Hoe demonteren draagarm?

Forumindex Forums Modellen Kadett Hoe demonteren draagarm?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207995
    GSIwit
    • Topics 2
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    5 July 2004

    Wie kan mij helpen?
    Ik heb gisteren geprobeerd mijn draagarm links voor te demonteren. Inmiddels is hij los bij de fusee en bij de bodemplaat. Alleen de laatste aansluiting krijg ik met geen mogelijkheid los. De moer heb ik losgekregen, maar mijn vraag is hoe zit de bout nu nog vast? Zit dit nog met schroefdraad of kun je hem eruit tikken?

    Alvast bedankt

    #17447741
    corsaracer
    Bijdrager
    • Topics 25
    • Reacties 2548
    Lid sinds:
    1 January 2005

    dacht dat het gewoon een bout door en door was die met een moer vast zit.

    dus je zou hem er zo uit moeten kunnen tikken….

    #17447742
    GSIwit
    • Topics 2
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    5 July 2004

    Bedankt voor de snelle reactie. Ik had al zo’n idee maar alles zit zo vast, en voordat ik grof geweld ga gebruiken:wil ik het graag zeker weten P
    Het is trouwens voor een kadett gsi 2.0 16V geen idee of er onderling verschillenzijn?

    #17447743
    corsaracer
    Bijdrager
    • Topics 25
    • Reacties 2548
    Lid sinds:
    1 January 2005

    voor zover ik kan opzoeken hier op mijn werk zit die draagarm met 1 pen in een rubber en met een bout vast en dan de fuseekogel nog.

    en dan zou hij los moeten komen.

    maar het zou best wel eens kunnen zijn dat de bout gewoon beetje vastgerot/roest zit in de rubberophanging.

    succes in ieder geval

    #17447744
    GSIwit
    • Topics 2
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    5 July 2004

    Klopt helemaal heb een vraagbaak en op hbase gekeken en de bout waar het om gaat, gaat eerst door een rubber dan door de draagarm en dan door een balk van de auto. De bout eindigd vervolgens met een moer. Deze moer heb ik eraf gekregen, maar nu zit de bout behoorlijk vastgeroest. Nu is de vraag zit deze bout nog met schroefdraad of kan ik deze eruit tikken. Corsaracer denkt dat ik deze eruit kan tikken maar misschien heeft iemand anders dit toevallig eerder gedaan?

    Corsaracer bedankt voor nakijken

    #17447745
    corsaracer
    Bijdrager
    • Topics 25
    • Reacties 2548
    Lid sinds:
    1 January 2005

    anders ff goed inspuiten met wd-40 of kruipolie en 20-30min laten inwerken en dan proberen de kop van de bout rond te draaien.

    #17447746
    GSIwit
    • Topics 2
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    5 July 2004

    Heb hem gisteravond ff flink ingespoten;) dus hopen dat ik hem vanavond los krijg. Als het draaiend niet lukt probeer ik hem er wel uit te tikken of te drukken

    Thanx

    #17447747
    martijn_maja
    Bijdrager
    • Topics 2
    • Reacties 463
    Lid sinds:
    27 April 2006

    kun je eruit tikken zit niet met schroefdraad vast. deze bouten zitten altijd muur vast.bij de kadett. zorg wel dat de bout niet beschadigd met los tikken. gr,martijn

    #17447748
    GSIwit
    • Topics 2
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    5 July 2004

    Dat hij vast zit kun je wel zeggen ja:P Bedankt voor je reactie Martijn, ga vanavond even wat proberen.
    Gr Vincent

    #17447749
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door GSIwit
    Dat hij vast zit kun je wel zeggen ja:P Bedankt voor je reactie Martijn, ga vanavond even wat proberen.
    Gr Vincent

    en anders ff een andere bout bestellen bij de opel dealer.. daar kunnen ze em volgens mij nog krijgen.

