Het grote offtopic-topic / chattopic

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Het grote offtopic-topic / chattopic

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 7,027)
  • Auteur
    RISL
    Moderator

Ja, hier staat de radio altijd aan.
      Tenminste…radio via internet, we willen natuurlijk geen ruis ;)
      Staat hier altijd op Q-music.

Alles in dit gebouw gaat via internet, telefoon, enz.

Servers zijn ook zeer high tech schijnbaar, waardoor iedere computer met 1 gb per seconde communiceert met de servers.

Overal in het gebouw gaat het licht automatisch aan en uit, kranen, zeeppompjes, alles geautomatiseerd. Verwarming en koeling zit in de vloer, frisse lucht komt uit airco-units die niet staan te koelen, alleen frisse lucht brengen die door talloze filters zijn gegaan, er zijn lamellen aan de buitenkant die de warmte weerkaatsen enz.

Één van de meest geavanceerde gebouwen in Nederland schijnt het hier te zijn :thumb

jeroenk
      Deelnemer

De koffie loopt king:

Weet iemand hoe het trouwens zit met de post? Tegenwoordig heb je dat ssand geloof ik en de TNT.
        Nu ligt er net zo’n mooie blauwe brief in de bus; maar gister zijn ook mijn centreerringen verstuurd…. Kan die dan nog met de andere partij komen?
        Zou fijn zijn als ik vandaag op tijd centreerringen zou hebben. Dan leg ik die er gelijk even onder en kachel snel even naar de balanceer toko :P

RISL
        Moderator

En niet te vergeten, ons eigen, inpandig, bruin café:

Post….volgens mij komt de post maar één ker per dag en dan de pakketdienst ook één keer per dag, dus het ligt er maar aan of het met die briefpost of pakketpost mee is.

jeroenk
          Deelnemer

Geen idee. Als het pakketpost is ben ik genaaid. Die komen hier altijd tijdens het avondeten aankakken :(

Wel nice dat bruin-cafe (y). Bij ons is het één saaie ambtenarenbedoening op de vrijdag. Iedereen nokt m om half 4 / vier uur. Gezellig een hapje / drankje zit er niet in…..
            Trouwens vind ik Q-music echt verschrikkelijk. Je hoort echt 8 keer hetzelfde op een dag :P

Heb hier nu Arrow Classic Noord aanstaan (H)

jeroenk
            Deelnemer

Zo. We kunnen van start

soepkiepe
              Deelnemer

aangezien hier in dit topic veel activiteit is…

willen jullie eens jullie mening geven over dit autotje?
                ff over prijs, en dus de info wat er bij staat ;)

http://link.marktplaats.nl/568279549″ onclick=”window.open(this.href);return false;

RISL
                Moderator

Tja, ik mag de radiozender helaas niet kiezen hierzo ;)
                  Ben wel regelmatig in de werkplaats bezig en aangezien je per ruimte het geluidsniveau kunt bepalen, zet ik ‘m daar altijd wel wat harder.

Wat wel het gaafst is van dit gebouw (op het café na) is dat, als je in de kantine een ipad aanzet en op 1 knop drukt, dat er een High Definiation beamer uit het plafond komt zakken, er een scherm naar beneden komt, de lamellen dicht gaan, het licht uitgaat, de boxen schakelen over van radio naar de ipad en dan kun je gewoon HD voetbal kijken op een scherm van 2,5 bij 4 meter ofzo!

En verder hangen overal touchscreens, in de werkplaats, vergaderruimtes enz van 104 inch waarmee je met Remote Desk Control je eigen computer kunt overnemen enzo, erg gaaf hier!

Iedereen heeft z’n eigen 26″ scherm, dat werkt een stuk prettiger dan twee van die kleine schermpjes naast elkaar.

RISL
                  Moderator

@ Soepkiepe, weinig kilometers voor zo’n oud wagentje….dus veel korte ritjes gemaakt.
                    En hij mag wel stevig gepoetst worden.

En als je naar de historie kijkt, zijn er wel een aantal particuliere eigenaren die de auto kort (356 dagen) of zelfs zeer kort hebben gehad (23 dagen).

En de historie voor 2002 is onbekend….?

Eamane
                    Deelnemer

Hmz….
                      Mijn mening over die auto?
                      POETSEN!!!!!! king:. Mijn god wat kan die een beurt goed gebruiken zeg!

Prijs lijkt me redelijk, aan de foto’s te zien.
                      Alleen het ‘Geen roest!!!!!!’ geloof ik nooit zomaar in. Zou dit wel even heel kritisch bekijken.

jeroenk
                      Deelnemer

@RISL wrote:

Iedereen heeft z’n eigen 26″ scherm, dat werkt een stuk prettiger dan twee van die kleine schermpjes naast elkaar.

