Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Hier hoort toch een filter ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2008 om 21:19 #17207865
Ik denk dat hier (rode pijl) het één en ander mist..
Daar hoort een filter in te zitten, maar waar dient dit voor en hoe belangrijk is deze eigenlijk ?
Gr. Maurice
19 oktober 2008 om 21:26 #17445848Dat is het systeem waardoor de kat eerder op temp is (beter voor milliieu)
Dat ding zuigt alleen als de motor koud is aan, duurt een minuut ongeveer.Er hoort een filtertje in eigenlijk, maar je kan he hele systeem wel demonteren….
19 oktober 2008 om 22:11 #17445849jupz stekker van de pomp afhalen en je hoeft er geen filter meer in zetten.
belangrijkste is alleen de vakuumklep gestekkert te laten.
hoe te werk gaan:
– neem stekker van pomp los
– maak de vacuumslang die vanaf de motor komt los op de vacuum klep en dop deze slang affoto met uitleg:
>- nu kun je zelfs de pomp verwijderen, geeft je een hoop ruimte, zie foto:
20 oktober 2008 om 15:35 #17445850Ok.. dit is weer zéér complete informatie :wors
Maar wat is nou werkelijk het verschil, met of zonder die pomp ? en dat stekkertje laat je dan gewoon los liggen ?
Gr. Maurice
20 oktober 2008 om 16:17 #17445851Stekkertje blijft los liggen.
Werking secundaire luchtpomp:
– Deze pomp treed in werking als de motor koud word gestart.
– Deze zal een 2 minuten in werking blijven.
– Deze pomp blaast lucht in de uitlaat erbij om de katalysator sneller op temperatuur te krijgen.
– deze kat verwarming zorgt er enkel voor een snellere werking van de katalysator, zodat het beter voor het milieu is.
de katalysator zal er niet onder lijden, daar deze katalysator op een ouder type van deze motor ook zonder deze pomp is geleverd.
Willem
20 oktober 2008 om 16:55 #17445852Juist.. heb hier net ook al wat meer gelezen erover —> http://www.tigrafreaks.nl/viewthread.php?tid=611
Zal komend weekend eens kijken of ik `m ook verwijderen ga king:
Gr. Maurice
20 oktober 2008 om 19:42 #17445853origineel gepost door wim-v6
belangrijkste is alleen de vakuumklep gestekkert te laten.
is niet nodig de ecu stuurt hem alleen aan, er volgt geen terug melding over de stand/werking vacuummagneetklep.
magneetklep valt automatisch af als de lambda stroomkring gesloten is
20 oktober 2008 om 20:39 #17445854je krijgt een storings lampje als je de vacuumklep los laat..
dat is op zijn minst vervelend te noemen.
vind het al genoeg dat het lampje af en toe aangaat omdat de EGR is afgedopt.
Willem
22 oktober 2008 om 09:23 #17445855Hoe kun je het gat in je spruitstuk het beste afdoppen?
22 oktober 2008 om 13:11 #17445856Ik heb er een overmaats carterplug ingedraaid :P
6 maart 2009 om 09:42 #17445857SCHOP! :P
Ik wil hiermee is aan de slag..
Heeft iemand hier toevallig een foto van hoe het eruit ziet ‘na’, of een ‘stappenplan’?6 maart 2009 om 10:56 #17445858ik ook
6 maart 2009 om 12:20 #17445859Ben ik blij dat dat systeem achter mijn bumper e.d. zit
Geen zooi in het motorruim:wors past sowieso weinig meer bij:jerry6 maart 2009 om 22:45 #17445860origineel gepost door groenetijger
SCHOP! :PIk wil hiermee is aan de slag..
Heeft iemand hier toevallig een foto van hoe het eruit ziet ‘na’, of een ‘stappenplan’?ik wil wel een how to maken, maar heb m nooit verwijderd.
heb een auto waar het nooit ingezeten heb (X14SZ), en een motor die het wel hoort te hebben (X16XE).
Daarop zit een uitlaat spruitstuk voor een ouder type motor (C16XE) waar dit niet op zit.
scheelt me ook weer afdoppen.
Willem
6 maart 2009 om 23:16 #17445861Is het alleen dat ding op het spruitstuk afdoppen, en verder klaar?
Want dan is het redelijk snel gepiept lijkt mij?7 maart 2009 om 21:24 #17445862op het uitlaatsptuitstuk afdoppen, of de pijp vanaf uitlaatspruitstuk afdoppen…
Willem
7 maart 2009 om 22:44 #17445863Ik ga het is proberen, of ik ga de garage is aan het werk zetten :D
7 maart 2009 om 23:50 #17445864Ff een vraagje, toen ik flexibele deel en de kat van mijn astra verving toen zaten er twee gaten in ipv 1 in de orginele, die tweede heb ik afgedopt, is dat het bewuste gat?? (je weet wel wim, waarvoor die relais ook ontbrak :P)
8 maart 2009 om 09:16 #17445865aansluiting van de secundaire luchtpomp zitten direct tegen de cilinderkop op het spruitstuk gemonteerd.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.