Forumindex › Forums › Techniek › Cih › hoe bouw ik een 2,7 liter 8v blok?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 december 2011 om 18:13 #17244467
ik heb een keer opgevangen dat je met een andere krukas een 2,7 motor kan bouwen van een c24ne.
hiervoor is nodig een 2.3 diesel krukas. de hoofdlagers zijn even dik, maar de drijfstanglagers zijn 2mm dikker. de slag is hetzelfde als van de 2.4
door de drijfstangtappen dus exentrisch te slijpen (onderkant wegslijpen) tot deze aan de maat van de 2.4 zijn krijg je een 2 mm lagere slag waarbij de zuiger niet hoger komt in de cilinder, maar wel 2 mm lager.
de 2mm extra slag in combinatie met 97mm zuigers zou ergens rond de 2,7 liter uit moeten komen.nou dat klinkt leuk, dus via het forum hier een 2.3 diesel krukas gevonden.
de verschillen die ik heb kunnen vinden tussen de krukassen.
– de slag en diameter natuurlijk
– de flens waar de achterste krukaskeerring op afdicht is groter bij de 2.3
– de drijfstanglagertappen zijn breder bij de 2,3
– de 2,3 heeft 4 en de 2.4 heeft 8 tegengewichten (wat de 2,4 geschikter maakt voor hogere toeren)
– de loopvlakken van de axiaal lagers liggen 2mm verder uit elkaar bij de 2.3nou is alleen die laatste een probleem en gelijk mijn vraag.
hoe los ik dit op? had ik ook het cilinderblok van een diesel nodig gehad of is het axiaal lager gewoon dikker en kan ik een lager set van een diesel bestellen en past die dan in mijn 2.4 blok? dat zou heel fijn zijn namelijk, maar is er ook iemand die dit weet???24 december 2011 om 10:17 #17962712Tegenwoordig kan het makkelijker, er is een set leverbaar met krukas, drijfstangen en zuigerveren, dan wordt ie bijna 2700 cc.
Kan in een 1900, 2000, 2200 of 2400 blok gezet worden.
Je kunt ook er ook voor kiezen om er een 2500 (2511) van te maken, dan wordt de 2400 (2410) opgeboord van 95 naar 97 millimeter met zuigers van bv. Wossner, Wiseco of Omega.
De krukas blijft dan standaard 2400 dus 85 millimeter slag.
Het topvermogen zal bij een 2700 niet veel meer worden als bij een 2500, het is vooral het koppel wat toeneemt.25 december 2011 om 00:23 #17962713slag is niet hetzelde als een 2.4,kijk voor een goed manzel krukas en drijfstangen,veel makkelijker.
27 december 2011 om 20:52 #17962714ja daar hangt ook een prijskaartje aan. en zolang ik de bewerkingen in eigen beheer kan doen dan scheelt dat nogal in de kosten.
7 januari 2012 om 18:10 #17962715hier een 2.7 krukas,drijfstang en zuiger.
7 januari 2012 om 22:27 #179627168 januari 2012 om 21:07 #17962717ik krijg niet zoveel te zien bij die linkt, wat koste die?
8 januari 2012 om 21:33 #179627182,7 Ltr Mantzel CIH- Rumpfmotor, revidiert vor 900km.2,7 Ltr Mantzel
CIH- Rumpfmotor, revidiert vor 900km.
Alle Aktivteile sind von Kexel Motortechnik
temper-flon Beschichtet.
Schmiedekolben 97mm, Kompressionsringe,
Ölabstreifringe 900km alt
Hub: 90mm
Ventiltaschen: 3,4mm
Stahlpleuel
Ölwanne mit Schwallblech
Verstärkte Ölpumpe von Risse
Hauptlager, Pleuellager 900km alt
9“ Schwungscheibe ( 5,5kg ), 4-Punkt
9“ Sachs Sportkupplung mit organischen Belag
Ohne Nebenaggregate (Anlasser, Lichtmaschine, Motorhalter, Öldruckschalter, Ölkühleradapter ) und ZündverteilerPreis: 2150,-€
Versand: Abholung; 35708 HaigerGruß
Thomas
Het kan zijn dat je zonder accoutnaam het niet kan openen, ik kan hem zo openen.
De plaatjes:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.