hoe bouw ik een 2,7 liter 8v blok?

Forumindex Forums Techniek Cih hoe bouw ik een 2,7 liter 8v blok?

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 7 reacties.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244467

    nick1987
    Participant
    • Topics 29
    • Reacties 202
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 October 2005

    ik heb een keer opgevangen dat je met een andere krukas een 2,7 motor kan bouwen van een c24ne.

    hiervoor is nodig een 2.3 diesel krukas. de hoofdlagers zijn even dik, maar de drijfstanglagers zijn 2mm dikker. de slag is hetzelfde als van de 2.4
    door de drijfstangtappen dus exentrisch te slijpen (onderkant wegslijpen) tot deze aan de maat van de 2.4 zijn krijg je een 2 mm lagere slag waarbij de zuiger niet hoger komt in de cilinder, maar wel 2 mm lager.
    de 2mm extra slag in combinatie met 97mm zuigers zou ergens rond de 2,7 liter uit moeten komen.

    nou dat klinkt leuk, dus via het forum hier een 2.3 diesel krukas gevonden.

    de verschillen die ik heb kunnen vinden tussen de krukassen.
    – de slag en diameter natuurlijk
    – de flens waar de achterste krukaskeerring op afdicht is groter bij de 2.3
    – de drijfstanglagertappen zijn breder bij de 2,3
    – de 2,3 heeft 4 en de 2.4 heeft 8 tegengewichten (wat de 2,4 geschikter maakt voor hogere toeren)
    – de loopvlakken van de axiaal lagers liggen 2mm verder uit elkaar bij de 2.3

    nou is alleen die laatste een probleem en gelijk mijn vraag.
    hoe los ik dit op? had ik ook het cilinderblok van een diesel nodig gehad of is het axiaal lager gewoon dikker en kan ik een lager set van een diesel bestellen en past die dan in mijn 2.4 blok? dat zou heel fijn zijn namelijk, maar is er ook iemand die dit weet???

    #17962712

    Keesjr
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 897
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 May 2006

    Tegenwoordig kan het makkelijker, er is een set leverbaar met krukas, drijfstangen en zuigerveren, dan wordt ie bijna 2700 cc.
    Kan in een 1900, 2000, 2200 of 2400 blok gezet worden.
    Je kunt ook er ook voor kiezen om er een 2500 (2511) van te maken, dan wordt de 2400 (2410) opgeboord van 95 naar 97 millimeter met zuigers van bv. Wossner, Wiseco of Omega.
    De krukas blijft dan standaard 2400 dus 85 millimeter slag.
    Het topvermogen zal bij een 2700 niet veel meer worden als bij een 2500, het is vooral het koppel wat toeneemt.

    #17962713

    js 400
    Participant
    • Topics 41
    • Reacties 889
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    slag is niet hetzelde als een 2.4,kijk voor een goed manzel krukas en drijfstangen,veel makkelijker.

    #17962714

    nick1987
    Participant
    • Topics 29
    • Reacties 202
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 October 2005

    ja daar hangt ook een prijskaartje aan. en zolang ik de bewerkingen in eigen beheer kan doen dan scheelt dat nogal in de kosten.

    #17962715

    js 400
    Participant
    • Topics 41
    • Reacties 889
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    hier een 2.7 krukas,drijfstang en zuiger.





    #17962716

    henk 400rr
    Participant
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004
    #17962717

    nick1987
    Participant
    • Topics 29
    • Reacties 202
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 October 2005

    ik krijg niet zoveel te zien bij die linkt, wat koste die?

    #17962718

    henk 400rr
    Participant
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    2,7 Ltr Mantzel CIH- Rumpfmotor, revidiert vor 900km.2,7 Ltr Mantzel
    CIH- Rumpfmotor, revidiert vor 900km.
    Alle Aktivteile sind von Kexel Motortechnik
    temper-flon Beschichtet.
    Schmiedekolben 97mm, Kompressionsringe,
    Ölabstreifringe 900km alt
    Hub: 90mm
    Ventiltaschen: 3,4mm
    Stahlpleuel
    Ölwanne mit Schwallblech
    Verstärkte Ölpumpe von Risse
    Hauptlager, Pleuellager 900km alt
    9“ Schwungscheibe ( 5,5kg ), 4-Punkt
    9“ Sachs Sportkupplung mit organischen Belag
    Ohne Nebenaggregate (Anlasser, Lichtmaschine, Motorhalter, Öldruckschalter, Ölkühleradapter ) und Zündverteiler

    Preis: 2150,-€
    Versand: Abholung; 35708 Haiger

    Gruß

    Thomas

    Het kan zijn dat je zonder accoutnaam het niet kan openen, ik kan hem zo openen.

    De plaatjes:

    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=90747&h=cc346ec1b35774ae89d7c10b3dc5f5fe51a45a5c&s=13daaff12d089241c58f2b969b74eb0ffeaea90b

    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=90748&h=bb0b52f28cb5ec93e16271fd944cada8f54b1be1

    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=90749&h=0d75ca8ec90940ccf32c68a5137b92f3abdecbff

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.