Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2014 om 21:53 #17494859
de automaterialen handelaar levert ook gewoon nissens spul dus zal zeker geen slecht spul zijn.
ben me aan het bedenken of ik zelf niet eens een radiateur heb gekocht van nissens… :hmmz :hmmz :hmmz
21 december 2014 om 09:12 #17494860Het rare is, dat ik via ebay wel een radiateur kan vinden.
komt uit china, via engeland naar hier.
zoek ik bij een dealer hier, hebben ze hem niet.
dus weet niet of ik da china spul wel kan vertrouwen.
Binnenkort ga ik langs een bedrijf dat ze kan repareren, of custom made doen.
eens kijken wat dan de kosten zijn.groeten.
21 december 2014 om 17:54 #17494861Nissens is gewoon een gebruikelijke leverancier voor radiateurs in de autowereld, geen problemen mee gehad! :thumbup :thumbup
22 december 2014 om 10:21 #17494862Nissens in de Vectra-B-V6 en Corsa-B-TD prima spul
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 december 2014 om 11:28 #17494863Is een ebay radiateur van aluminium geen optie? Goedkoper als een custommade van hartgers….alleen zelf het front verbouwen om hem te plaatsen.
Ik heb er 1 van een skyline liggen…met dop, dan ben je gelijk van je reservoir af.
Sheffield performance in engeland…22 december 2014 om 11:32 #17494864Het front moet nog een keer vervangen worden door een orginele, heb die al liggen.
het probleem bij een andere radiateur, zal de intercooler zijn.
deze is aangepast aan een turbo radiateur.
heb al wat op internet gevonden, maar wacht nog even af tot ik bij het bedrijf ben geweest.groeten.
22 december 2014 om 18:50 #17494865Nog wel een orginele DICHTE calibra turbo liggen hier …
Ook tekoop ;) :thumb22 december 2014 om 19:16 #17494866Kijk, ik hou dat even ingedachte.
Heb ook een volledige aluminium gevonden, maar moet even kijken naar de exacte afmetingen.
ga dan uitpluizen of ik daar mee weg kan komen in verband met de afstand naar de turbo.
is nu inclusief spalvin maar een paar mm.
dus ik houd je in het achterhoofd.Groeten.
16 januari 2015 om 08:48 #17494867Zometeen de kadett weer ophalen, was bij de spuiter geweest voor een schoonheidsfoutje.
dan maar eens op korte termijn gaan beginnen aan het demonteren, kan de turbo gereviseerd gaan worden.
radiateur laat ik een nieuw blok in zetten, kan die weer jaren mee.
en dan nog de olie lekkage verhelpen, dan vind ik het voorlopig weer genoeg, maar dat zal wel weer niet.Groeten.
19 januari 2015 om 19:17 #17494868De radiateur is toch een nieuwe geworden, verschil was niet zo groot met een nieuw blok.
is morgen binnen, maar heb pas eind van de week tijd om te gaan halen.
zit nu nog op telefoon te wachten over de turbo, dus het duurt weer.groeten.
26 januari 2015 om 19:10 #17494869Radiateur is binnen, en kan die nu aangaan passen voor onder het voorfront.
waarschijnlijk zal een orginele er zo onder passen, maar helaas zit er bij mij een front in van een niet nader te noemen bedrijf ( omdat die hier ook op het forum zit).
met de zogenaamde a kwaliteit :thumbdown :thumbdown
kan naturlijk ook dat front aanpassen op de radiateur, er moet toch nog een keer een orgineel front in.
Het telefoontje over de turbo duurde mij te lang, dus was zelf maar met het bedrijf gaan bellen.
Had het zelf in 3 minuten geregeld, terwijl het telefoontje 4 dagen duurde.
turbo is onderweg naar het bedrijf, en wacht op contact van hun wat er gemaakt moet worden.
dus ik wacht weer af.groeten.
28 januari 2015 om 18:57 #17494870Nou, heb bericht gehad.
het turbinehuis is gescheurd, door en door.
dus niks meer mee te doen, dat was het rook probleem.
er word nu gekeken of ze nog iets voor mij kunnen betekenen, zoniet zal ik op zoek moeten naar een andere k16 turbo.
kan niks groters kwijt, zonder weer een hoop aan te moeten passen.
En daar heb ik geen zin meer in, dus dat word het hem niet.
ik hou jullie op de hoogte.groeten.
8 februari 2015 om 08:59 #17494871Ben ondertussen met turboprofi aan het mailen, hun kunnen het wel maken volgens ebay.
zit weer te wachten op antwoord, net zoals op iemand anders die nog een turbo heeft liggen.
krijg daar ook geen antwoord van.
ik krijg wel de indruk, dat een c20let turbo reviseren, een lang traject is.
wil verdomme weer rijden.groeten.
9 februari 2015 om 20:09 #17494872Whoehoe, turbo is besteld bij turbo profi.
en het mooiste is, hij komt hem brengen.
hij moest woensdag naar arnhem toe, en neemt het meteen voor me mee.
ook het mailen en bellen verliep super, je word er netjes geholpen.
