Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2011 om 13:09 #17949618
Ja…tot het je zulke dingen gaat ontdekken bij jouw wagen ;) dan is het echt niet altijd even leuk.
15 december 2011 om 13:12 #17949619ja ik kwam er dit weekend nog achter toen die op de brug stond, dat ze dat krikkapje in me skirt, hadden vast gedraait met een houtschroef..
een mondstuk van me radiateur was afgezaagd, en de slang die erop zat was vastgelijmt.
de slang van me 2e waterpomp liep over me schakelmechanisme heen, waardoor die op ten duur ging lekken..
en ik zal vast ngo wel iets stoms tegenkomen haha15 december 2011 om 13:17 #17949617Ik zal maar geen lijstje posten ;) , dat gaat niemand tot het einde lezen…
Iedere ‘liefhebbersauto’, waar de Astra Coupé ook onder valt, heeft wel wat raars als er meerdere eigenaren zijn geweest.15 december 2011 om 13:20 #17949616net als die kadett van laatst met ze benzine pomp bij ze dashbordkasje :jerry
15 december 2011 om 13:30 #17949604Ja, dat was helemaal raar…en dan ongezekerd op standje twee van de kachel :shock:
Zo raar is het dan bij mij weer niet, maar als ik de meest vreemde dingen noem, kijk je toch ook raar op:Dit was toen ik ‘m thuis uit elkaar haalde en schoonmaakte na de aanschaf:
– Achter het dashboardkastje lagen enkele zakken wiet en joints. Gelijk weggegooid die zooi…
– De kofferbak was volgestort met stro en kunstmest (kon daar niet inkijken, aangezien er allemaal troep op de achterbank lag toen ik ging kijken en het slot van de kofferbak deed het ook niet). Er lag voor bijna 80 kilo kunstmest en stro in.
– Onder de achterbank lagen voor meer dan €60 aan kleingeld
– Onder de vloerbedekking (dus niet de matten, die waren er namelijk niet) lagen grote stukken glas en 3 aanstekers
– Achter de middenconsole zijn bijna alle draden doorgeknipt en met kroonsteentjes aan elkaar gemaakt (toen heb ik gekeken of het chassis uit twee delen bestond, maar dat is niet zo….
– De motorruimte was begroeid met een soort alg….het leek er in ieder geval op. Het was een groene plant die zo heel luchtig is. Als je er naar kijkt, kijk je erdoorheen met een soort groene waas.15 december 2011 om 15:10 #17949767@dion87 wrote:
@Blendjuhs Mate wrote:
@kwuyts wrote:
@Blendjuhs Mate wrote:
je kan bij de dealer ff langs om dat weer aan te zetten je dispaly maar dan staat aleen de datum in en niet van van je radio,maar bij je nieuwe radio heb je toch een dispaly waar je het kan af lezen wat voor je zender je hebt.
Datum en tijd staat er nog altijd op hoor.
En ja op mijn nieuwe radio wel, maar ik vind het niet zo tof dat originele opties
wegvallen bij het “opwaarderen” van je wagen ;)das raar ik heb er een andre radio in gebouwd en de datum is bij mij weg :hmmz .
das normaal, al wil je de datum weer zien moet je dat zo laten progameren (bij de dealer bijv.)
dion zou dit ook mogelijk zijn met opcom miss ?
want mijn datum is ook weg en heb hier wel een opcom liggen dus zou wel mooi zijn moest het daarmee lukken :)16 december 2011 om 08:14 #17949768@opel-motorsport wrote:
@dion87 wrote:
@Blendjuhs Mate wrote:
@kwuyts wrote:
@Blendjuhs Mate wrote:
je kan bij de dealer ff langs om dat weer aan te zetten je dispaly maar dan staat aleen de datum in en niet van van je radio,maar bij je nieuwe radio heb je toch een dispaly waar je het kan af lezen wat voor je zender je hebt.
Datum en tijd staat er nog altijd op hoor.
En ja op mijn nieuwe radio wel, maar ik vind het niet zo tof dat originele opties
wegvallen bij het “opwaarderen” van je wagen ;)das raar ik heb er een andre radio in gebouwd en de datum is bij mij weg :hmmz .
das normaal, al wil je de datum weer zien moet je dat zo laten progameren (bij de dealer bijv.)
dion zou dit ook mogelijk zijn met opcom miss ?
want mijn datum is ook weg en heb hier wel een opcom liggen dus zou wel mooi zijn moest het daarmee lukken :)ik heb zelf geen ervaring ermee, maar heb wel vaker gelezen dat mensen het ermee deden.
dus ik denk dat het wel moet lukken :P17 december 2011 om 11:06 #17949769dadeluk eens probere :)
18 december 2011 om 00:00 #1794977118 december 2011 om 00:01 #17949772wie weet waarom 1.6jes altijd maar 4 gaats velgen hebben en 1.8 modellen en hoger 5 gaats?
18 december 2011 om 09:07 #17949773Omdat ze zo zijn gemaakt in het fabriek :jerry
Ik heb toch een 1.6je met 5 gaats king:
18 december 2011 om 09:23 #17949774Als jij 5 gaats hebt dan heb jij waarschijnlijk ook schijven achter en geen trommels ?
