Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Het Motorhuis een dealer die zijn zakken vult en hoe!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2014 om 21:39 #18237401
Ik heb heel weinig ervaring met dealers. Het enige verschil tussen verschillende merkdealers rond Utrecht dat ik heb gemerkt, is dat de ene een inbouw van cruise control in een Vectra C op honderden euro’s schat en de andere de makkelijkere manier kent/wil kennen. Met zelf onderdelen regelen en programmeren bij een kennis waren we met 40 euro klaar. Eén van de duurdere beweerde dat een auto nooit voorbereidingen kan hebben voor opties die de auto niet heeft. Nou, behalve een elektrische binnenspiegel kunnen wij er zo’n beetje alles inprikken zoveel losse stekkers hangen er.
20 juni 2014 om 13:49 #18237402AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat ben ik niet met je eens, want mijn garage kan ook originele onderdelen bestellen. Daar laat hij je dan ook altijd een keuze maken, wil je origineel of imitatie.
Auto ben ik zeker niet langer kwijt, dat heeft niets te maken met de dealer, is vooral verschillend per garage.
@PeterNoFear wrote:
Normale garages hebben geen groot bord met mooi logo aan de gevel hangen, die is niet gratis ;)
De service is vaak niet beter bij een dealer, integendeel vaak.
Bij een dealer zijn de onderdelen vaak ook duurder, maar ze zijn goed, en passen 100%.
Dat de onderdelen goed zijn en goed passen is natuurlijk lekker het bedrijf zijn zorg.
Maar als jij je auto naar de universeel brengt moet deze alle onderdelen (imitatie) bestellen, en daar kan wel eens wat fout gaan.
Ook hebben die niet voor elk merk specifiek een stuk gereedschap.
Gevolg: Je bent je auto langer kwijt.Dealer is duurder maar (vaak) sneller en geen imitatie.
Universeel is goedkoper, maar (bijna) altijd imitatie en meer tijd nodig.20 juni 2014 om 14:01 #18237403Mijn vrije garage heeft zeer goede contacten met de dealer, en mocht die ergens niet uitkomen, effe bellen,
moet die uit gelezen worden dan is 1 telefoontje genoeg om het geregeld te krijgen.
Onderdelen haalt die dan ook gewoon bij de dealer.Prijs verschil, ja, naar mijn gevoel vaak omdat hij niet direct iets vervangt maar eerst even kijkt of het anders opgelost kan worden.
26 juni 2014 om 08:14 #18237404Goed ondanks het gedoe over taal kunde reageer ik toch maar even.
Ik heb de Topic starter zijn auto hier maandag en dinsdag gehad voor een beurt en nieuwe voorremmen.
De Auto was verleden week gekeurd en goedgekeurd met een opmerking over de staat van de remschijven , dat was inmiddels in bestelling en lag bij mij op de werkbank klaar.
ik heb de Voorremmen compleet schijven en blokken vervangen , olie olie filter (inzet) 4 bougietjes dus de grote beurt.
Tevens de bodemplaat en wielkasten schoongemaakt en ingespoten , Motorruimte schoongemaakt en even de polijst machine op de doffe oogjes gezet .
De laatste regel heeft niks met regulier onderhoud maar met behoud van de auto te maken , maar ik zie dit als verleng stuk van de beurt ik ben toch bezig en wat vraagt dit aan tijd extra ik denk net 1 uur.
Ronald was natuurlijk te spreken hoe hij zijn wagentje retour kreeg en zeker wat hij kwijt was het laatste is aan hem om dit kwijt te willen .
beste mensen heel verhaal weer waar ik heb geprobeerd netjes te vertellen wat er gedaan is , en bij hem een stukje vertrouwen heb geprobeerd terug te winnen .
Bert
26 juni 2014 om 08:51 #18237405AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maar jij bent werkzaam bij de dealer als ik het dan begrijp? En zijn verhaal slaat dan op deze beurt? Want dan begrijp ik het weer ff niet…
26 juni 2014 om 09:43 #18237406Nee ik denk dat ie bedoeld,dat er weer vertrouwen is in mensen die wel goede bedoelingen heb om zijn auto netjes te krijgen,ipv alleen geld uit zijn zak te kloppen. En peternofear, je spreekt jezelf tegen, dealers doen er korter over? Ofterwijl, ze zijn in werkelijkheid nog duurder dan ze al zijn.. onafhankelijke garages kunnen vaak nog sneller zijn dan een dealer zelf en speciaal gereedschap hebben ze vaak ook maar dan van alle merken, dat verzamelen ze door de jaren heen. Hoe vaak ik ook auto’s op een brug zie staan bij een dealer waar niks aan gedaan wordt, maar wel de uren door betalen ;)
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
26 juni 2014 om 11:17 #18237407@Famempeters wrote:
Goed ondanks het gedoe over taal kunde
…….
te winnen .Bert
Bert, Dank je voor de moeite :thumb
Nu kan ik het goed volgen (iets waar ik bij je vorige posts, ook na 3x door gelezen te hebben, moeite mee had)Keep it up :thumbup
28 juni 2014 om 18:05 #18237408Ik Regeer nog maar eens .
Ook ik ben een beun dus geen garage wel jaren werkplaats chef geweest bij een dealer van het merk met de ringen .
ik repareer meestal Opel en koop onderdelen via voordeel parts en ik bepaal wat ik gebruik voor merken en let op de dealer merken maken zelf geel remmen werk of uitlaten hoor echt niet .
remmen van Opel zijn meestal merk ATE dat staat op de klauwen op de blokken naast het Opel embleempje, dus koop ik ATE blokken zonder dat embleempje is het meuk ???voor 20€ of meer minder ??????????
