HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :

25 berichten aan het bekijken - 1,176 tot 1,200 (van in totaal 1,294)
  • Auteur
    Berichten
  • #17494909
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Zo iets komt altijd ergens door, ik kan met niet voorstellen dat alle Vectra’s en Calibra’s vroeger om de haverklap naar de garage moesten voor een nieuwe klep. Als je heel veel meer boost genereert, dan kan ik me voorstellen dat dat klepje stuk gaat, of als je er heel snel heel veel olie in krijgt omdat iets in het blok niet helemaal gezond is.

      Op een vrij standaard LET zou het toch echt wel heel moeten blijven lijkt me.

      #17494910
      corsabc20xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2011

        http://www.max-boost.co.uk/max-boost/cylhead/crank_ventilation.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Misschien heb je hier nog wat aan

        #17494911
        Mr. Bone
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 September 2009

          Kan best Vinci dat het te maken heb met het boostverhoging. Maar zo is die van Gerwin ook niet. En als je klep kapot is op 0,6 bar is dat natuurlijk al de helft minder als 1,2 bar. Verder is mijn blok gewoon vers. Maar goed, ieder moet voor zichzelf weten wat die wil. Bij een xe zou ik het opboren en laten en bij een LET afdoppen.

          Verder on topic maar weer.

          #17494912
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Het is fijn om goede caterventilatie te hebben, dus ik zou dat eerst nog een kans geven. En Gerwin heeft niet gezegd dat hij bij hem kapot is, maar misschien zelfs wel niet eens er op zit…

            #17494913
            kadett4x4
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 July 2004

              We zullen het binnenkort weten.
              nieuwe krukaskeering is besteld, en de klep via vinci.
              als ik alles binnen heb, plan ik effe een gaatje voor de kadett.
              Momenteel ligt de hele schuur overhoop, vanwege grote schoonmaak en opruiming.
              dat eerst doen, en dan kadett naar binnen.
              resultaten zijn hier weer te lezen.

              groeten.

              #17494914
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Klepje binnen Gerwin?

                #17494915
                kadett4x4
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 July 2004

                  Yep :thumb

                  donderdag de kadett maar weer naar zijn geboorte plek gebracht :D :D :D , en vast begonnen met de boel los te halen.
                  zo kon ik ook meteen de boel eens schoonmaken, het ligt nu toch allemaal los.
                  vanavond de laatste beetjes los maken, en kan de motor eruit.
                  dan kan de jacht op lekkages gaan beginnen.
                  druklager word ook meteen vervangen, omdat die ook van zich liet horen.

                  groeten.

                  #17494916
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Wat ook soms geluid geeft is dat de price as niet gevet is met de montage, als de koppelingsplaat niet vrij kan schuiven op de groeven van de as dan maakt het ook geluiden, doordat de plaat wrijving houdt met de drukgroep of vliegwiel.

                    Succes in ieder geval! :thumbup

                    #17494917
                    kadett4x4
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 July 2004

                      Nou, hij loopt weer.
                      krukaskeering, en druklager vervangen.
                      nokkenassen voor die van een xe geswapt, en het pijpje opgeboord.
                      Terugslagklep nog niet geplaatst, vanwege slangenklemmen.
                      alles werkt zoals het moet, op een kleinigheidje na.
                      KRIJG GVD MUN VERSNELLINGEN NIET AFGESTELD.
                      met het boortje en handmatig geprobeerd, maar krijg ze niet op hun plaats.
                      al eens vaker mee lopen stoeien.
                      maandag maar weer eens opnieuw aanhalen, en een kachel slang verleggen.
                      die komt nu ineens tegen het stuurhuis en schakelmechanisme aan.
                      maarja, hobby blijt leuk zeggen ze.

                      groeten.

                      #17494918
                      Erwin_dude
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 September 2009

                        Heb er ook vaak mee lope stoeien, maar this vrij zetten? Boortje erin iets draaien aan het mechanisme pook vastzetten en vastdraaien..

                        #17494919
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Bij een zesbak is het een hele hoop meer gekloot, en hebben vaak op de vork in de bak al een hele berg speling. Ik heb mijn mechanisme destijds aangepast dat ik de zijdelingse slag kon beperken, beetje als een schakelweg verkorter, maar dan voor de zijdelingse slag. Had dat afstelbaar gemaakt, en het effect van speling was dan ook minder merkbaar.

