Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Hmmm niet best voor ons oude slagschip liefhebbers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2013 om 21:11 #18126620
@MonzaRon wrote:
Daarbij durf ik nog iets verder te denken,
de [grote] steden, die het al zwaar hebben door die EUROPA-crisis,
gaan moeilijker bereikbaar worden voor onze oldies,
omdat we geen lpg, dus niet ‘schoon’ zijn, zullen gemeenten belasting gaan heffen,
die waarschijnlijk of landelijk of regio gaan gelden,
met een evt aankoop van een sticker wordt de lucht weer helder voor de eigenaar en gemeente. :wtfPing, Ping Ping, dat is waar het om eerste instantie om draait, Mi Lieu :mrgreen:
Eeeehm, wat jij zei ;)
30 april 2013 om 18:29 #18126621AnoniemLid sinds:
1 January 1970Helemaal eens met de uitspraak dat je pas n auto
Houderschapsbelastingvrij kan hebben
Als 2e auto
Dan pak je t grootste deel al aan van wat zogenaamd de bedoeling wasDat t puur om de centen gaat is wel duidelijk :shock:
Tjah ik heb naast m,n ascona nog n range rover
Enkel voor de hobby want als daily vind ik t nix
Maar is enkel trekpaard om voor de paardentrailer te hangen
En tzt de autoambulance er achter als ascona circuit klaar isDat ding gaat errug duur worden ……
Mischien wel te duur :cryOp deze manier zijn er veel meer hobby,s straks niet meer betaalbaar :fy1 :argue
We moeten dadelijk doorwerken tot zo,n wrange70 jaar en in die tijd wordt een hobby je niet eens gegund
Op n andere party stemmen???
Tja das n goeie welkedan?????????1 mei 2013 om 18:03 #18126622@louwe 16 klepper wrote:
Op n andere party stemmen???
Tja das n goeie welkedan?????????Dat helpt niet. Van links naar rechts zijn het allemaal graaiers en zakkevullers (met veel diepere zakken dan die van jou en mij) die enkel uit zijn op persoonlijk en individueel gewin.
Als er een eind moet komen aan alle scheefgroei en ambtelijke molens die veel meer kosten dan dat ze opleveren, dan zullen we zelf in opstand moeten komen. Maar ook dat gaat niet gebeuren, want in Nederland krijg je toch allang niets meer georganiseerd, we leven allemaal langs elkaar heen en rekenen er wel op dat een ander de hete kastanjes wel uit het vuur haalt.Verhuizen? Ook dat helpt geen zak. België en Duitsland is ook meer, maar dan van hetzelfde.
Een klein artikel waaring de deplorabele staat van ons kleine schijtlandje zich stilaan bevindt is op de volgende link te lezen: ‘t is een parodie, maar helaas best wel waar mocht je geïntereseerd zijn: http://www.meervrijheid.nl/?pagina=979
2 mei 2013 om 07:24 #18126623Beetje te ver op de feiten vooruit misschien, maar hier http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/lpg_inbouwen_of_verwijderen_mb0511z18fd.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false; staat dat je een bewijs van uitbouw moet hebben van de LPG installatie. Geldt dat nou ook voor onze dampgas systemen?
2 mei 2013 om 16:35 #18126624oh oh devilray helaas heb je helemaal gelijk
en dat artikel in je link is helaas maar al te waar…………………
2 mei 2013 om 17:55 #18126625Nou, lekker dan. Ik kan die hele zooi er zelf wel uit trekken, maar dan moet ik naar een LPG boer om hun te laten tekenen voor de verwijdering. Denk niet dat ze dat zo maar doen als ze het zelf niet hebben gedaan :(
2 mei 2013 om 19:36 #18126626je kan ook gewoon langs de RDW gaan hoor, sta je met 5min weer buiten de poort. lopen snel ff rondom de auto om te kijken of al het lpg spul er uit is en dan passen ze het kenteken aan voor je.
maar zal ongetwijfeld 50euro kosten.
