Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2012 om 21:13 #17949597
Succes..
14 maart 2012 om 08:23 #17949668Er zit een 85 graden thermostaat in, dus tussen de 80 en 85 graden is geen enkel probleem.
14 maart 2012 om 12:26 #17949649zijn de standaart achterremschijven van een Astra coupe turbo of opc ook geventileerd?
14 maart 2012 om 12:54 #17949564Volgens mij zijn alle achterremschijven van alle vijfgaats Astra G’s hetzelfde.
Maar je kan dat toch bij jezelf nakijken?14 maart 2012 om 12:57 #17949565dat is geloof niet helemaal waar, ik weet dat ik 268 heb achter en 308 voor.
maar of ze achter ook geventileerd zijn.. want zag net een kitje staan met achter Niet geventileerde en had ff zoiets van WTFF
14 maart 2012 om 13:14 #17949640Ik bedoel ook dat ik dacht alle achterremschijven van de vijfgaatsmodellen hetzelfde zijn, niet alle remschijven (voor en achter).
Maar volgens mij zijn die van mij aan achterzijde 264 massief (dus niet geventileerd).
14 maart 2012 om 13:29 #17949636kijk dat wou ik weten :d thankss!!
14 maart 2012 om 13:34 #17949635Maar ik heb geen turbo hè….
Maar ik begrijp (denk ik) je vraag niet. Je vraagt of de schijven achter van een Coupé Turbo of OPC geventileerd zijn?
Dat kun je toch bij je eigen achterremmen zien?14 maart 2012 om 13:42 #17949634@RISL wrote:
Maar ik heb geen turbo hè….
Maar ik begrijp (denk ik) je vraag niet. Je vraagt of de schijven achter van een Coupé Turbo of OPC geventileerd zijn?
Dat kun je toch bij je eigen achterremmen zien?ja klopt, maar zit nu op werk.. en wil me nu ff blindstaren op kitjes :P
en ik weet het wel weer, zodra ik bij me auto aankom ga ik niet zitte kijken wat voorn remschijven erop zitten want dan ben ik totaal afgeleid omdat ik dan wil rijden :P
14 maart 2012 om 13:51 #17949633Okay :thumb
Dat heb ik ook altijd ff, dat ik denk: dat moet ik even controleren nu het nog licht is, voordat ik naar huis ga. Maar eenmaal bij m’n auto stap ik altijd veel te graag in :D
14 maart 2012 om 16:06 #17949627@RISL wrote:
Er zit een 85 graden thermostaat in, dus tussen de 80 en 85 graden is geen enkel probleem.
Ok toppertje dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken ik dacht altijd dat de bedrijfstemp. van een verbrandingsmotor 90 graden was.
14 maart 2012 om 18:06 #17949613Hallo weer een klein vraagje van mijn kant.
Ik rij nu nog steeds op de winterbanden dus was van plan van’t weekend de zomerbandjes + velgjes te monteren. Maar nu komt het heuvel; met de zomerbanden + velgen had ik altijd rond de 100-125 km/h een tril in mn stuur.. wat ik ben de winterbanden + velgen niet heb.
Heeft het dan te maken dat mijn zomerbanden + velgen niet goed zijn gebalanceerd of is mijn auto niet goed uitgelijnd of iets dergelijks? Ik zou graag dit probleem met de zomerbanden + velgen eerst verhelpen voordat ik ze monteer.
Zomer velgen komen trouwens van http://www.online-velgen.nl en daar zijn ze (volgens hun) al gebalanceerd toen ik ze vorig jaar kocht. Maar eingelijk vanaf moment 1 dat ik ze monteerde trilde het stuur al tussen 100-125 km/h
14 maart 2012 om 18:47 #17949612Turbo achterremmen zijn niet geventileerd.
14 maart 2012 om 18:54 #17949611@Step-han wrote:
Hallo weer een klein vraagje van mijn kant.
Ik rij nu nog steeds op de winterbanden dus was van plan van’t weekend de zomerbandjes + velgjes te monteren. Maar nu komt het heuvel; met de zomerbanden + velgen had ik altijd rond de 100-125 km/h een tril in mn stuur.. wat ik ben de winterbanden + velgen niet heb.
Heeft het dan te maken dat mijn zomerbanden + velgen niet goed zijn gebalanceerd of is mijn auto niet goed uitgelijnd of iets dergelijks? Ik zou graag dit probleem met de zomerbanden + velgen eerst verhelpen voordat ik ze monteer.
Zomer velgen komen trouwens van http://www.online-velgen.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; en daar zijn ze (volgens hun) al gebalanceerd toen ik ze vorig jaar kocht. Maar eingelijk vanaf moment 1 dat ik ze monteerde trilde het stuur al tussen 100-125 km/h
Kan zowizow geen kwaad om de velgjes even te balanceren..zo hoog zijn de kosten er ook niet van..
zijn de velgen van de zomerbanden “goedkope velgjes”en die van de winterbanden origineel?
