het menu op de knipper hendel

Forumindex Forums Modellen Insignia het menu op de knipper hendel

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231342
    john123
      Lid sinds:
      25 December 2009

      ik heb op de knipperhendel een menu knop zitten daar kan je verschillende dingen zien zoals hoe lang je nog met de olie kan doen en die staat op 15 % nu zeiden ze bij het ophalen dat de olie ververst was maar krijg ik dan geen melding zo dat de olie ververst moet worden.en normaal gaat de olie tot aan de eerste beurt wel mee toch of zie ik dat verkeerd.dus de 30000.
      iemand die er wat van weet

      #17801320
      GM-Tuningparts
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 July 2005

        [rquote=1846424&tid=140875&author=john123]ik heb op de knipperhendel een menu knop zitten daar kan je verschillende dingen zien zoals hoe lang je nog met de olie kan doen en die staat op 15 % nu zeiden ze bij het ophalen dat de olie ververst was maar krijg ik dan geen melding zo dat de olie ververst moet worden.en normaal gaat de olie tot aan de eerste beurt wel mee toch of zie ik dat verkeerd.dus de 30000.
        iemand die er wat van weet[/rquote]

        olie gaat niet door tot de 30.000.
        bij de ene is dat 15.000 en bij de andere bv 18.000km.
        ligt aan het aantal startmomenten van de auto waardoor de zuurgraad van de olie veranderd.
        hoe vaker de auto gestart wordt hoe sneller de olie ververst moet worden.

        #17801321
        nicocorsa
          Lid sinds:
          6 June 2006

          klopt helemaal

          ik zelf rijd dagelijks 40-50 km nu en start hem s morgens en s’avonds om na huis te gaan en dat is 5 dagen per week rijdt ongeveer 16dkm per onderhoud’s beurt . al probeer ik om de 15 dkm de olie er uit te doen samen met filter .

          mijne was eerste keer op 12dkm
          2keer was het op 28dkm maar is ook wat langer omdat er een update is gebeurt waarbij service lampjes versprongen was .
          3de keer ben ik op aant wachten zit nu bijna op 41 dkm en hebv nog 42 %

          mijne astra j 2010 1.7 diesel is nu van 1april en heeft 5500 km en staat nog steeds op 72 % deze wagen rijdt ook maar 30 km per dag smorgens aan en s’avonds om na huis te gaan . dus de regel 30 dkm klopt helemaal niet . klant die daar op verder gaat en er volgt eventuele schade denk ik dat garantie ook wel anders kan uitdraaien

          #17801322
          john123
            Lid sinds:
            25 December 2009

            ok duidelijk nou staat er alleen dat er bij 14000km 5w40 in is gegaan kan het zijn dat dat verse is geweest of bijvullen ,dus eigenlijk of ze vergeten zijn de boord comp op 100% te zetten

            #17801323
            nicocorsa
              Lid sinds:
              6 June 2006

              dat zou ik ook al eerder vermoeden . mss niet gereset . mssolie stok eens controleren en zien hoe de olie er uit ziet .

              ik zelf vind na elk onderhoud . doe dit wel zelf omdat ik werk in een erkende opel garage . dat de motor een heel stuk zachter draait . en niet zo scherp klinkt tegen het aankomend onderhoud .

              je kan eventueel dit zelf resetten als je dat wil als ze dan wel vervangen is geweest. ik ga binnenkort veranderen van motor olie . omdat vroeger bij opel het de long life voll synth olie was en nu veranderd zou zijn naar dexos 2

              #17801324
              john123
                Lid sinds:
                25 December 2009

                Ok en hoe reset ik dat als de olie er goed uitziet eventueel

                #17801325
                Opel4all
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 August 2006

                  [rquote=1847434&tid=140875&author=john123]
                  Ok en hoe reset ik dat als de olie er goed uitziet eventueel[/rquote]

                  Hallo,

                  Gaat in het zelfde menu als het goed is, ik hou gewoon de kilometers bij op zo’n ouderwets kaartje, als hij begint te zeuren zet ik hem weer terug ;)

                  Groetjes, Joche

                  #17801326
                  john123
                    Lid sinds:
                    25 December 2009

                    Ja er staat ergens wilt u hem resetten ja of nee had ik gezien en dan druk je ja en blijft hiij gewoon staan zal wel iets verkeerd doen

                    #17801327
                    Opel4all
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 August 2006

                      [rquote=1847591&tid=140875&author=john123]
                      Ja er staat ergens wilt u hem resetten ja of nee had ik gezien en dan druk je ja en blijft hiij gewoon staan zal wel iets verkeerd doen[/rquote]

                      Hallo,

                      En als je hem even ingedrukt houd?

                      Dan zal hij toch weer terug moeten gaan.

                      Groetjes, Joche

                      #17801328
                      nicocorsa
                        Lid sinds:
                        6 June 2006

                        zo is dat even ingedrukt houden en dacht dat je dan een piep signaal hoort en staat hij op 100%

                        #17801329
                        john123
                          Lid sinds:
                          25 December 2009

                          Ok nou ga vanmiddag is even de olie nakijken en daarna mocht het goed zijn proberen te resetten .klopt het dat de auto bij 30000km zijn eerrste beurt krijgt of is dit eerder,in het boekje staat nl 30000

                          #17801330
                          nicocorsa
                            Lid sinds:
                            6 June 2006

                            het is uiterlijk 30 dkm als alles gebeurt in beste conditie . nu gaat de boordcomputer je waarschuwen als je op onderhoud moet gaan . of zelf regelamtig zien hoe de stand is in % dacht bij 8% deze een weergave op de display geeft

                            #17801331
                            john123
                              Lid sinds:
                              25 December 2009

                              Ik heb een afspraak gemaakt voor de olie deze woensdag de beurt doe ik voor de grote vakantie dat moet toch goed zijn of gaat dat samen

                              #17801332
                              Laagvlieger
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Denk erom dat als je hem zelf reset eventuele garantieclaims afgewezen kunnen worden bij motorschade!!!!!
                                Vooral bij diesels ivm olieverdunning door het roetfilter.

                                #17801333
                                alphox
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  heb je ‘m niet gekocht bij een dealer met beurt etc? lijkt me toch dat hun dat netjes verzorgen?

                                  #17801334
                                  john123
                                    Lid sinds:
                                    25 December 2009

                                    ja dat heb ik maar wil gewoon het zekere voor het onzekere ze hadden de olie bij gevuld en ik zag thuis dat de boordcomp op 15 %stond dus had ik zoiets van weet je ik wil er verse olie in hebben in plaats van aanvullen.en volgens het boekje is de eerste beurt bij 30000. de auto zag er tip top uit hoor.maar gewoon voor mijn eigen gevoel wil ik er verse olie in hebben.maar moet een beurt en olie samenvallen of hoeft dat niet

                                    #17801335
                                    alphox
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      nee hoor ik heb ‘m een jaarlijks beurtje laten geven bij 24.000 km en nu bij 35.000

                                      #17801336
                                      john123
                                        Lid sinds:
                                        25 December 2009

                                        Ok ik ga eens kijken hoe ik wat foto ss kan plaatsen.http://img220.imageshack.us/i/1801201.jpg/

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.