4 mei 2013 om 17:22 #18126627als je het zelf doet moet je zelfs naar de rdw.
het kentekenbewijs deel 1 wordt dan ingenomen en opgestuurd voor een nieuwe met een B voor de brandstof.4 juli 2013 om 20:31 #18126628Lijkt erop dat de oldtimers nu inene steeds zeldzamer gaan worden:
http://www.nu.nl/economie/3518408/oldtimers-vliegen-massaal-land.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Straks weer een gat in de bezuiniging.
7 juli 2013 om 07:20 #18126629Ja goed, ook ik heb me er bij neer gelegd, en moet eerlijk zeggen, heb genoeg jaren mogen profiteren.
Milieuverhaal, bla, bla bla. Pas dan een apk-regel aan. (CO-uitstoot%)
2e auto mrb-vrij zou ook voor mij het beste zijn, maar goed.
Ik blijf met een vraag zitten, misschien weet iemand van jullie het antwoord.
Wanneer ik wel met een benzine voertuig bj’85 in de wintermaanden wil door rijden, hoe dan? Moet ik dan voor die 3 maanden volle mep, of voor het hele jaar volle mep betalen, of is dit helemaal niet mogelijk?
Waar kan ik dit ergens vinden/lezen?7 juli 2013 om 08:14 #18126630Daar zijn maar 2 opties voor:
1) kwart regeling, max 120 per jaar en niet in december/jan en feb rijden (maar mag ook weer niet schorsen… :wtf )
2) volle mep en onbeperkt rijden.En de reden waarom er nog altijd niets over terug te vinden is, is omdat er nog altijd niets definitiefs besloten is.
7 juli 2013 om 08:17 #18126631er staat een stukje in de laatste autoweek.
De nieuwe regels zijn er NOG niet men probeert nu de 1ste kamer te bewerken.
Dat men het begrote geld niet binnen gaat halen.
per saldo worden er nu meer auto’s geexporteerd dan geimporteerd.16 juli 2013 om 09:44 #18126632van de overheid zelf.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/autobelastingen/vraag-en-antwoord/wat-is-de-overheid-van-plan-met-de-motorrijtuigenbelasting-mrb-voor-oldtimers.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
16 juli 2013 om 10:10 #18126633@peter777 wrote:
van de overheid zelf.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/autobelastingen/vraag-en-antwoord/wat-is-de-overheid-van-plan-met-de-motorrijtuigenbelasting-mrb-voor-oldtimers.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Even een citaat uit het artikel:
Doel aanpassen vrijstelling mrb
De mrb hangt af van de CO2-uitstoot van een auto. Hoe hoger de uitstoot, hoe meer belasting u betaalt. Dat geldt nog niet voor oldtimers. Met de wetswijziging wil het kabinet bereiken dat eigenaren van vervuilende oldtimers ook mrb betalen. Vooral oldtimers die op diesel of lpg rijden zijn vervuilend. Er is een lager mrb-tarief voor benzine-oldtimers, omdat die minder vervuilend zijn. Daarnaast maken eigenaren van deze oldtimers vaak minder gebruik van hun auto.
En nu gaat het ineens wel om het milieu! Daarbij een aantal foutieve aannames: de overheid ziet kennelijk een direct verband tussen brandstofsoort en gebruik van de oldtimer (een verkeerde aanname). Daarbij is het interessant om te zien dat de Nederlandse overheid LPG ziet als onzuinig en milieuvervuilend en in Duitsland wordt LPG gezien als beter voor het milieu en wordt het gestimuleerd!
Wel grappig, dat artikel schrijft dat het om het milieu gaat. Toch jammer dat de overheid niet gewoon eerlijk is en zegt dat het om het geld gaat…
16 juli 2013 om 21:39 #18126634Ach dat dat k-t volk in den haag toch zegt we hebben de centjes op en moeten ze ergens grijpen…
Niks milieu niks uitstoot enz…
Als de schatkist hier overliep hadden we geen wegenbelasting en benzine van 70 cent de liter…
Als je veel nieuws leest (ik op mijn tel NOS NU.nl Telegraaf RTL) merk je dat centjes op zijn en lees je dit gekort dat weg bezuinigd enz..
