Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hikken, stotteren en inhouden opel astra G 1.8 16V bwjr 2000
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2019om 22:44 door Mthegrizzly.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2015 om 21:28 #17274446
Hallo iedereen ben nieuw op dit forum dus hoop dat het beetje goed is haha.
ik rij in een opel astra coupe bertone van 2000. Het betreft een 1.8 16V. Motorcode: X18XE1.
Ik ben een beetje de moed aan het opgeven want mijn astra blijft maar stotteren en hikken.
Je voelt het bij het optrekken en bij het schakelen na de koppeling weer los te laten. Ook merk ik dat hij af en toe veel vermogen mist. Ik heb de egr klep vervangen, de bobinebrug vervangen, een lek uitlaat spruitstuk vervangen, bougie’s zijn een tijd geleden ook al vervangen.
Wat zou het nou nog kunnen zijn.
Merkte wel dat ik de oude bobinebrug demonteerde 1 van de 4 uiteindes die over de bougie’s gaan vettig was en de andere 3 droog, ook zat daar bovenop die bougie wat zwarte rotzooi. Dus lijkt er een beetje op dat de 2de cilinder wat mankeert.
Wie o wie kan mij helpen met dit irritante probleem.
Zou echt niet meer weten waar ik het in moet gaan zoeken.
Alvast bedankt,
Danny6 december 2015 om 21:40 #18303698Ga de compressie eens meten
6 december 2015 om 22:02 #18303699Verbruikt ie olie?
7 december 2015 om 09:29 #18303700Verbruikt geen olie
En compressie meten ja kan wel iets met auto’s maar ook weer niet alles kan ik dit ook gewoon bij de garage laten doen of is dit makkelijk om zelf te doen? :-PBedankt voor je reactie!
7 december 2015 om 09:50 #18303701Bobine zelf wil ook wel eens kapot gaan.
Dat geeft bij de X18XE1 geen storing.
Dan krijgt je bougie ook een andere kleur op zijn puntjes
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 december 2015 om 11:57 #18303702Bobinebrug is vervangen zoals vermeld in het verhaal :-P
7 december 2015 om 16:04 #18303703Origineel of imitatie??
Compressie meten.
Bougie naar een andere cilinder plaatsen.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 december 2015 om 16:45 #18303704Origineel. Zal de compressie eens laten meten heb zelf geen compressiemeter bij de hand dus zal van de week eens langs de garage gaan, zal jullie op de hoogte houden
Bedankt :thumbup
Groetjes7 december 2015 om 16:50 #18303705Je hoort ook als je via je gasklephuis gasgeeft met de hand en je houdt de motor op een bepaald toerental voel en merk je ook dat er een hikje ( onbalans) in de motor zit
8 december 2015 om 22:15 #18303706Morgen ga ik de compressie laten meten iemand nog verdere ideeën wat dit probleem kan veroorzaken?
kun je de injectoren zelf reinigen misschien dat deze vervuild zijn, heb wel al 2 x een flesje injector cleaner in gegooid zonder resultaat.
En luchtmassameter zou deze problemen kunnen veroorzaken?9 december 2015 om 15:52 #18303707Compressietest gedaan..
Waardes:
Cilinder 1: 10 kg/cm2
Cilinder 2: 10 kg/cm2
Cilinder 3: 10 kg/cm2
Cilinder 4: 9 a 10 kg/cm2
Lijkt mij toch gewoon niks mis mee?
Iemand nog ideeën?
Groet9 december 2015 om 16:05 #18303708Injectoren zoals je zelf al aangaf zouden misschien ook niet lekker meer zijn. Kan je in principe zelf ook testen en schoonmaken. Heb video’s gezien dat mensen ze schoonmaken in een ultrasoon bad, je kan de kanalen openen door er 12V op te zetten voor niet al te lange tijden (10 sec ofzo). Met een dunne leiding en een injectienaald achtig ding of iets anders om er benzine doorheen te jagen kan je ook testen of ze lekken en goed openen. Er zijn ook bedrijven die ze voor je testen en die zetten dan ook meteen nieuwe filtertjes in etc. Maarja, als het daar niet aan ligt ben je weer 100 euro ofzo verder, maar heb je wel zeker weten goedwerkende injectoren, dat dan weer wel.
Iets als dit zeg maar:
https://www.youtube.com/watch?v=gGAiPTX6VHo9 december 2015 om 16:46 #18303709Ga eens navragen aan een kennis van mij of ze dat kunnen werkt bij van der peijl (automateriaalzaak) voor de injectoren te testen en schoon te maken
Heb daarnet nog eens rondgekeken bij de bekabeling van de luchtmassameter en zag dat er iets zat dicht getaped.
Ik die plakband er af gehaald zag ik dat er aan geprutst is (vorige eigenaar wss)
Hoe kan ik een foto uploaden kan ik het laten zien :D9 december 2015 om 17:15 #183037109 december 2015 om 17:16 #18303711Gevonden :D ga direct een foto maken van de bekabeling van de luchtmassameter
9 december 2015 om 22:58 #183037129 december 2015 om 22:59 #183037139 december 2015 om 22:59 #183037149 december 2015 om 23:00 #18303715Hier foto’s van de geprutste kabel van de luchtmassameter, zou niet weten of het hier iets mee te maken kan hebben
10 december 2015 om 00:22 #18303716Mijn hemel wat is dat dan! :shock:
Dat ziet er gewoon niet betrouwbaar uit! meteen weghalen die troep en originele LMM solderen!
Smoke
10 december 2015 om 09:13 #18303717Moeten die kabels gewoon met elkaar verbonden zijn normaal gezien? Ziet er niet erg lekker uit
10 december 2015 om 13:04 #18303718Wacht eens even is dit niet de originele luchtmassameter omdat er zo mee geknoeit is?
10 december 2015 om 13:37 #18303719Waarschijnlijk ooit draadbreuk, en dan in plaats van netjes te solderen en krimpkous overheen, is er gewerkt met persdingen en plakband. Hoog mcGyver gehalte, snel laten fixen. Iemand die handig is met een soldeerbout heeft het zo gefixt.
10 december 2015 om 14:25 #18303720Heb al een soldeerbout bemachtigd, vanavond eens fixen. Kijken wat het doet ;)
Hoop dat hij gelijk beter loopt ook misschien dat hij nu slecht contact heeft met dat geknoei
Zal het laten weten10 december 2015 om 14:56 #18303721Ja, als de sensor nog goed werkt gaat het zeker helpen. Ik hoop dat je nog kan achterhalen welke draad waarheen moet, want vaak zitten er zelfde kleur draden in. Misschien kan iemand alvast een schema voor je neerplempen welke pin van de connector op welke pin van de sensor uit komt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.