hoe aansluiten van dubbelspoels sub voor 2 ohm

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie hoe aansluiten van dubbelspoels sub voor 2 ohm

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208048
    astra-99 dti
      Lid sinds:
      23 March 2008

      dag mensen zoals jullie weten ben ik bezig met audio update nu wil dat alleen niet erg lukken, omdat ik een leek ben met dubbel spoels woofers.

      ik heb nu dus een dubbel spoels woofer en een gewone versterker
      mijn woofer speeld gebrugd over de versterker

      dus hoe heb ik dit nu aan gesloten.

      plus links op plus woofer en die op 2de spoel woofer ook op plus

      min rechts op min woofer op min 2de spoel op woofer

      volgens die plaatje moet ik dus

      plus links plus woofer min 2de spoel
      min rechts min woofer en dan plus 2de spoel.

      heb ik het nu goed aangesloten of moet het echt volgens het 2de plaatje om op 2 ohm te kunnen gaan spelen.

      #17448794
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Als het om 4 ohm spoelen gaat moet je de plussen van beide spoelen aan elkaar knopen en de minnen van beide spoelen aan elkaar knopen en dan die + en – naar de versterker toe. Wees er wel zeker van dat de versterker in brug 2 ohm aan kan.

        Gaat het om 1 ohm spoelen (kan ik mij niet voorstellen) moet je de + van de ene spoel met de min van de andere spoel verbinden en de 2 overgebleven ongebruikte aansluitingen naar de versterker.

        #17448795
        astra-99 dti
          Lid sinds:
          23 March 2008

          t gaat om 2x 4 ohm spoelen, dan heb ik ze nu wel goed aangesloten.

          maar waarom gaat ie op 2 ohm zo raar fibreren. dat snap ik nie

          #17448796
          Powercorsa
            Lid sinds:
            26 October 2007

            Misschien is het handig als je je merk/type versterker en woofer vermeld.
            Dit is makkelijker om dan antwoorden te geven :thumbup

            Brand soms ook het protect lampje op je versterker?
            Als de woofer raar gaat fibreren kan dit komen omdat de + en – op een van de 2 spoelen verkeerd om zitten.
            Heb je het al geprobeerd om maar 1 spoel aan te sluiten, de andere kan je gewoon los laten.

            #17448797
            astra-99 dti
              Lid sinds:
              23 March 2008

              nee dat moet ik nog proberen welke moet ik dan aansluiten alleen plus of min of plus op min min op plus
              pff wat een mogelijk heden

              merk is fusion, alles is van fusion.

              #17448798
              Powercorsa
                Lid sinds:
                26 October 2007

                Alleen 1 plus en 1 min, meer niet
                Niet zomaar draden gaan omdraaien, als de protect niet goed werkt dan heb je een probleem.

                Afhankelijk hoe je hem wilt aansluiten moet je bepalen hoe de bekabeling moet lopen.
                Aangezien dit een 2×4 ohm is zal je hem niet in serie gaan aansluiten maar parrallel.
                Sluit de 2 plussen van de woofer aan op de plus van de versterker
                De 2 minnen van de woofer sluit je aan op de min van de versterker.

                Sluit eerst 1 spoel aan en probeer hem uit, indien dit geen problemen oplevert kan je de 2 spoel erbij aansluiten.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.