Voor beeld op gevraagd uit zeg maar nieuwsgierig heit bij van Kouwen een nieuwe achter demper Opel Sintra 2.2 liter 1998 je koopt er een hele Sintra voor 395€ komt 1 uur werk nog bij zeg maar 500€
bel ik me man hier Rijsbergen /Brezan Romax he Bert Van Kouwen belde net voor die dempers ??????Dus wat nou Dealer !!!!!! nou hier de prijs van hun 225€ inkl de btw .
bij Ramusen/ zie marktplaats in Duitsland Romax dempers naar hier laten komen lachen ???
85€ voor de hele meuk inkl rubber pakkingen klemmen bouten 13€ verzekerde vracht 100€ mensen ????
dus bij deze ik bedoel maar ik repareer naar de beurs van de mensen en zorg dat hun auto er gelikt en verzorgt bij staat . en ik heb in me rug een vriend met een Vak garage heb ik wat nodig aan gereedschap ??????.
Ronald was overigens voor z,n voorremmen helemaal nieuw en grote beurt inkl nieuwe wisser bladen voor die nieuw flate blades 225€ ik den top .
Bert
28 juni 2014 om 18:14 #18237409@Famempeters wrote:
Ik Regeer nog maar eens .
Ook ik ben een beun dus geen garage wel jaren werkplaats chef geweest bij een dealer van het merk met de ringen .
ik repareer meestal Opel en koop onderdelen via voordeel parts en ik bepaal wat ik gebruik voor merken en let op de dealer merken maken zelf geel remmen werk of uitlaten hoor echt niet .
remmen van Opel zijn meestal merk ATE dat staat op de klauwen op de blokken naast het Opel embleempje, dus koop ik ATE blokken zonder dat embleempje is het meuk ???voor 20€ of meer minder ??????????
Voor beeld op gevraagd uit zeg maar nieuwsgierig heit bij van Kouwen een nieuwe achter demper Opel Sintra 2.2 liter 1998 je koopt er een hele Sintra voor 395€ komt 1 uur werk nog bij zeg maar 500€
bel ik me man hier Rijsbergen /Brezan Romax he Bert Van Kouwen belde net voor die dempers ??????Dus wat nou Dealer !!!!!! nou hier de prijs van hun 225€ inkl de btw .
bij Ramusen/ zie marktplaats in Duitsland Romax dempers naar hier laten komen lachen ???
85€ voor de hele meuk inkl ophang rubbers pakkingen klemmen bouten 13€ verzekerde vracht 100€ mensen ???? en ja ik heb in 45 minuten de zooi vervangen en 100€ gerekend slecht he !!!! nu was hij 200€ kwijt .
dus bij deze ik bedoel maar ik repareer naar de beurs van de mensen en zorg dat hun auto er gelikt en verzorgt bij staat . en ik heb in me rug een vriend met een Vak garage heb ik wat nodig aan gereedschap ??????.
Ronald was overigens voor z,n voorremmen helemaal nieuw en grote beurt inkl nieuwe wisser bladen voor die nieuw flate blades 225€ ik denk top .
Bert
25 september 2014 om 22:25 #18237410Een dealer, die een hoop kennis- en altijd het juiste gereedschap in huis heeft, vraagt sowieso de hoofdprijs.
Omdat ik een sluitende onderhoudshistorie op papier wil hebben ga ik niet naar een beunhaas.
Een alternatief is dan een specialist welke “immitatie” onderdelen gebruikt.
Bert heeft gelijk, dit zijn vaak exact dezelfde onderdelen, maar dan zonder logo en het zit verpakt in een ander doosje.
De specialist heeft in de regel dezelfde kennis en tools in huis als de dealer zodat zij dezelfde kwaliteit kunnen leveren.
Zo kan mijn specialist mijn auto bijvoorbeeld ook uitlezen.
En dat alles voor de helft, of minder, van de prijs die de dealer vraagt.26 september 2014 om 03:17 #18237411Voor t standaard onderhoud ga ik echt niet naar een garage. Niemand zit te wachten op een auto die 3ton gelopen heeft en zometeen 15jr oud is. Ben blij dat toen ik m kocht dat ie tot op dat moment wel dealer onderhouden was. En dat is m technisch gezien echt af te zien. Echter weet ik bijna zeker dat ik de laatste eigenaar ben. En mocht dat niet t geval zijn. Dan weet ik zeker dat ik er geen mega bedrag voor krijg.
26 september 2014 om 06:12 #18237412Hier bij ons zijn 2 garages. 1 officiële dealer, de andere 2dehands opel dealer.
De verschil in prijzen zijn enorm.
Aankoop 2dehands auto.
zelfde jaar en opties en kilometer stand.
Dealer €7500,00
2de opel € 4500,00
En bij de laatste krijg je nog een nieuwe distributieriem toe.Dat vind ik toch wel een heel groot verschil.
De 2dehands dealer doet ook alleen maar opels.Mijn schoonvader ging in het verleden naar opel Driessen in Eindhoven.
De auto had kuren met airco, cruisecontrol, enz.
Driessen heeft alles vervangen, maar het probleem loste niet op.
Wel alles moeten betale.
Ik zei tegen hem dat hij bij onze garage eens langs moest gaan(België).Hij sprak met de eigenaar, en die zei doodleuk gewoon een zwaardere accu erin.
Probleem is nu ook opgelost.Zelf ook een keer stil gevallen met de auto. Dachten dat het door de versnellingsbak kwam.
Bleek achteraf door de cardenas te komen.
kosten versnellingsbak €0 alleen voor de cardenas.
moet zeggen hij schakelde weer heerlijk.Er bestaan nog wel goede garages, alleen helaas meer oplichters.
ps zwart werk kan bij de garage ook. Scheelt toch weer €100. Service en garantie blijft hetzelfde.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.