Dit is 2×22″ full hd (1920×1080). Waarschijnlijk heb jij 1 scherm staan met 1920×1200. En dan een slagje groter, maar dat is met je ontwerpprogramma’s natuurlijk wel ff een stukje fijner. Ik programmeer met name; dan is twee beeldschermen veel fijner dan 1 grote ;)

Klinkt wel als een dik kantoor ook trouwens ! :P

@soepkiepe
                        ,

Ik weet het niet, hij zal er in elk geval een stuk beter uitzien na een poetsbeurt; maar het feit dat deze zo verkleurd is is natuurlijk ook omdat de vorige eigena(aren) er geen aandacht aan hebben besteed. Voor dat geld zou ik ‘m zeker laten staan…

dion87

inderdaad wat hier boven al werd gemeld… mag zeker wel gepoetst worden.
                          het lijkt bijna de pink panther mobiel :jerry

RISL
                          Moderator

Inderdaad een dik kantoor, hier een luchtfoto, nog met mijn Astra op de parkeerplaats en op de achtergrond de A17.

Buitenkant (en de hal) zijn bekleed met graniet uit Zuid-Amerika, via importeur in Italië.
                            De lamellen zijn speciaal voor ons gemaakt door Nedal uit Utrecht, maar we hebben natuurlijk zelf de mal getekend, enz. Zo hebben we eigenlijk de kennis van onze klanten gebruikt voor dit gebouw. We tekenen ook veel voor een bedrijf dat gevangenissen beveiligd (steuntjes en hekken waar 10.000 Volt op komt), die hebben bij ons dus ook zo’n hek aangelegd. Ik had laatst m’n auto hier laten staan (niet op slot), maar dan staattie net zo veilig als op slot langs de straat

soepkiepe
                            Deelnemer

fijn dat jullie wel mee willen kijken, maar laten we het ff niet over de kleur hebben haha, dat ie verkleurd is heb ik zelf al gezien :jerry

maar als ik hem poets word ie technisch niks beter van ;)

het gaat er mij om als ie die 600 waard is voor wat er staat met nieuwe keuring, geen roest (voor een f1 :hmmz ) maar ja kan al gelasst zijn.

ALS ik hem al wel zou kopen word ie sowieso gewassen en gepoetst, zowel van binnen als buiten.
                              maar dat staat los van de punten om hem te kopen of te laten staan.

over het algemeen staat de meeste astratjes nieuwe apk pas vanaf 750 op mp, dus de prijs vind ik mee vallen, al geef ik hem liever 400 dan 600 :P
                              het nadeel is dat je nooit weet hoe een auto gekeurd is ;)
                              ik had in dat gespot op de sloop topic ook al gezegt, hier in de buurt zit een apk station die keurt een auto sneller dan dat ik een sigaret draai ;)

almelo is voor mij denk ik een uur rijden of zo, een sedan heeft me al vaker leuk geleken, en een 1.6 kan net wat meer dan een 1.4 hebben qwa aanhangers trekken, en verbruik zal vast niet veel meer dan een 1.4 zijn.
                              ik ben er ook nog niet over uit als ik mijne in wil ruilen of niet.
                              ook dat word weer zo kut reken som, en daar ben ik slecht in.

bij inruil..

al mijn werk weg, en zal er niet veel voor krijgen gezien de apk bijna verlopen is, en die lekke radiateur heeft hij ook zo gezien ;)
                              komen MEER kosten op om hem naar min smaak te krijgen.

geen inruil.

voorbumper grill spoiler wil ik over zetten, scheelt mij al weer om andere te kopen.
                              plus alles wat ik nog meer over kan zetten.
                              k slijp hem verder in stukken, levert hij om en nabij de 200 op aan oud ijzer ;)

en dat doe ik liever, hoe ik toch nog wat delen van mijn 1e astra hahaha

jeroenk
                              Deelnemer

Tsja, de km-stand hoeft niks te zeggen natuurlijk. Het argument dat RISL aandraagt van de kleine stukjes hoeft niet te kloppen.
                                Mijn auto was een pendelauto van Dalfsen – Den Helder. Elke keer stukken van 140 km (ofzo). En dat elke twee weken. Dan gaat het niet hard met de stand. Hij is nu 17 jaar en 3 maand oud; en heeft er 95.2xx km op staan.

Als je serieuze interesse hebt zou ik gewoon proefrijden, naar de bandjes kijken; de staat van het blok en kijken wanneer de distri voor het laatst is gedaan. Uitlaat ook niet vergeten :)

Edit: Op de verkleuring moet je idd niet letten bij de aankoop; dat krijg je wel weer goed. Roest is een ander verhaal

jeroenk
                                Deelnemer

@RISL wrote:

Inderdaad een dik kantoor, hier een luchtfoto, nog met mijn Astra op de parkeerplaats en op de achtergrond de A17.