Merk zomer en winter band?14 maart 2012 om 18:56 #17949610kan iemand mij vertellen want de nederlandse vertaling is voor het belgische woord boiten ? of iemand die me kan uitleggen wat het is. king:
alvast bedankt
14 maart 2012 om 19:02 #17949609boiten, is dat dan een meervoud?
Want een boit ken ik wel dat is je vitessenbak ;) .14 maart 2012 om 19:07 #17949606oo ja dat is inderdaad meervoud dan denk ik. bedankt :thumb
14 maart 2012 om 19:13 #17949605Komt van het franse Boîte de vitesse :thumb
14 maart 2012 om 19:55 #17949571zelfde met een pignon :) ken er zelfs geen ander vertaling voor :) maar is het huis waar je vertanding in zit in de achteras van een achtertrekker :)
zo hebben wij wel meerdere woordjes :)14 maart 2012 om 21:58 #17949587Afleren! Sofort! ;)
14 maart 2012 om 22:41 #17949602@chieltjuh wrote:
@Step-han wrote:
Hallo weer een klein vraagje van mijn kant.
Ik rij nu nog steeds op de winterbanden dus was van plan van’t weekend de zomerbandjes + velgjes te monteren. Maar nu komt het heuvel; met de zomerbanden + velgen had ik altijd rond de 100-125 km/h een tril in mn stuur.. wat ik ben de winterbanden + velgen niet heb.
Heeft het dan te maken dat mijn zomerbanden + velgen niet goed zijn gebalanceerd of is mijn auto niet goed uitgelijnd of iets dergelijks? Ik zou graag dit probleem met de zomerbanden + velgen eerst verhelpen voordat ik ze monteer.
Zomer velgen komen trouwens van http://www.online-velgen.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; en daar zijn ze (volgens hun) al gebalanceerd toen ik ze vorig jaar kocht. Maar eingelijk vanaf moment 1 dat ik ze monteerde trilde het stuur al tussen 100-125 km/h
Kan zowizow geen kwaad om de velgjes even te balanceren..zo hoog zijn de kosten er ook niet van..
zijn de velgen van de zomerbanden “goedkope velgjes”en die van de winterbanden origineel?
Merk zomer en winter band?Uhm het gaat om deze velgen: (215/40/R17)
http://www.online-velgen.nl/velgen/16551-zcw-angel-zilver/” onclick=”window.open(this.href);return false;En bandenmerk weet ik zo niet uit mijn hoofd, zijn geen A merk banden zoals Dunlopp. Mijn winterbanden zijn overigens wel Dunlopps en met een orginele velgen. (185/65/R15 zo uit mijn hoofd)
Maar ik neem aan dat ookal zijn het geen A merk banden ze toch niet zo horen te trillen met 100-125 km/h? Naar de 125 km/h trilt het stuur niet meer.. daarvoor ook niet..
Dus nu zou ik graag willen weten waardoor het komt en hoe ik dat kan oplossen. Heel veel mensen zeggen namelijk trilt het stuur tussen de 100-125 km/h dan zijn de banden niet goed gebalanceerd.
Ik denk dat de mensen van http://www.online-velgen.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; het al gelijk niet goed hadden gedaan.. vind het daar trouwens sowieso slechte service heb hun nog een paar keer gemaild met deze vraag en nooit geen antwoord gehad. Zou daar geen velgen weer kopen.
Maargoed om kort verhaal van te maken; denken jullie dat het met balanceren van de wielen opgelost is?
15 maart 2012 om 10:16 #17949594Ik denk dat je met balanceren het meeste kans heb om dit probleem op te lossen.
Is een kleine ingreep wat je maar een paar tientjes kost:)15 maart 2012 om 10:20 #17949593@chieltjuh wrote:
Ik denk dat je met balanceren het meeste kans heb om dit probleem op te lossen.
Is een kleine ingreep wat je maar een paar tientjes kost:)Klopt ik geloof een tientje per wiel maar wou het even navragen. Aangezien uitlijnen zoiets ook kan verhelpen. Maar omdat ik het niet met mn winterwielen hebben heb.
15 maart 2012 om 10:24 #17949592vaak zetten ze ze er gelijk op dan:) scheeld ook weer werk:)
15 maart 2012 om 18:51 #17949578Weet iemand hoe ik die krassen uit mijn middenconsole krijg ?
Ik weet niet van wat voor soort materiaal dat gemaakt is want het is heel zacht en je maakt er zo krassen in als je er met je nagels in drukt.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.