                          #17494920
                          kadett4x4
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 July 2004

                            Met het boortje afstellen, had ik de 1 op de achteruit zitten.
                            gister nog eens aangehaald met ee maatje, en dat was in 2x gefixt.
                            1e keer even kijken hoe hij zat, 2e keer iets verder de verkeerde kant op zetten, en voila.
                            nu nog even zoeken waarom de turbo halverwege stopt :wtf

                            groeten.

                            #17494921
                            Mr. Bone
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 September 2009

                              @kadett4x4 wrote:

                              nu nog even zoeken waarom de turbo halverwege stopt :wtf

                              Hoe bedoel je? Bereik je maar de helft van de druk die je normaal heb?

                              En let nou op dat je je keerringen er niet weer uit druk zonder die klep of afdopping. Want anders sta je weer (de helft van je) turbodruk je karter in te stampen en blijft je keerringen VV tot dat ze bij Opel op zijn.

                              #17494922
                              kadett4x4
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 July 2004

                                Kom niet verder al 0,5 bar.
                                Heb andre ook al gevraagd, maar die weet het ook niet.
                                Morgen maar eens alles nalopen.

                                Groeten.

                                #17494923
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  Weet niet hoor, maar kan het niet zo zijn nu, doordat het kanaaltje opgeboord is dat de inlaat te lek is om druk op te kunnen bouwen nu? Zou die klep er nu eerst maar eens in zetten.

                                  #17494924
                                  motormuis012
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 October 2012

                                    misschien blijft de waste gate op staan of is er in je ecu per ongelijk wat veranderd in de afstelling heb ik zelf ook een keer gehad bij een Subaru Impreza GTT

                                    #17494925
                                    lonspeed
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 April 2012

                                      gu hed toch alleen de inlaat nokkenas vervangen?

                                      #17494926
                                      kiyamizio
                                        Lid sinds:
                                        5 February 2010

                                        1e versnellings herkenning defect of noodloop??! . Je kan de amal valve even bypassen en een Mbc plaatsen

                                        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                                        #17494927
                                        kadett4x4
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 July 2004

                                          Ik heb beide assen vervangen voor die van een xe, maar denk niet dat het daar aan ligt.
                                          twijfelen nu of dat het misschien aan de chip ligt.
                                          ga nog wat dingen proberen op advies van andre, even kijken wat dat doet.
                                          anders word het een ander chippie.

                                          groeten.

                                          #17494928
                                          lonspeed
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 April 2012

                                            dan zoude toch de timing aan moette passen van de uitlaatnok

                                            #17494929
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              Uitlaatnok van een xe er in heeft ook weinig zin, alleen de inlaat brengt iets.

                                              #17494930
                                              Mr. Bone
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 September 2009

                                                Ik heb ook aan de inlaat as van een xe in me let, geloof alleen niet dat het daar aan ligt. Je kan de slang op je wase gate actuator er even 2 tellen af halen om te kijken wat die dan doet. Maar dat is puur om eenmalig te testen, want met een beetje goeie turbo tik je zomaar 1.7 bar aan en heb je dat dus uitgesloten.

                                                #17494931
                                                kiyamizio
                                                  Lid sinds:
                                                  5 February 2010

                                                  Je kan ook uitlaat van xe monteren maar dan moeten ze beide met verstelbare tandwielen omdat je eigenlijk zo min mogelijk klep overlap wil met een turbo.

                                                  Ik denk dat het eerder een ecu probleem is met de chip oid

                                                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                                                  #17494932
                                                  Mr. Bone
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 September 2009

                                                    Kan van alles zijn. Zo eerst het mechanische uitsluiten ipv met chips te gaan klooien. Misschien staat er wel een blow off open of een slecht sluitend membraam, slangentje los of lek enz enz

                                                    #17494933
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Het zijn meestal de meest voor de hand liggende dingen, en daarvoor was dit niet, dus wat is er los geweest, misschien zit er nu iets niet goed vast gezet.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,176 tot 1,200 (van in totaal 1,294)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.