Het houdt maar niet op.

Forumindex Forums Modellen Corsa Het houdt maar niet op.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223174
    Nagtie
      Lid sinds:
      24 September 2007

      Hallo
      3 weken geleden een nieuwe veer laten plaatsen, sinds dat moment kraakt die kant van de auto wanneer ik (te) hard op een drempel rijdt. Als ik op het hoogste punt van de drempel ben hoor ik een harde kraak. Het lijkt een beetje op een blikje dat je intrapt.
      De monteur heeft er naar gekeken en kan niks vinden, het enige dat hij kon noemen dat het komt doordat het een nieuwe veer is. Kan dit kloppen?

      En een andere vraag als ik naar links stuur hoor ik rechts een piep volgens mij bij het voorwiel. Ik denk aan de wiellager kan dit kloppen.

      Ik ga over 2 weken op vakantie en wil dus wel een goede auto mee nemen.

      #17695814
      carlover
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 December 2004

        vraag 1 denk je toplager.
        vraag 2 zou je lager kunnen zijn ja

        #17695815
        Nagtie
          Lid sinds:
          24 September 2007

          wat is mijn toplager? En is dat ernstig? En kost dat weer een vermogen?

          #17695816
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            aan de boven zijde van de veer poot zit tussen de poot en het cassis een soort van lager dat wil nog wel eens niet fris zijn .zou je op de sloop kunnen halen ,,vervangen is even de poot los nemen is niet de hele wereld aan werk hoor .

            en dat gedoe voor zou een aan lopend remblok kunnen zijn lager ga is op een goed stuk weg 50 km rijden en luister is of er een rare rouwe brom /geruis van die kant weg komt dat hoor je eerder als piep(toch geen muis he )

            toch geen rem slijt indicatie lipje he wat iets raakt ???????

            Bert

            #17695817
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              toplager kan je ook proberen zelf gangbaar te maken en invetten
              nadeel is dat alles weer eronder vandaan moet (veerpoot)
              hadden ze bij het monteren wel gelijk mogen / moeten doen vind ik

              #17695818
              Nagtie
                Lid sinds:
                24 September 2007

                Alles er onder vandaan halen en goed terug zetten kan ik dat met mijn krikje, en gereedschaps doos of moet ik er daarvoor meer verstand van hebben.

                En dat piepje, de rem blokken zijn goed de schijven waren op het randje, gaan die ook piepen?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.