaste motoren.. daar valt ook chiptuning onder.. dus daarom moet je bij EDS nagaan of zij de garantie overnemen… maar dit zal denk ik wel het geval zijn

                6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.