De keuze voor de 4 & 5 gaats velgen heeft te maken met het vermogen18 december 2011 om 09:27 #17949775@Juffer1 wrote:
Als jij 5 gaats hebt dan heb jij waarschijnlijk ook schijven achter en geen trommels ?
De keuze voor de 4 & 5 gaats velgen heeft te maken met het vermogenIk heb inderdaad schijven achter, maar mijn astra is een coupé dat verduidelijkt de zaak :D
18 december 2011 om 09:54 #17949575ja klopt ja… ik heb ook schijven achter en 5 gaats. (1.8 motor)
maar betekend het dan dat alle laag vermogens auto 4 gaats en trommels hebben achter?18 december 2011 om 10:01 #17949574@RISL wrote:
Ja, dat was helemaal raar…en dan ongezekerd op standje twee van de kachel :shock:
Zo raar is het dan bij mij weer niet, maar als ik de meest vreemde dingen noem, kijk je toch ook raar op:Dit was toen ik ‘m thuis uit elkaar haalde en schoonmaakte na de aanschaf:
– Achter het dashboardkastje lagen enkele zakken wiet en joints. Gelijk weggegooid die zooi…
– De kofferbak was volgestort met stro en kunstmest (kon daar niet inkijken, aangezien er allemaal troep op de achterbank lag toen ik ging kijken en het slot van de kofferbak deed het ook niet). Er lag voor bijna 80 kilo kunstmest en stro in.
– Onder de achterbank lagen voor meer dan €60 aan kleingeld
– Onder de vloerbedekking (dus niet de matten, die waren er namelijk niet) lagen grote stukken glas en 3 aanstekers
– Achter de middenconsole zijn bijna alle draden doorgeknipt en met kroonsteentjes aan elkaar gemaakt (toen heb ik gekeken of het chassis uit twee delen bestond, maar dat is niet zo….
– De motorruimte was begroeid met een soort alg….het leek er in ieder geval op. Het was een groene plant die zo heel luchtig is. Als je er naar kijkt, kijk je erdoorheen met een soort groene waas.What the f*ck… kwam dat allemaal uit die oranje coupe van je? van wat voor figuur heb je die auto gekocht dan?
18 december 2011 om 10:07 #17949776@derartz wrote:
ja klopt ja… ik heb ook schijven achter en 5 gaats. (1.8 motor)
maar betekend het dan dat alle laag vermogens auto 4 gaats en trommels hebben achter?Ik denk het wel ja, uitgezonderd de speciale uitvoeringen zoals de coupé dus.
En RISL zijn wagen was een schade auto trouwens :thumb
18 december 2011 om 11:18 #1794977718 december 2011 om 11:42 #17949778@derartz wrote:
en? is je het gelukt?
heb nog geen tijd gehad alsk het heb geprobeerd hoor je het wel :)
18 december 2011 om 19:44 #17949780Zo, vandaag eens even gekeken en ik heb inderdaad een tractioncontrolstekker, kijk maar:
Het gat waar deze schakelaar in hoort, is met een vijl groter gemaakt voor de LPG-schakelaar. Dus nu eens op zoek naar een TC-schakelaar, niet om het uit te schakelen, maar om de auto compleet te krijgen. Past iedere TC-schakelaar uit een Astra G? Of moet een specifieke hebben voor de x18xe1?
18 december 2011 om 20:12 #17949781Waar vind je die stekker normaal gezien?
Heb zelf ook geen knopje, dus wil er ook wel eens naar opzoek.Of heeft een z16xep dat zoiso niet?
18 december 2011 om 20:21 #17949782Over de z16xep weet ik niet zo veel.
Hij hoort tussen de knoppen van de stoelverwarming te zitten, maar die heb je volgens mij ook niet hè?
Die zitten op dat stukje kunststof onder de asbak, voor het handrembakje zeg maar.18 december 2011 om 20:28 #17949783De stekkers voor stoelverwarming zitten er wel, maar daar zitten maar 2 stekkers (groen & zwart).
Als daar de TC knop tussen moet zitten heb ik hem niet.
Dan neem ik aan dat ik ook geen TC heb? :D18 december 2011 om 20:36 #17949784Daar ga ik niet van uit nee.
18 december 2011 om 22:14 #17949785TC stekker is vrijwel nooit voorbereid.
Maar je kan m wel in elke auto achteraf inbouwen als er standaard TC op zit.
18 december 2011 om 22:17 #17949786@kwuyts wrote:
De stekkers voor stoelverwarming zitten er wel, maar daar zitten maar 2 stekkers (groen & zwart).
Als daar de TC knop tussen moet zitten heb ik hem niet.
Dan neem ik aan dat ik ook geen TC heb? :DProbeer eens met slippende banden weg te rijden, gaat r dan een icoontje knipperen van een autotje dat slipt op je teller?
Zo ja; je hebt TC, knop inbouwen is mogelijk
Zo nee; niks meer aan te doen -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.