Hitteschild raakt los?

Forumindex Forums Modellen Astra Hitteschild raakt los?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247484
    DarkSpeeder
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2012

      Van mijn opel astra G Hatchback op lpg, raakt mijn hitteschild los en dit veroorzaakt een wat trillend/klapperend geluid.
      Nu is mijn vraag dan ook of deze gewoon los te verkrijgen is zodat ik dit gedeelte wat los is geraakt door roest kan vervangen of kan ik deze vast zetten op een of andere manier?
      Een garage bedrijf waar ik ernaar vroeg vertelde mij van ruk dat hitteschild er onderuit…maar ik weet niet wat eronder zit en het houd toch gedeeltelijk de weersinvloeden weg van het gedeelt wat daaronder zit…tevens heb ik een lpg installatie in de kofferbak zitten wat het volgens mij niet echt fijn vind als daar warmte naar toe komt…..

      Iemand met een idee is altijd welkom

      #18005133
      krasy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 March 2010

        ik heb zelf de bout los gedraait en er even een grote ring opgezet past prima geen last meer .
        het kan zo makelijk zijn. snap de garage niet hoezo er iets afhalen wat erop hoort.

        #18005134
        DarkSpeeder
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2012

          Precies mijn gedachte was dan ook, dat ding zit er niet voor niets en hitte die vrij naar boven toe kan lijkt mij ook geen goed idee…
          Maar ik ga eens kijken of ik een grotere ring kan plaatsen

          #18005135
          BlueAstraG
            Lid sinds:
            24 December 2011

            Ben je me net voor Krasy, het is idd meestal dat ringetje vervangen door een grotere. Die torx raken niet gauw los nl.

            #18005136
            crossagek
              Lid sinds:
              13 January 2005

              bedoel je echt een hitteschild of gewoon de buitenmantel van de einddemper ??

              bij mijn station lag de buitenmantel van de demper helemaal los en rammelde tegen de auto , heb deze verwijderd en geen rammel meer , tevens ook geen extra hitte uitstraling naar boven toe , dus ik maak me in elk geval geen zorgen .

              #18005137
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Die hitteschilden BOVEN de uitlaat hangen ook Vaak los, zijn dan uitgescheurd bij de boutgaatjes inderdaad..

                Maar hard roesten zal dat niet, is namelijk Aluminium.

                Grotere ringetjes monteren is de beste oplossing.

                Deze hitte schilden zijn meer voor Isolatie van uitlaat hitte naar binnen, als voor brandveiligheid..

                Willem

                #18005138
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Ik heb mijn hitteschild boven de einddemper er maar af gehaald, zoveel zin heeft die niet.
                  Alleen als ik in de zomer naar Zuid-Frankrijk knal, ga ik even goed opletten als ik dan eenmaal aankom bij m’n ouders, waar ze wonen is het vaak meer dan 35 graden en dan heeft het blok meer dan 12 uur achter elkaar gedraaid….dan is alles echt goed warm ;)

                  #18005139
                  opc-adrijver
                    Lid sinds:
                    4 January 2011

                    Vandaag zag ik dat mijn hitteschild boven de einddemper volledig los hangt. Schild is idd losgebroken op beide bevestigingspunten. Bij een poging om de moeren los te draaien zijn deze beide afgebroken.
                    Hoe kan ik het beste het hitteschild weer vastzetten… de tapeinden uitboren? of nieuwe bevestigingspunten maken?

                    #18005140
                    Klopper
                      Lid sinds:
                      19 September 2010

                      Gewoon eraf laten, en wil je zeker weten dat het bovenliggende deel beschermd blijft, dan kan je altijd nog hittebestendige tape erop plakken (aluminium-achtig spul). Zie je in sommige motorruimtes ook nog wel eens zitten. Hiermee bedoel ik gewoon de tape, niet die rolletjes doek voor de spruitstukken.

                      #18005141
                      opc-adrijver
                        Lid sinds:
                        4 January 2011

                        @Klopper wrote:

                        Gewoon eraf laten, en wil je zeker weten dat het bovenliggende deel beschermd blijft, dan kan je altijd nog hittebestendige tape erop plakken (aluminium-achtig spul). Zie je in sommige motorruimtes ook nog wel eens zitten. Hiermee bedoel ik gewoon de tape, niet die rolletjes doek voor de spruitstukken.

                        Kan dat geen kwaad als er van de zomer een caravan achter hangt naar kroatie. Kan me me voorstellen dat het bloed heet eronder wordt.
                        In de caravan gaan ook 2 motoren jaarlijks naar italie.

                        #18005142
                        RISL
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          24 January 2011

                          Ik heb destijds het hitteschild boven mijn uitlaatdemper ook weggelaten.
                          Ik reed zomers ook met zware aanhanger naar Zuid-Frankrijk, ben regelmatig onderweg gestopt om te kijken of er niets smolt ofzo.

                          Zolang je rijdt, blijft alles goed gaan, kom je na 1200 km rijden op je bestemming aan, dan wordt het wel een probleem (bij mij werd het althans wel ontzettend warm). Dus die aluminiumtape die Klopper suggereert is dan zeker geen overbodige luxe.

                          #18005143
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            @opc-adrijver wrote:

                            Vandaag zag ik dat mijn hitteschild boven de einddemper volledig los hangt. Schild is idd losgebroken op beide bevestigingspunten. Bij een poging om de moeren los te draaien zijn deze beide afgebroken.
                            Hoe kan ik het beste het hitteschild weer vastzetten… de tapeinden uitboren? of nieuwe bevestigingspunten maken?

                            Ik zie een Gechipte turbo motor, dan is het misschien handiger om hem te laten zitten (Word helemaal Bloedheet!!)

                            eenvoudig op te lossen door de punten te verplaatsen, gaatje in de bodemplaat maken, zelftapper met grote ring om vast te zetten..

                            Willem

                            #18005144
                            h67racing
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 August 2008

                              Hier ook hetzelfde probleem. Gewoon nieuwe bevestigingspunten maken en klaar, half uurtje werk!!

                              #18005145
                              opc-adrijver
                                Lid sinds:
                                4 January 2011

                                Thanx,

                                Tis idd opgelost met even een boortje en een tappertje erin.

                                Weet iemand toevallig ook iets over de handrem viewtopic.php?f=187&t=177086

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.