Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hitteschild raakt los?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2012 om 09:11 #17247484
Van mijn opel astra G Hatchback op lpg, raakt mijn hitteschild los en dit veroorzaakt een wat trillend/klapperend geluid.
Nu is mijn vraag dan ook of deze gewoon los te verkrijgen is zodat ik dit gedeelte wat los is geraakt door roest kan vervangen of kan ik deze vast zetten op een of andere manier?
Een garage bedrijf waar ik ernaar vroeg vertelde mij van ruk dat hitteschild er onderuit…maar ik weet niet wat eronder zit en het houd toch gedeeltelijk de weersinvloeden weg van het gedeelt wat daaronder zit…tevens heb ik een lpg installatie in de kofferbak zitten wat het volgens mij niet echt fijn vind als daar warmte naar toe komt…..Iemand met een idee is altijd welkom
16 maart 2012 om 09:17 #18005133ik heb zelf de bout los gedraait en er even een grote ring opgezet past prima geen last meer .
het kan zo makelijk zijn. snap de garage niet hoezo er iets afhalen wat erop hoort.16 maart 2012 om 09:36 #18005134Precies mijn gedachte was dan ook, dat ding zit er niet voor niets en hitte die vrij naar boven toe kan lijkt mij ook geen goed idee…
Maar ik ga eens kijken of ik een grotere ring kan plaatsen16 maart 2012 om 09:53 #18005135Ben je me net voor Krasy, het is idd meestal dat ringetje vervangen door een grotere. Die torx raken niet gauw los nl.
17 maart 2012 om 05:14 #18005136bedoel je echt een hitteschild of gewoon de buitenmantel van de einddemper ??
bij mijn station lag de buitenmantel van de demper helemaal los en rammelde tegen de auto , heb deze verwijderd en geen rammel meer , tevens ook geen extra hitte uitstraling naar boven toe , dus ik maak me in elk geval geen zorgen .
17 maart 2012 om 07:19 #18005137Die hitteschilden BOVEN de uitlaat hangen ook Vaak los, zijn dan uitgescheurd bij de boutgaatjes inderdaad..
Maar hard roesten zal dat niet, is namelijk Aluminium.
Grotere ringetjes monteren is de beste oplossing.
Deze hitte schilden zijn meer voor Isolatie van uitlaat hitte naar binnen, als voor brandveiligheid..
Willem
18 maart 2012 om 10:17 #18005138Ik heb mijn hitteschild boven de einddemper er maar af gehaald, zoveel zin heeft die niet.
Alleen als ik in de zomer naar Zuid-Frankrijk knal, ga ik even goed opletten als ik dan eenmaal aankom bij m’n ouders, waar ze wonen is het vaak meer dan 35 graden en dan heeft het blok meer dan 12 uur achter elkaar gedraaid….dan is alles echt goed warm ;)7 juni 2013 om 20:41 #18005139Vandaag zag ik dat mijn hitteschild boven de einddemper volledig los hangt. Schild is idd losgebroken op beide bevestigingspunten. Bij een poging om de moeren los te draaien zijn deze beide afgebroken.
Hoe kan ik het beste het hitteschild weer vastzetten… de tapeinden uitboren? of nieuwe bevestigingspunten maken?7 juni 2013 om 22:30 #18005140Gewoon eraf laten, en wil je zeker weten dat het bovenliggende deel beschermd blijft, dan kan je altijd nog hittebestendige tape erop plakken (aluminium-achtig spul). Zie je in sommige motorruimtes ook nog wel eens zitten. Hiermee bedoel ik gewoon de tape, niet die rolletjes doek voor de spruitstukken.
8 juni 2013 om 04:19 #18005141@Klopper wrote:
Gewoon eraf laten, en wil je zeker weten dat het bovenliggende deel beschermd blijft, dan kan je altijd nog hittebestendige tape erop plakken (aluminium-achtig spul). Zie je in sommige motorruimtes ook nog wel eens zitten. Hiermee bedoel ik gewoon de tape, niet die rolletjes doek voor de spruitstukken.
Kan dat geen kwaad als er van de zomer een caravan achter hangt naar kroatie. Kan me me voorstellen dat het bloed heet eronder wordt.
In de caravan gaan ook 2 motoren jaarlijks naar italie.8 juni 2013 om 05:47 #18005142Ik heb destijds het hitteschild boven mijn uitlaatdemper ook weggelaten.
Ik reed zomers ook met zware aanhanger naar Zuid-Frankrijk, ben regelmatig onderweg gestopt om te kijken of er niets smolt ofzo.Zolang je rijdt, blijft alles goed gaan, kom je na 1200 km rijden op je bestemming aan, dan wordt het wel een probleem (bij mij werd het althans wel ontzettend warm). Dus die aluminiumtape die Klopper suggereert is dan zeker geen overbodige luxe.
8 juni 2013 om 07:57 #18005143@opc-adrijver wrote:
Vandaag zag ik dat mijn hitteschild boven de einddemper volledig los hangt. Schild is idd losgebroken op beide bevestigingspunten. Bij een poging om de moeren los te draaien zijn deze beide afgebroken.
Hoe kan ik het beste het hitteschild weer vastzetten… de tapeinden uitboren? of nieuwe bevestigingspunten maken?Ik zie een Gechipte turbo motor, dan is het misschien handiger om hem te laten zitten (Word helemaal Bloedheet!!)
eenvoudig op te lossen door de punten te verplaatsen, gaatje in de bodemplaat maken, zelftapper met grote ring om vast te zetten..
Willem
8 juni 2013 om 08:35 #18005144Hier ook hetzelfde probleem. Gewoon nieuwe bevestigingspunten maken en klaar, half uurtje werk!!
8 juni 2013 om 15:23 #18005145Thanx,
Tis idd opgelost met even een boortje en een tappertje erin.
Weet iemand toevallig ook iets over de handrem viewtopic.php?f=187&t=177086
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.