Las bv dat de Bijlmer geen beveiling meer krijgt..jaarlijks koste dat de belasting betaler ook wat enz enz enz overal lees je dat de centjes op zijn…
De armoede komt en het zal nog veel slechter worden zolang we…de koers varen die we nu doen,maar ik ben niet hier om mijn toekomst visie te vertellen,maar we moeten allemaal een stapje terug en de gewoonte van gratis geld/uitkering maar uit onze kop gaan zetten want die vlieger zal niet hard meer opgaan.
17 juli 2013 om 06:21 #18126635Ben, ben het met je eens dat we hier de verkeerde kant opgaan. Maar waarom moeten wij, de hard werkende burger die steeds harder moet werken voor steeds minder, nu weer een stapje terug nemen?
Laat hen de er schuld aan hebben, eens opdraaien voor de misere, zoals hoge top functionarissen die er met de pet naar gegooid hebben, jaarlijks miljoenen opgestreken hebben, en nu met een gouden handdruk mogen vertrekken.
De staat die al jaren miljarden over de balk gesmeten heeft met alle “euro” projecten, welke uit eindelijk zo goed als niets opgeleverd hebben (tov wat ze gekost hebben).Dat zijn dingen waar wij niets aan hebben kunnen doen. Want je kunt kiezen wat je wil, uit eindelijk doen ze toch wat ze zelf willen. (mooi voorbeeld, europese grondwet, die uit eindelijk toch door onze strot geduwd is)
Maar wij mogen er wel weer voor opdraaien.
Eerst was het belasting verhoging van 17,5-19-21% daarna levensmiddelen van 6-21% nu weer extra loonbelasting (bleef nu haast niets meer van mijn vakantiegeld over) en straks de oldtimer die het gedaan heeft, voor iets wat kant nog wal slaat!Maar ondertussen mogen de stadsbussen op diesel vrolijk door gaan met braken, want dat is wel goed voor het milieu. De hybrides, welke in productie meer CO2 produceren dan een Hummer in zen hele leven, die zijn wel vriendelijk voor het milieu, en alle nieuwe wagens die bij lange na hun verbruik niet halen, die zijn wel goed voor het milieu…
Niks geen stap terug, we hebben al teveel in moeten leveren. Laat Den Haag nu maar eens inleveren. Laat alle ministers en staatssecretarissen maar eens 3 maanden op bijstands niveau leven, geen privileges meer, geen auto met chauffeur, maar fiets of openbaar vervoer, geen onkosten vergoedingen, dan weten zij ook wat ze hier aanrichten.
Houden we waarschijnlijk nog miljoenen over ook, en kunnen ze van de oldtimers afblijven :thumb
17 juli 2013 om 14:11 #18126636Als ik het goed begrijp is er naar 3/4 jaar nog steeds geen duidelijkheid over het betalen van wegenbelasting voor auto’s ouder dan 25 jaar.
17 juli 2013 om 17:15 #18126637AnoniemLid sinds:
1 January 1970Reed vandaag nog even bij de buren in D, daar benzineprijs van ong €1.60 [95] :thumb
Hier in het grensgebied NL ong €1.70-1.75, weet niet hoe het bij jullie is :hmmz
Belastingperikelen oldtimers, tis maar hoe een ieder het gaat invullen,
zoals het er nu uit gaat zien, vanaf volgend jaar ‘schonere’ oldtimers op straat. [WTF]
Diesels tot 40 jaar gaan dan out of time,
deze ‘generatie’ gaan op recycling of export, daar naartoe waar ze evt nog toegelaten worden,
met toestemming van de douane en nederlandse staat [WTF]
‘Schone rijders’ in LPG oldies tot 40 jaar moeten van het gas af,
anders volle pond betalen aan wegenbelasting, over schoner milieu gesproken [WTF]Vanaf volgend jaar minder inkomsten voor de staat.