    #17447750
    gsi-maffia
    • Topics 3
    • Reacties 527
    Lid sinds:
    15 December 2006

    ja die zitten inderdaad erg vast.. die krijg je waarschijnlijk ook niet uit de draagarm die bout

    zal zeker een nieuwe bout worden..

    #17447751
    Ronaldo
    • Topics 25
    • Reacties 1483
    Lid sinds:
    30 June 2004

    ik gebruik meestal onze grote schroevendraaier … ( 1 1/2 meter lang …….)

    #17447752
    GSIwit
    • Topics 2
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    5 July 2004

    Zelfs met kruipolie en bruut geweld kreeg ik hem niet los:mad:
    Dus maar besloten hem te laten zitten:PIk wou hem los hebben omdat er achter de aansluiting van de draagarm en de bodemplaat een gat zat. Met wat meer gepriegel is het nu toch gelukt.

    #17447753
    Ronaldo
    • Topics 25
    • Reacties 1483
    Lid sinds:
    30 June 2004

    kruipolie mag……maar bruut geweld kan ook met beleid;) 90 kilo op een stalen stok van 1 1/2 meter kan ook met beleid behandeld worden……het hefboom effect;)

    #17447754
    GSIwit
    • Topics 2
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    5 July 2004

    Ja zoiets had ik nog onthouden vanuit mijn school periode:D Mijn stok was iets korter maar hij zit echt goed vast:( Hopen dat het rubber nooit vervangen hoeft te worden en anders vrees ik dat de bout het niet gaat overleven

    #17447755
    Van het Ende Customs
    • Topics 59
    • Reacties 1303
    Lid sinds:
    1 April 2008

    ff offtopic

    leuke combi heb je: Astra coupe en kadett GSI.
    Heb ik ook.

    Heb pas ook draagarmen gedemonteerd van mijn donor.
    Rechts ging met bruut geweld en links met de flex.

    succes.

    #17447756
    modfreak
    Bijdrager
    • Topics 19
    • Reacties 296
    Lid sinds:
    30 June 2004

    zoals er wordt aangegeven event. met de flex moer d’r af en eruit tikken. wat nog lastig kan worden.

    #17447757
    mazzelt0f
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 114
    Lid sinds:
    8 October 2005

    Wij doen het altijd met een de slagmoersleutel Compressor op 10 bar. En knallen maar 90% van de keer gaat die er mee los..

    #17447758
    kadettsr
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 641
    Lid sinds:
    23 March 2006

    Ik snap het niet hoor!
    Er hoeft helemaal geen ruw en bruut geweld aan te pas te komen!

    Ik heb de draagarmen gewoon heel rustig los gekregen.
    Enkel voor de bevestiging aan de veerpoot moest ik even slaan.

    Voor de rest de moer aan de bout warmgestookt!
    Alleen de moer anders heeft het nog geen zin. Toen sleuteltje 22 op de moer en met ratel 22 de moer van de bout gerateld.
    Daarna de twee bouten van de klem losgedraaid.
    Daarna de andere 2 bouten onder de auto warmgestookt en los gedraaid.
    Daarna kon ik de draagarmen er zo uithalen.

    Kind kan de was doen:sleeping

    #17447759
    toppertje
    • Topics 0
    • Reacties 5
    Lid sinds:
    15 February 2007

    krijg je er nooit van zn leven uit als ie vast zit gerot. maar je kunt met een beetje handingheid de draagarm met bout en al eraf halen en dan de bout met rubber en al eruitbranden en nieuwe onderdelen erin zette. beetje werk maar dan is t weer super. succes

    #17447760
    Opel_Astr@
    • Topics 2
    • Reacties 363
    Lid sinds:
    16 September 2004

    Hehehe zal ik mijn ervaring er ook maar nog even over posten:jerry

    origineel gepost door Opel_Astr@
    zo dan ben je een week verder voordat je de bout eruit hebt:vertag:thumbdown:swear:jerry

    Iets aan de bout vastlassen heb ik geprobeert maar de draagarmbout zat echt vastgerot in het draagarmrubber en montage punt auto dus geen beweging.