Buitenkant (en de hal) zijn bekleed met graniet uit Zuid-Amerika, via importeur in Italië.
                                  De lamellen zijn speciaal voor ons gemaakt door Nedal uit Utrecht, maar we hebben natuurlijk zelf de mal getekend, enz. Zo hebben we eigenlijk de kennis van onze klanten gebruikt voor dit gebouw. We tekenen ook veel voor een bedrijf dat gevangenissen beveiligd (steuntjes en hekken waar 10.000 Volt op komt), die hebben bij ons dus ook zo’n hek aangelegd. Ik had laatst m’n auto hier laten staan (niet op slot), maar dan staattie net zo veilig als op slot langs de straat

Dikke shizzle hoor. Ze hebben je astra weer opgelapt zie ik? :jerry
                                  Ik ben trouwens nog steeds benieuwd naar je spaanse vervoermiddel… Heb nog geen foto gezien :P

Edit: Wel een leasebakkenparkeerplaats, gezien de kleur ;)

RISL
                                  Moderator

Nee, helaas is deze foto ouder…

Leasebakken, valt mee, slechts een man of 6 van de 60 heeft een auto van het werk. Die worden overigens niet geleased, maar gekocht door het bedrijf en dan weer ingeruild.
                                    Naast mijn Astra op de foto staat de Ibiza van een stagiair, zo’n zelfde auto (maar dan driedeurs en iets luxer, jonger en minder kilometers) heb ik ook.
                                    Maar inderdaad, bijna iedereen hier rijdt in een grijze, zwarte of zilvergrijze wagen. Mijn goudkleurige Astra en die rode Megane van een stagiair destijds zijn eigenlijk zo’n beetje de enige wagens met kleur, inmiddels zijn er wel meer.

Ik heb zelf ook nog geen foto’s van de Ibiza gemaakt, maar zodra ik ze heb, zal ik ze posten.

jeroenk
                                    Deelnemer

Toch jammer, maargoed dat je de Astra niet meer (op korte termijn) ging oplappen is gewoon een verstandige keuze geweest. Gelukkig is het nog niet echt een uitstervend ras… En volgensmij ben je aan het potten voor een huis(je) toch? Of een bruiloft? ;) Of beide? ;)

Oja, bakje koffie nummero 3 is inmiddels ingeschonken; maar heb een beste mok staan; dus eigenlijk is het kopje 4 ofzo :P

Die Meganes hebben overigens ontzettend fijne motoren en een rijgedrag. Vind alleen het uiterlijk niet mooi; evenals de technische problemen die je met zo’n ding hebt….

Gister ook nog even gereden in de Corsa D 1.4 Start/Stop met 480km op de klok :P Moet zeggen dat het erg wennen is… En voor de 100pk die die heeft vind ik m traag. Maargoed het is een 16-klepper en heb niet meer dan 3k toeren gemaakt omdat ik toch van mening ben dat je het de eerste paar duizend kilometer wat rustiger aan moet doen; ondanks de veel geavanceerdere technieken tegenwoordig;)

jeroenk
                                      Deelnemer

Omnom, broodjes king:

RISL
                                        Moderator

Het was rationeel gezien inderdaad de beste keuze.
                                          En dat moest ook rationeel, ik kan het m’n vriendin moeilijk aandoen om een aantal schuttingen af te breken en dan de auto in onze tuin te zetten, schuttingen weer op te bouwen en dan die auto in de tuin te zetten, waardoor we nog amper langs kunnen lopen (we hebben een smalle, lange tuin).

En inderdaad, er zijn nog genoeg Coupé’s en er komt er over een tijd vast weer een terug.
                                          Bruiloft….nog niet dat ik weet, maar inderdaad sparen we zoveel mogelijk om over een paar jaar een huis met garage te kunnen kopen in Princenhage (niet de goedkoopste buurt, het huis van onze achterburen staat te koop voor 560.000 euro).

Die Meganes zitten helemaal vol met elektronische storingen, m’n oude buurjongen heeft die van hem ook in onderdelen verkocht vanwege de vele problemen.

Corsa D….ik blijf het trage wagens vinden (behalve de wijlen GSi en OPC). En ik kan er ook niet lekker in zitten.

Eetse, wij vertrekken over een halfuurtje naar de buren :D

jeroenk
                                          Deelnemer

Jep, en mn moeder vindt m snel :hmmz Terwijl ze uit een gechipte laguna diesel komt met 140pk… Die echt een stuk sneller is…

En eetsmakelijk :thumb

RISL
                                            Moderator

Tja, een licht autootje met wat meer lawaai enzo komt vaak wel wat sportiever over dan luxere sedan.

jeroenk
                                              Deelnemer

Ach, die van mij snort ook nog wel prima, niet zo snel; maar dat komt nog wel :vertag. Omdat ik geen andere auto ernaast heb staan en (nog) geen ervaring heb met een ander blok erin gooien doe ik dat niet in een weekje… :P

RISL
                                                Moderator

Jawel hoor, het is zelfs maar 1 of 2 dagen werk als het plug and play is :thumb

jeroenk
                                                  Deelnemer

@RISL wrote:

Jawel hoor, het is zelfs maar 1 of 2 dagen werk als het plug and play is :thumb

Help jij? :jerry

RISL
                                                    Moderator

Prima hoor :D

Ik had in mijn Astra het blok er uit in een uur of 6. Ik denk dat het sneller kan als je echt geconcentreerd doorwerkt. Na revisie, spuiten, enz. was het motorblok + aanbouwdelen in een uur of 4 weer gemonteerd.

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 7,027)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.