Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
4 juni 2015 om 11:10 #17494909
Zo iets komt altijd ergens door, ik kan met niet voorstellen dat alle Vectra’s en Calibra’s vroeger om de haverklap naar de garage moesten voor een nieuwe klep. Als je heel veel meer boost genereert, dan kan ik me voorstellen dat dat klepje stuk gaat, of als je er heel snel heel veel olie in krijgt omdat iets in het blok niet helemaal gezond is.
Op een vrij standaard LET zou het toch echt wel heel moeten blijven lijkt me.
4 juni 2015 om 11:19 #17494910http://www.max-boost.co.uk/max-boost/cylhead/crank_ventilation.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Misschien heb je hier nog wat aan
4 juni 2015 om 17:49 #17494911Kan best Vinci dat het te maken heb met het boostverhoging. Maar zo is die van Gerwin ook niet. En als je klep kapot is op 0,6 bar is dat natuurlijk al de helft minder als 1,2 bar. Verder is mijn blok gewoon vers. Maar goed, ieder moet voor zichzelf weten wat die wil. Bij een xe zou ik het opboren en laten en bij een LET afdoppen.
Verder on topic maar weer.
4 juni 2015 om 17:50 #17494912Het is fijn om goede caterventilatie te hebben, dus ik zou dat eerst nog een kans geven. En Gerwin heeft niet gezegd dat hij bij hem kapot is, maar misschien zelfs wel niet eens er op zit…
14 juni 2015 om 10:10 #17494913We zullen het binnenkort weten.
nieuwe krukaskeering is besteld, en de klep via vinci.
als ik alles binnen heb, plan ik effe een gaatje voor de kadett.
Momenteel ligt de hele schuur overhoop, vanwege grote schoonmaak en opruiming.
dat eerst doen, en dan kadett naar binnen.
resultaten zijn hier weer te lezen.groeten.
25 juni 2015 om 10:19 #17494914Klepje binnen Gerwin?
26 juni 2015 om 13:49 #17494915Yep :thumb
donderdag de kadett maar weer naar zijn geboorte plek gebracht :D :D :D , en vast begonnen met de boel los te halen.
zo kon ik ook meteen de boel eens schoonmaken, het ligt nu toch allemaal los.
vanavond de laatste beetjes los maken, en kan de motor eruit.
dan kan de jacht op lekkages gaan beginnen.
druklager word ook meteen vervangen, omdat die ook van zich liet horen.groeten.
26 juni 2015 om 14:00 #17494916Wat ook soms geluid geeft is dat de price as niet gevet is met de montage, als de koppelingsplaat niet vrij kan schuiven op de groeven van de as dan maakt het ook geluiden, doordat de plaat wrijving houdt met de drukgroep of vliegwiel.
Succes in ieder geval! :thumbup
5 juli 2015 om 07:43 #17494917Nou, hij loopt weer.
krukaskeering, en druklager vervangen.
nokkenassen voor die van een xe geswapt, en het pijpje opgeboord.
Terugslagklep nog niet geplaatst, vanwege slangenklemmen.
alles werkt zoals het moet, op een kleinigheidje na.
KRIJG GVD MUN VERSNELLINGEN NIET AFGESTELD.
met het boortje en handmatig geprobeerd, maar krijg ze niet op hun plaats.
al eens vaker mee lopen stoeien.
maandag maar weer eens opnieuw aanhalen, en een kachel slang verleggen.
die komt nu ineens tegen het stuurhuis en schakelmechanisme aan.
maarja, hobby blijt leuk zeggen ze.groeten.
5 juli 2015 om 12:56 #17494918Heb er ook vaak mee lope stoeien, maar this vrij zetten? Boortje erin iets draaien aan het mechanisme pook vastzetten en vastdraaien..