Dus binnenkort weer knutselen, ga hem dan ook spuiten tegen het roesten.
zal dan ook weer eens wat plaatjes schieten..groeten.
9 februari 2015 om 21:26 #17494873:jerry :jerry
11 februari 2015 om 20:24 #17494874Vanmorgen netjes een telefoontje van mattias, we rijden nu aan.
even later weer een belletje, we zijn er bijna.
voor naar de weg gelopen, en daar kwamen ze aan.
ik een doos met losse turbo onderdelen, en hij een hele mooie nieuwe turbo voor mij.
nog even wat gebabbeld, en toen weer ieder onze eigen weg gegaan.
mocht de beste man altijd bellen voor vragen of info, is toch netjes.
Plaatjes komen binnenkort weer.groeten.
23 februari 2015 om 19:59 #17494875nou, daar zijn we weer met een update.
toen ik de turbo binnen had, heb ik gelijk hitte bestendige verf besteld.
wilde hem mat zwart hebben, en meteen behandelen tegen de roest die vanzelf weer komt.
was niet nodig geweest, want kreeg de turbo zo binnen.maarja, had het toch besteld.
dus de boel afplakken en spuiten.
eerst in de primer.dan effe aflakken.
en omdat je nat in nat moet werken, zie je gauw iets over het hoofd.
alle lagen binnen een uur verwerken, stond in de beschrijving.
een geluk, wat ik niet goed geraakt heb, zie je niet.
dit is het eindresultaat geworden.en bij het monteren van de turbo, brak het laatste draadeind ook nog even af.
dus alles weer losgemaakt, en de turbo weer uit de auto gehaald.
ben er toen maar mee gestopt, omdat ik anders nog wel eens wil gaan gooien met dingen.
zaterdag morgen de draad maar weer opgepakt(klinkt ook dubbel).
ik heb toen bij een andere kop, alle draadeinden eruit gehaald, en deze weer in mijn kop gedraaid.
meteen van de krukas sensor het o ringentje vervangen, het lekte daar een beetje.
turbo weer terug in gebouwd, en toen de radiateur aangepast.er moest nog een pootje extra bij gezet worden.
ben door de hele ellende, vergeten een hoop foto’s te maken.
maar dat zijn jullie wel gewend van mij(schaam schaam)
als ik bezig ben, vergeet ik alles.
maar de turbo draait weer als een nieuwe, en heb het idee dat de kadett nu wel wat vlugger is.
alleen de druk is niet stabiel.
draaide eerst 0,9 bar, en nu schommelt hij tussen de 0,7 en 1,2.
heb eigenlijk niks veranderd, maar ga eens zoeken naar lekkage ofzo.
of iemand een idee wat het kan zijn.
de beste man van turbo wold, zei wel dat hij de actuator wat strakker had gezet in verband met phase 2.
nog wat plaatjes.en hier een van de versterkte ring van de waste gate.
nu binnenkort maar eens met de carterpan gaan stoeien, en de olie van de tussenbak vervangen.
groeten.
2 maart 2015 om 19:22 #17494876Foutje bedankt!!!!!!!
ik heb toen ik de turbo eraf had liggen, ook maar meteen het rubber ringetje van de krukas sensor vervangen vanwege lichte lekkage.
na dat ik alles weer in en op gebouwd had, keek ik op de werkbank, en wat zag ik daar.
een rubber en een plastic ringetje, ik was dus iets vergeten.
nou lekt hij pas echt hard :D :D :D
kan er van boven af niet bij, dus word een klusje voor op de brug.
nu maar even niet mee rijden, kost wel erg veel olie.groeten.
3 maart 2015 om 19:16 #17494877das idd lullig..
Wel weer lekker bezig geweest daar :thumbkost wat maar je hebt straks wel weer dikke fun :ass
4 maart 2015 om 18:33 #17494878Gisteravond even vlug op de brug bij een maatje, en het plastic ringetje weer terug gezet.
Kan weer crossen.groeten.
4 maart 2015 om 19:33 #17494879:thumb :thumb
Nu nog ff mooi zonnig dagje hebben met beetje hogere temperaturen als dit :angel5 maart 2015 om 18:01 #17494880Oohhh, maar ik rijd met ieder weer lekker in mijn kadett.
groeten.
5 maart 2015 om 22:04 #17494881AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat voor merk verf is dit dan
heb ook al eens een spruitstuk gedaan met zogenaamd hitte bestendige verf
nou dat viel toen hard tegent ziet er bij jou wel netjes uit zo :thumb
ben zelf ook met een turbo project bezig wat voor t mooie even in de verf moet…
vandaar m,n interesse ;)6 maart 2015 om 11:36 #17494882Vht heeft een goeie high temp lak. Dat is tenminste goed spul.
6 maart 2015 om 14:46 #17494883Die heb ik ook.
vht, de lak en primer.groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.