Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2013 om 19:44 #17494659
Hij is fein….. Oh nee, Bosch.
25 augustus 2013 om 18:46 #17494660weer een stukje verder met de motor gekomen, het eind is in zicht.
ondertussen weer het een en ander binnen gekregen.
intercooler en buizen set via het forum gekocht(mikeopel bedankt).
bij chargertech een oliekoelerset besteld, en was de volgende dag al binnen.
het een en ander weer in de lak gezet, de rem bekrachtiger zelfs 2 keer.
na het afspuiten met blanke lak, werkte de lak plaatselijk op.
dus alle blanke lak er weer afgeschuurd, en weer opnieuw zwart gespoten.
na wat speurwerk, heeft mun maatje toch nog lange moeren voor het uitlaat spruitstuk kunnen vinden, bij een opeldealer ergens in nederland.
de bumper aanpassen viel me reuze mee, dit was zagen zonder spuiten.
en maar meteen nieuw gaas gekocht, voor die grote muil.
dinsdag gaan we beginnen om het tellerwiel in de bak te vervangen, zodat de snelheid straks weer klopt.groeten.
25 augustus 2013 om 19:07 #17494661Lekker bezig daar.
Deze auto is zeker een lekker turbo hart waard.Blijf posten die updates.
25 augustus 2013 om 20:47 #17494662Netjes Gerwin……. :thumb
Mvg Paul……..
26 augustus 2013 om 09:06 #17494663Die bumper ziet er zeer netjes uit, :thumbup .
Dat moet ik bij mij ook nog doen, alleen moet ik daar wel net zo mooi fein, uhhh Bosch apparaatje voor hebben als jou.Alles in het zwart ziet er ook weer netjes en fris uit.
Jammer dat die silicone slangen niet oranje zijn ipv blauw.
Laat jij je halve maan op de gasklep zitten?
En heb je die eds inlaathoed afgezaagt op 60mm?Verder goed bezig, :thumb
26 augustus 2013 om 10:58 #17494664Bedankt jongens.
de silicone slangen worden nog een keer vervangen door zwarte, vind dat zelf het mooist.
Eds hoedje is al afgezaagd, en het halve maantje laat ik er gewon opzitten.
ze hebben dat er toch ergens voor op gezet, en wil ook gewoon rustig door het dorp kunnen rijden.
De eerste 2 c20xe’s van me, die waren op laag toeren wel zo schokkerig, dat er niet fatsoenlijk mee door het dorp te rijden was.
Maarja, we zullen zien.Groeten.
26 augustus 2013 om 11:25 #17494665ik heb zelf een vergroot gasklep zonder maan gewoon vlakke klep kan daar gewoon mij rijden zonder problemen
28 augustus 2013 om 18:38 #17494666Hey maat ge zit niet stil. :thumb apfengeil!
28 augustus 2013 om 19:02 #17494667ik vind die grote :D voor in de bumper echt super!
goed bezig :thumb
29 augustus 2013 om 10:42 #17494668Hey rich, kom maar weer eens aan , jonghu.
Het tandwiel in de bak is weer een feit, viel reuze mee.
Inlaat zit ook weer op de plek.
Nu maar eens een begin gaan maken om de intercooler, en de oliekoeler een mooi plaatsje te geven.Groeten.
30 augustus 2013 om 06:50 #17494669Gister nog de f28 even afgespoten, was nog een beetje vies.
Toen aan de intercooler begonnen, en die hangt inmiddels ook.
Alleen past mun bumper nog niet, dus word weer even met de bosh aan de gang.
Morgen eens zien of ik de motor en bakken weer kan verenigen, kan het hele zwikkie er weer in.
Moet ook nog de uitlaat, baksteun, en intercooler traject gaan aanpassen.Groeten.
30 augustus 2013 om 19:48 #17494670Ga je met de standaard gsi benzinetank rijden? En met welke pomp? Of neem je een benzinecatchtank?
Goed bezig verder hoor. Je gaat aardig snel ook. Voor je het weet kan je rijden.
:thumb
31 augustus 2013 om 07:18 #17494671ik heb geen gsi tank :vertag , maar de 60 liter tank van een vectra/calibra.
als je mijn gehele topic hebt gelezen, is het een beetje een frankestein kadett :agent :agent
heb er vorig jaar een andere pomp onder gehangen, omdat ik dacht dat hij kapot was.
maar was een storing in het alarm, heb er toen een upgrade pomp van m tech onder gehangen.
moet goed zijn voor dit vermogen, en nog wat meer.
ga zometeen weer verder, en zal dan wel weer foto’s maken van de bezigheden.groeten.
