hikkende Meriva (vervolg)

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila hikkende Meriva (vervolg)

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213498
    jacqstemkens
      Lid sinds:
      17 February 2009

      meriva hikkende motor bij +- 2000 toeren (16XE)

      Mijn meriva hikt bij ongeveer 2000 opm. Dit doet hij nu al ongeveer een maand. Tussentijds is het motor lampje op het dashboard ook al eens blijven branden maar is nu weer uit. Wie weet in welke richting ik het moet zoeken ?

      inmiddels het volgende gevonden:
      – defectcode P0400 opgeslagen
      -oorzaak: Roetafzettingen tussen zuigerstangen en geleiding van de UGR-klep
      – oplossing: -UGR-pakking vervangen door nieuwe versie en Motorstuurapparaat met aangepaste software (beschikbaar
      vanaf TIS 2000, cd 64) programmeren om de functie van de UGR-
      klep te deactiveren.

      In de Opelgarage vragen ze 110 euro om de software te laden (pakking vervangen is een fluitje van een cent).
      Vraag: is deze software ook toegankelijk voor andere dan alleen Opelgarages en waar kan ik die eventueel vinden?

      #17541459
      erwin78
        Lid sinds:
        23 May 2009

        Hoi,

        Ik weet dat wij van bepaalde types opel astra de egr / ugr klep softwarematig uit kunnen schakelen met onze Bosch testkast, of dat ook gaat bij een meriva durf ik zo niet te zeggen.

        #17541460
        jacqstemkens
          Lid sinds:
          17 February 2009

          Zou je mij kunnen vertellen waar dit zich ergens bevindt in de Boschkast? We hebben alle menu’s gehad en kunnen het niet vinden waar je eventueel een EGR/UGR klep kunt uitschakelen. Zelfs niet waar je eventueel andere software kunt uploaden.

          #17541461
          erwin78
            Lid sinds:
            23 May 2009

            Software updaten zal denk ik nooit gaan, ook in de toekomst niet, hier zul je voor opel een op-com voor moeten hebben.

            Wat betreft de egr klep uitschakelen, dit heb ik gedaan onder stuur apparaat diagnose, hier krijg je een lijst met foutcodes uitlezen, foutcodes wissen, meetwaardes, en bij sommige auto’s AANPASSINGEN, hier kon ik toen de egr klep uitschakelen, of stationair toerentallen bijstellen.

            Ik hoop dat je er iets mee kunt.

            P.s. welke KTS hebben jullie?

            #17541462
            jacqstemkens
              Lid sinds:
              17 February 2009

              KTS ???

              #17541463
              jacqstemkens
                Lid sinds:
                17 February 2009

                Als iemand toevallig een haperende egr-klep van een meriva Z16XE (2003) heeft liggen, zou ik die wel eens willen demonteren.

                #17541464
                erwin78
                  Lid sinds:
                  23 May 2009

                  KTS ja, je zegt dat je alle menu’s in de boschkast hebt gehad, bij bosch worden de meeste testers aangegeven met KTS 500 / 650 / 200 etc.

                  #17541465
                  jacqstemkens
                    Lid sinds:
                    17 February 2009

                    Het is een klein garagebedrijf waar ik de foutcode heb laten uitlezen en ik weet zelf niets van kts. Ik heb aangeboden om her en der te informeren over het uitschakelen van de ugr klep. Vandaar.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.