Het shoveltje van mijn werk

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Het shoveltje van mijn werk

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275853
    Manis Melkkoker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 June 2015

      Hallo iedereen.

      Ik heb een vraag met betrekking tot ons shoveltje van werk. Hij is met een koude start niet voor uit te branden en moet goed warm zijn wil die power hebben.

      De gloeistiften zijn kapot dat weet ik al omdat voorgloeien geen nut heeft.

      Maar ik heb gisteren de shovel eens goed gebruikt ongeveer 2 en een half uur bezig geweest en hij was gelijk erg vlot en had veel kracht. Nu vanmorgen starte ik hem en hij sloeg direct aan met de en had veel meer pit dan gisterochtend.

      Heeft een shovel van zeker 20 jaar oud een roetfilter die een goed schoon moet of zou ik een motorflush kunnen uitvoeren om de motor eens goed schoon te maken van binnen? Want er is iets veranderd waardoor hij vanmorgen veel meer zin had in werken.
      Het gaat om een schäffer 2026
      Gr.

      #18313609
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Die heeft geen Roetfilter.
        Wel zou er een NoX kat op kunnen zitten die dicht zit, maar ga er niet vanuit.

        Haal de uitlaat(demper) er eens af en dan koude start en je weet het.

        Toert de motor ook slecht op als die koud is. In neutraal

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18313610
        Manis Melkkoker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 June 2015

          De shovel klinkt normaal bij stationair. Maar als je met d’r koude start het stuur een draai geeft dan valt hij uit, je moet dat echt gas geven wil die blijven draaien. Hydraulisch heeft die dan minder druk en hij rijdt traag na een tijdje gewerkt te hebben is hij goed warm en rijdt hij beter. Maar als je echt het ding goed op z’n donder geeft en veel toeren maakt is hij daarna echt heel vlot zoals het hoort.

          #18313611
          Manis Melkkoker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 June 2015

            Ik zal eens de demper er afhalen.

            #18313612
            Manis Melkkoker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 June 2015

              Correctie de motor loopt bij een koude start wel anders. Hij klinkt zwak en dat is hij dan ook.

              #18313613
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Kan ook dat hij wat karig brandstof krijgt (dieselfilter / brandstofpomp).

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18313614
                Manis Melkkoker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 June 2015

                  Kan het dan dat als de shovel warmer wordt dat de dieselpomp meer kan leveren? In het begin te weinig levert en zodra hij warm is de normale hoeveelheid krijgt?

                  #18313615
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Koude diesel motor met weinig voeding doet ook weinig

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    #18313616
                    Manis Melkkoker
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 June 2015

                      Ja idd

                      #18313608
                      jethro
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2008

                        Laatste beurt was in het jaar…………………………………………………………………………………. ;)

                        :jerry :thumb

                        #18313617
                        Manis Melkkoker
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 June 2015

                          ja, daar heb je ook een punt. onderhoud is iets wat ontbreekt. helaas is het zo dat mijn werkgever pas iets laat onderhouden als er iets stuk is gegaan.

                          ik heb de shovel warm gereden en daarna een half uur in zwaar zand rondjes gereden wat een zware taak is voor die shovel en goed laten blazen. hij rijdt veel beter als dat gebeurt is. ik ga er zelf een flush in doen en dan twee keer. kijken of hij daarna weer een beetje goed start. tevens komen er nieuwe gloeistiften in. En brandstof filter.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.