    uitboren heeft geen zin metaal van de bout is knetter hard

    Maar ik hem eindelijk los gekregen.
    hoe:
    1: kroonmoer fusse kogel losgehaald en uit veerpoot verwijderd
    2: draagarm rubber montage punt achter losgehaald.
    3: toen met een breekijzer tussen de draagarm het voorste draagarm rubber eruit getrokken zodat ik de draagarm kon verwijderen en het draagarmrubber plus bout nog in de auto zaten
    4: nu kon je er beter bij en heb ik met een slijptol zover mogelijk de bout tussen de draagarm rubber en chassis doorgeslepen.
    5: toe met een paar flinke slagen de bout laten afknappen.
    6: met veel gebakkelei en gesla de vastgerotte bout het laatste stuk erdoorheen geramd. :shock:

    vandaag even langs verschillende zaken geweest voor nieuwe onderdelen maar AMBA,Brezan, en Birze hebben de draagarmbouten plus toebehoren niet :oops:
    Toen bij de opeldealer langsgeweest en die hadden het ook niet maar ze hebben even online in de wereldweide vooraad van opel/gm gekeken en alleen in russelheim hadden ze ze nog (nog 989 stuks) heb twee nieuwe besteld dus nu zijn er nog 987 stuks wereldweid :wink:
    Voorste draagarmrubber van GM was niet meer op vooraad en komt er ook nooit meer. (deze heb ik nog bij birze kunnen bestellen (imi))

    En toen moest ik ook nog voor de remmontage een nieuw pinnetje hebben die de remblokken bijelkaar houd.
    Deze bestaan ook niet meer in de vooraad maar achter hadden ze nog in een stalen bak een nieuwe voor als er eens nog vraag naar zou zijn anders hadden ze deze onderdellen al lang niet meer.
    Dus heb weer best geluk :shock:

    Woensdag kom alles binnen :!:

    draagarmbout geprobeerd uit te boren

    draagarm uit draagarmrubber gewrikt (nu kan je er beter bij)

    draagarm zonder draagarmrubber voor

    draagarmrubber kapotgeslepen plus laatste stuk van de vastgerotte bout zat dus echt solide in de auto :wink: logisch dat je de bout er niet zo uitkreeg :evil:

    #17447761
    Opel_Astr@
    • Topics 2
    • Reacties 363
    Lid sinds:
    16 September 2004

    TIP:
    Het is trouwens goedkoper als je ipv een nieuw draagarubber een nieuwe draagarm haalt.

    Ojah als tip: De draagarmen van de D en E kadett zijn precies hetzelfde zit geen verschil in.:vertag
    Geldt voor alle uitvoeringen.:vertag
    Opel is net lego:wub

    #17447762
    GSIwit
    • Topics 2
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    5 July 2004

    He bedankt voor deze reactie, had me al bijna ingeschreven bij een sportschool omdat ik hem niet los kreeg:P
    Ik ga je tips bewaren voor het geval hij bij mij echt los moet. Ik heb nu gelukkig eronder kunnen lassen door hem naar beneden te drukken.
    Gr Vincent

    #17447763
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door Opel_Astr@
    TIP:
    Het is trouwens goedkoper als je ipv een nieuw draagarubber een nieuwe draagarm haalt.

    Ojah als tip: De draagarmen van de D en E kadett zijn precies hetzelfde zit geen verschil in.:vertag
    Geldt voor alle uitvoeringen.:vertag
    Opel is net lego:wub

    Wat een mooie auto op die eerst foto ! :jerry

    #17447764
    wodan124
    • Topics 2
    • Reacties 4
    Lid sinds:
    26 March 2009

    zag in verschillende forums dat de draagarmen compleet te krijgen zijn
    voor rond de 50 euro,
    maar kom op internet niet lager dan 75 euro,
    wie heeft er een adres waar ik deze kan halen ronde de 50 euro??

    groetjes, michel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.