5 juli 2015 om 13:29 #17494919Bij een zesbak is het een hele hoop meer gekloot, en hebben vaak op de vork in de bak al een hele berg speling. Ik heb mijn mechanisme destijds aangepast dat ik de zijdelingse slag kon beperken, beetje als een schakelweg verkorter, maar dan voor de zijdelingse slag. Had dat afstelbaar gemaakt, en het effect van speling was dan ook minder merkbaar.
7 juli 2015 om 17:59 #17494920Met het boortje afstellen, had ik de 1 op de achteruit zitten.
gister nog eens aangehaald met ee maatje, en dat was in 2x gefixt.
1e keer even kijken hoe hij zat, 2e keer iets verder de verkeerde kant op zetten, en voila.
nu nog even zoeken waarom de turbo halverwege stopt :wtfgroeten.
8 juli 2015 om 18:58 #17494921@kadett4x4 wrote:
nu nog even zoeken waarom de turbo halverwege stopt :wtf
Hoe bedoel je? Bereik je maar de helft van de druk die je normaal heb?
En let nou op dat je je keerringen er niet weer uit druk zonder die klep of afdopping. Want anders sta je weer (de helft van je) turbodruk je karter in te stampen en blijft je keerringen VV tot dat ze bij Opel op zijn.
10 juli 2015 om 11:49 #17494922Kom niet verder al 0,5 bar.
Heb andre ook al gevraagd, maar die weet het ook niet.
Morgen maar eens alles nalopen.Groeten.
10 juli 2015 om 13:22 #17494923Weet niet hoor, maar kan het niet zo zijn nu, doordat het kanaaltje opgeboord is dat de inlaat te lek is om druk op te kunnen bouwen nu? Zou die klep er nu eerst maar eens in zetten.
10 juli 2015 om 16:35 #17494924misschien blijft de waste gate op staan of is er in je ecu per ongelijk wat veranderd in de afstelling heb ik zelf ook een keer gehad bij een Subaru Impreza GTT
11 juli 2015 om 15:27 #17494925gu hed toch alleen de inlaat nokkenas vervangen?
11 juli 2015 om 19:58 #174949261e versnellings herkenning defect of noodloop??! . Je kan de amal valve even bypassen en een Mbc plaatsen
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
12 juli 2015 om 18:27 #17494927Ik heb beide assen vervangen voor die van een xe, maar denk niet dat het daar aan ligt.
twijfelen nu of dat het misschien aan de chip ligt.
ga nog wat dingen proberen op advies van andre, even kijken wat dat doet.
anders word het een ander chippie.groeten.
13 juli 2015 om 16:38 #17494928dan zoude toch de timing aan moette passen van de uitlaatnok
13 juli 2015 om 17:23 #17494929Uitlaatnok van een xe er in heeft ook weinig zin, alleen de inlaat brengt iets.
13 juli 2015 om 19:01 #17494930Ik heb ook aan de inlaat as van een xe in me let, geloof alleen niet dat het daar aan ligt. Je kan de slang op je wase gate actuator er even 2 tellen af halen om te kijken wat die dan doet. Maar dat is puur om eenmalig te testen, want met een beetje goeie turbo tik je zomaar 1.7 bar aan en heb je dat dus uitgesloten.
13 juli 2015 om 21:07 #17494931Je kan ook uitlaat van xe monteren maar dan moeten ze beide met verstelbare tandwielen omdat je eigenlijk zo min mogelijk klep overlap wil met een turbo.
Ik denk dat het eerder een ecu probleem is met de chip oid
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
14 juli 2015 om 16:36 #17494932Kan van alles zijn. Zo eerst het mechanische uitsluiten ipv met chips te gaan klooien. Misschien staat er wel een blow off open of een slecht sluitend membraam, slangentje los of lek enz enz
14 juli 2015 om 16:54 #17494933Het zijn meestal de meest voor de hand liggende dingen, en daarvoor was dit niet, dus wat is er los geweest, misschien zit er nu iets niet goed vast gezet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.