31 augustus 2013 om 13:23 #17494672goed bezig kerel!!! ga zo door king:
benieuwd naar het resultaat.31 augustus 2013 om 17:21 #17494673Dus ook geen benzine catchtank?
Ik ga zelf met een gsi tank rijden icm een Pierburg pomp. Twijfel alleen of ik een benzinecatchtank neem of niet. Niet zozeer omdat ik twijfel over onvoldoende opbrengst, maar meer lucht aanzuigen in bv lange bochten.
Bij een geblazen motor is het dan gauw over, :vertag !
1 september 2013 om 06:40 #17494674lucht aanzuigen zal ik niet zoveel last van hebben, aanzuigbuis zit onder in de tank in een soort bakje.
heb er nog nooit last van gehad, maar zorg ook meestal wel dat de tank nooit vrij leeg is.
en als ik een keer het circuit op ga, zorg ik wel dat de tank vol is.groeten.
1 september 2013 om 07:02 #17494675zo, gister weer een veeg gegeven.
keerring aan vliegwielzijde vervangen, verdomme wat zat die oude vast.
vliegwiel en koppeling gemonteerd, en toen met het schakelmechanisme aan het stoeien geweest.
heb er van twee, een moeten maken, maar is ook weer gefixt.
onlangs een speciaal draadeind laten maken, om het schakelmechanisme, op de bak vast te zetten.
dit omdat er een gat van m12 in zat, maar er een m8 in moest.
dus even een maatje van me ingeschakeld.
motor en bakken aan elkaar geschroefd, en toen kon hij er weer in.
verdomme wat heb je dan weinig ruimte met die f28 eraan, past maar net met een hoop draaien en meten.
maar hij hangt er weer in, dankzij hulp van twee maatjes :thumbup :thumbup
nu kan ik weer verder met een nieuwe steun te maken voor de bak aan de achterzijde, en de uitlaat pas te gaan maken.
binnenkort maar eens achter de kabelboom aangaan, even bellen of andre er al een heeft, kaan dat ook weer aangesloten worden.
weer een paar foto’s.groeten.
1 september 2013 om 07:18 #17494676Dat gaat helemaal goed komen.
:)1 september 2013 om 08:25 #17494677Ik rij zelf me tank ook nooit leeg hoor. Verder ziet het er weer netjes uit, vooral die IC.
:thumbOok die bout ziet er spectaculair uit, mooi gemaakt hoor. king:
Gaat je radiateur wel passen zover je het kan zien?
Waarvoor dient dat plaatje achter op je bak?1 september 2013 om 09:51 #17494678De orginele 16v radiateur gaat niet passen, maar heb nog een cali turbo radiateur die onder de slotplaat past liggen.
Die plaat achterop de bak dient voor de baksteun die ik nog moet maken.
Foto’s daarvan gaan komen als ik er mee bezig ben, dan word het allemaal duidelijker.
Dinsdag gaan we weer verder, moet mijn oliekoeler probleempje ook nog even fixen.Groeten.
4 september 2013 om 18:01 #17494679gister de steun gemaakt voor achter op de bak.
was weer even passen en meten onder de auto, maar is weer gelukt.
ben er wel achter gekomen, dat de motor er weer uit moet :cry :cry
het stukje kabelboom vanaf de startmotor, en de plastic waterbuis achterop de motor vergeten te monteren.
stom, stom, stom, gewoon weer te haastig geweest.
maarja, moet toch nog de baksteun aanpassen.bumper ook weer aangepast aan de intercooler, nu past het allemaal.
groeten.
4 september 2013 om 18:11 #17494680Erg netjes Gerwin……, gij kunt ook nie stil zitten hé…….,,,
Erg gaaf zó n let in je Kadett……Mvg Paul
4 september 2013 om 18:16 #17494681Ziet er nu helemaal super uit die bumper met intercooler.
Netjes
4 september 2013 om 18:21 #17494682dank je.
heeft een paar jaar geduurd, maar wil het nu ook netjes en goed maken.
komt nog gaas in de bumper, maar dat doe ik wel een keer tussen door.groeten.
4 september 2013 om 20:48 #17494683Heej ik had even een vraagje heb je ook de rembekrachtiger van de calibra turbo gepakt dan?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.