het verhaal van de 2 astra fjes met koppijn, advies gevraagd

Forumindex Forums Modellen Astra het verhaal van de 2 astra fjes met koppijn, advies gevraagd

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239760
    trashmetal
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 6108
    Lid sinds:
    1 February 2007

    [/URL]

    de linker is mijne, net 144 er op gezet loopt voor een x16sz erg goed
    ook door de vorige eigenaren goed onderhouden
    alleen van de week geconstateerd dat er water uit mn uitlaat komt en mn koelwater is smerig
    lekke koppakking dus

    de rechter is van een goede vriendin van me
    was met haar vorige auto beetje afgezet, hyundai excel 1.6 jlx op G3
    ding liep op 3 cilinders, als ie warm was kwam de 4e mee en grote witte rookwolken
    op benzine was er niet meer mee te rijden en de remmen waren ook helemaal weg
    dealer zei, inspuitcomputer weer een ander zei dat het aan de gasinstallatie lag?
    ik zei weg met dat ding!!

    en heb inmiddels al weer 2 jaar geleden een 95er astra f x16sz geregeld en ze hoefde maar 100 eu bij te leggen :D
    ze is er de afgelopen 2 jaar echt in alle hoeken van nederland mee geweest
    maar het beestje heeft nu al meer dan 275dkm voor zijn kiezen gehad, en dat merk je
    start en slaat af als een nieuwe, maar trekken wil die voor geen meter meer! :(
    dit jaar heb ik het koelsysteem gespoeld en opnieuw afgevuld
    olie ververst en nieuw filter, nieuwe distributieriem, multiriem en spanrollen gemonteerd
    luchtfilter gereinigd was nog best goed
    hij loopt nu wel wat rustiger en koeler maar daar heb je ook alles mee gezegd
    pas geleden het kleppendekselpakking vervangen
    en gezien dat de kop toe is aan een opknapbeurtje

    ik heb her en der gelezen dat als je de cilinderkop van een 1.4 op een 1.6 plaatst en de 1.6 nokkenas gebruikt
    de cilinders onder hogere druk komen te staan en dus meer vermogen ?
    zou ik dit trucje ook op mijn x16sz kunnen toepassen?
    met bijvoorbeeld een x14sz kop?
    of een ander type?
    en dit in combinatie met een x16szr inspuitcomputer?

    wie weet of dit werkt?
    ik wil namelijk een kopje op de kop tikken op de sloop, die prepareren
    dan op mijn astra monteren
    dan die van mijne af komt klaar maken voor montage
    wisselen met die van haar
    en die in de vuilnisbak mikken :thumb

    Combo c y17dtl Tuning work in progress :yahoo:

    #17901637
    Bluns
    • Topics 29
    • Reacties 450
    Lid sinds:
    24 December 2005

    Op de sloop is toch ook makkelijk aan een x16sz kop te komen??
    Dat lijkt me de beste en makkelijkste oplossing..
    Of gelijk een gereviseerde scoren alleen vragen ze dan vaak de oude kop retour..

    #17901638
    trashmetal
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 6108
    Lid sinds:
    1 February 2007

    @Bluns wrote:

    Op de sloop is toch ook makkelijk aan een x16sz kop te komen??
    Dat lijkt me de beste en makkelijkste oplossing..
    Of gelijk een gereviseerde scoren alleen vragen ze dan vaak de oude kop retour..

    is idd de makkelijkste oplossing, maar als ik voor makkelijk ging plaatste ik dit topic niet ;)

    Combo c y17dtl Tuning work in progress :yahoo:

    #17901639
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    de nokkenas wil nog wel eens slijten waardoor hij olie en vermogen gaat inleveren… heb het zelf ook gehad met onze astra F.
    andere nok erin en voila

    #17901640
    Bluns
    • Topics 29
    • Reacties 450
    Lid sinds:
    24 December 2005

    @trashmetal wrote:

    is idd de makkelijkste oplossing, maar als ik voor makkelijk ging plaatste ik dit topic niet ;)

    Mag ik dan vragen waarom je er een 1400 kop op wilt slingeren terwijl makkelijk aan de juiste 1600 kop te komen is??

    #17901641
    trashmetal
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 6108
    Lid sinds:
    1 February 2007

    @Bluns wrote:

    @trashmetal wrote:

    is idd de makkelijkste oplossing, maar als ik voor makkelijk ging plaatste ik dit topic niet ;)

    Mag ik dan vragen waarom je er een 1400 kop op wilt slingeren terwijl makkelijk aan de juiste 1600 kop te komen is??

    meer druk in de verbrandingskamer dus meer vermogen, hopelijk
    dit word wel meer gedaan met de 1.6SE motoren en schijnt goed te werken
    vraag me dus af of dit op mn x16sz ook kan, de kop moet er immers toch af
    als hij rond de 80pk uitkomt ben ik een eind tevreden

    maar als niemand het weet ga ik het maar gewoon proberen en kijken hoe het loopt, of niet :D

    Combo c y17dtl Tuning work in progress :yahoo:

    #17901642
    kaneelschep
    Bijdrager
    • Topics 87
    • Reacties 3136
    Lid sinds:
    30 November 2004

    Hahaha.. Hij vraagt dus of dat kan. En uiteindelijk moet ie zelf het antwoord geven ;)
    Er weet toch wel iemand of dat past en of het zin heeft? :thumb

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.