Hoe erg is roest bij de latere modellen?

Forumindex Forums Modellen Calibra Hoe erg is roest bij de latere modellen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18430210
    J.A. Appelman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 March 2020

      Ik woon dicht bij de kust en heb geen overdekte parkeerruimte, dus ik vraag me af hoe erg de modellen van 1995-1997 roesten aangezien die gegalvaniseerd zijn.

      #18430282
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Verschild waar en wanneer ze gebouwd zijn. Ondanks dat het plaatwerk is beschermd tegen roesten, zijn ze nadat ze beschermd zijn tegen roest pas verlast.

        Ofwel de lasnaden en punten zijn nog steeds gevoelig voor roest. Dit hebben ze bij sommige modellen later beter gedaan en pas beschermd tegen roest nadat ze gelast waren.

        #18430404
        J.A. Appelman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2020

          Oke, da’s handig om te weten. Is er een manier om erachter te komen welke zijn behandeld na het lassen?

          #18444910
          schuurmansdylan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 October 2020

            Ik heb zelf een Calibra uit 97′, en ik moet eerlijk zeggen dat de roest heel erg meevalt. Mij is ooit verteld dat de mijne in Finland is gebouwd, dat zie je aan het chassisnummer. Die hebben een andere primer of iets dergelijks zodat ze wat beter beschermd zijn tegen roest. Ik weet niet precies waar het in het chassisnummer staat.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.