Vele oldtimer gerichte bedrijfjes zullen de deuren moeten gaan sluiten.
Daaronder veel bedrijven die flink geinvesteerd hebben in hun toekomst.
Deze gasten gaan met flinke schulden de WW en daarna de Bijstand in,
banken, in vele gevallen de geldgevers, komen door deze uitkomsten ook in de problemen,
ja, reken maar door wat het de regering gaat opleveren of beter gezegd gaat kosten,
door de uitkeringen te betalen en later nogmaals de banken overeind te houden [WTF]We zijn allen, door het ‘[PL]europa project’ in een zinkend schip belandt,
met jaknikkers voor Europa, maar zonder echte kapiteins voor NL aan boord in Den Haag.
Die gasten gaan met een zak vol geld vertrekken als wij onder gaan.
Het is triest, kijk om je heen, Nederland vaart richting een faillissement aan.Woon nog geen kilometer van Duitsland, daar verderop in de steden weinig tot niets
van een recessie te bekennen, geen echte leegstand onder winkelpanden,
werk ligt daar nog voldoende voor het oppakken, tja, een wereld van verschil,
terwijl dat verschil 15-20 jaar geleden juist andersom was :thumbZolang Den Haag op deze weg door gaat,
betaal ik datgene in NL wat echt nodig is, meer krijgen ze niet, de rest,
waaronder de geodkopere benzine en boodschappen enz enz halen we in Duitsland.
oh ja, ook een vermelding waard, bekeuringen kosten daar geen drol,Zwager kreeg laatst een prent, paar kmter te hard buiten bebouwde kom in Duitsland,
rekening van 9 euro incl op de mat. :D
Kennisje laatst hier in Nederland, reed doodlopende weg in,
mocht ie niet komen, 97 euro betalen aan moedertje staat NL :shock:Den Haag is volledig de [oldie] weg kwijt, onze hobby-weg of een hobby raakt weg voor velen van ons.
Een oldie hebben is, als het zo door blijft gaan met Den Haag,
niet meer weggelegd voor de gewone man.De Auto is geworden tot een echte melk-koe, Rutte en Samson moeten uitkijken,
want één feit staat als een paal boven water, het zal geen win-win situatie worden voor deze gasten,
dit gemelk zal een bittere en zure na-smaak krijgen in Den Haag !!!btw: om milieu-technische redenen hier [WTF]= :wtf :mrgreen:
18 juli 2013 om 17:21 #18126638Naja, de dieseltjes hoe lullig ook snap ik nog wel vanuit omgevingsstandpunt. Maar geef de diesel rijder de kans om een roetfilter aan te schaffen oid. Daarnaast is die hele LPG maatregel echt kul. Mijn 6 cilinder zuipsloep is op benzine een stuk belastender dan op LPG. Dus tja…. Het gaat op de pegels maar dat wisten we al lang natuurlijk.
19 juli 2013 om 06:53 #18126639Gisteren op TV een aflevering van de Rekenkamer, waarin uit de doeken gedaan werd hoe de benzineprijs tot stand komt. Daar bleek dus uit, dat 52% van de prijs van een liter benzine gewoon oridinaire belastingen zijn, die ook nog een stapelbaar zijn gemaakt (belasting over belasting). De schatkist verdient er iets meer dan 4 miljard Euro per jaar aan.
En dan gaat niemand mij vertellen, dat het de overheid te doen is om het terugdringen van het autogebruik c.q. bezit. Onder voorwendsel van welke drogreden dan ook maar, zij het mileu, dagelijks gebruik oldtimers, enz. Want dan snjiden ze in hun eigen vingers. Nee, de overheid floreert er alleen maar bij, als er meer auto’s rijden, vervuilend of niet. De overheid is wat dat betreft alleen maar een grote zakkenvulmachinerie.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.