Forumindex › Forums › Modellen › Astra › het verhaal van de 2 astra fjes met koppijn, advies gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2011 om 16:23 #17239760
[/URL]
de linker is mijne, net 144 er op gezet loopt voor een x16sz erg goed
ook door de vorige eigenaren goed onderhouden
alleen van de week geconstateerd dat er water uit mn uitlaat komt en mn koelwater is smerig
lekke koppakking dusde rechter is van een goede vriendin van me
was met haar vorige auto beetje afgezet, hyundai excel 1.6 jlx op G3
ding liep op 3 cilinders, als ie warm was kwam de 4e mee en grote witte rookwolken
op benzine was er niet meer mee te rijden en de remmen waren ook helemaal weg
dealer zei, inspuitcomputer weer een ander zei dat het aan de gasinstallatie lag?
ik zei weg met dat ding!!en heb inmiddels al weer 2 jaar geleden een 95er astra f x16sz geregeld en ze hoefde maar 100 eu bij te leggen :D
ze is er de afgelopen 2 jaar echt in alle hoeken van nederland mee geweest
maar het beestje heeft nu al meer dan 275dkm voor zijn kiezen gehad, en dat merk je
start en slaat af als een nieuwe, maar trekken wil die voor geen meter meer! :(
dit jaar heb ik het koelsysteem gespoeld en opnieuw afgevuld
olie ververst en nieuw filter, nieuwe distributieriem, multiriem en spanrollen gemonteerd
luchtfilter gereinigd was nog best goed
hij loopt nu wel wat rustiger en koeler maar daar heb je ook alles mee gezegd
pas geleden het kleppendekselpakking vervangen
en gezien dat de kop toe is aan een opknapbeurtjeik heb her en der gelezen dat als je de cilinderkop van een 1.4 op een 1.6 plaatst en de 1.6 nokkenas gebruikt
de cilinders onder hogere druk komen te staan en dus meer vermogen ?
zou ik dit trucje ook op mijn x16sz kunnen toepassen?
met bijvoorbeeld een x14sz kop?
of een ander type?
en dit in combinatie met een x16szr inspuitcomputer?wie weet of dit werkt?
ik wil namelijk een kopje op de kop tikken op de sloop, die prepareren
dan op mijn astra monteren
dan die van mijne af komt klaar maken voor montage
wisselen met die van haar
en die in de vuilnisbak mikken :thumb25 juli 2011 om 16:30 #17901637Op de sloop is toch ook makkelijk aan een x16sz kop te komen??
Dat lijkt me de beste en makkelijkste oplossing..
Of gelijk een gereviseerde scoren alleen vragen ze dan vaak de oude kop retour..25 juli 2011 om 17:13 #17901638@Bluns wrote:
Op de sloop is toch ook makkelijk aan een x16sz kop te komen??
Dat lijkt me de beste en makkelijkste oplossing..
Of gelijk een gereviseerde scoren alleen vragen ze dan vaak de oude kop retour..is idd de makkelijkste oplossing, maar als ik voor makkelijk ging plaatste ik dit topic niet ;)
25 juli 2011 om 18:44 #17901639de nokkenas wil nog wel eens slijten waardoor hij olie en vermogen gaat inleveren… heb het zelf ook gehad met onze astra F.
andere nok erin en voila25 juli 2011 om 19:36 #17901640@trashmetal wrote:
is idd de makkelijkste oplossing, maar als ik voor makkelijk ging plaatste ik dit topic niet ;)
Mag ik dan vragen waarom je er een 1400 kop op wilt slingeren terwijl makkelijk aan de juiste 1600 kop te komen is??
26 juli 2011 om 18:18 #17901641@Bluns wrote:
@trashmetal wrote:
is idd de makkelijkste oplossing, maar als ik voor makkelijk ging plaatste ik dit topic niet ;)
Mag ik dan vragen waarom je er een 1400 kop op wilt slingeren terwijl makkelijk aan de juiste 1600 kop te komen is??
meer druk in de verbrandingskamer dus meer vermogen, hopelijk
dit word wel meer gedaan met de 1.6SE motoren en schijnt goed te werken
vraag me dus af of dit op mn x16sz ook kan, de kop moet er immers toch af
als hij rond de 80pk uitkomt ben ik een eind tevredenmaar als niemand het weet ga ik het maar gewoon proberen en kijken hoe het loopt, of niet :D
26 juli 2011 om 20:30 #17901642Hahaha.. Hij vraagt dus of dat kan. En uiteindelijk moet ie zelf het antwoord geven ;)
Er weet toch wel iemand of dat past en of het zin heeft? :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.