Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2015 om 23:17 #17953588
@J4nnes wrote:
Weet iemand een goede bekleding hersteller?
Het interieur van onze Astra Station heeft wat typische slijtage op de bestuurdersstoel:
Verder heeft de vorige eigenaar ook een gat weten te realiseren op de achterbank:
Lokale schadehersteller rekent voor herstel €544,50 misschien weten jullie nog andere opties?
Nog tips m.b.t. onderhoud van de bekleding om slijtage,uitdroging en scheuren te voorkomen?Greetz J4nnes
ik weet niet waar je woont?? Ik zal morgen even zoeken, er schijnt in Noord Holland wel een bedrijf te zitten die dat kan. Maar ik weet niet of dat erg uit je richting is.
20 juli 2015 om 07:38 #17953589Waar kom je vandaan? Ik weet in regio zuidwest brabant een erg goede, en betaalbare hersteller….
ik heb ook de ervaring dat herstellen van een interrieur doorgaans ERG duur is, en vaak duurder dan de delen nieuw kopen…. en dan vinden bedrijven waar je een offerte vraagt, het gek dat je zegt: nee dank u, koop ik het wel nieuw…..
20 juli 2015 om 12:35 #17953590@BadBert wrote:
Waar kom je vandaan? Ik weet in regio zuidwest brabant een erg goede, en betaalbare hersteller….
Welke als ik vragen mag?
En hier heb je zelf goede ervaringen mee neem ik aan? (welke ervaringen?)20 juli 2015 om 14:32 #17953591Kom uit Regio zuid-holland weet iemand een goede in de buurt?
21 juli 2015 om 12:33 #17953592@J4nnes wrote:
Kom uit Regio zuid-holland weet iemand een goede in de buurt?
Zuidland zit er eentje en in Capelle zit ook een goede weet van beide alleen de naam niet!
22 juli 2015 om 06:12 #17953593@pascal1109 wrote:
@BadBert wrote:
Waar kom je vandaan? Ik weet in regio zuidwest brabant een erg goede, en betaalbare hersteller….
Welke als ik vragen mag?
En hier heb je zelf goede ervaringen mee neem ik aan? (welke ervaringen?)Edwins Soffeerderij in Huijbergen.
Ik heb daar zelf erg goede ervaring mee, en een maat van me al geruime tijd goede ervaring (al JAAAAAAREN ;) )Hij heeft voor mijn mini een complete zijkant van de zitting, + wang vervangen (kunstleer dan wel), alle stiksels nagekeken en ik was nog geen 100 euro kwijt…. ;)
24 juli 2015 om 06:26 #17953594Hoi.
Heeft iemand de indeling van een zekeringenkast van een Opel Astra- uit 2000 toevallig? Niet die staande zekeringen, maar de liggende.
Alvast bedankt. Groetjes, Cor.
24 juli 2015 om 09:16 #1795359524 juli 2015 om 10:28 #17953596@J4nnes wrote:
Weet iemand een goede bekleding hersteller?
Lokale schadehersteller rekent voor herstel €544,50 misschien weten jullie nog andere opties?
Nog tips m.b.t. onderhoud van de bekleding om slijtage,uitdroging en scheuren te voorkomen?Greetz J4nnes
Ik heb zelf zeer goede ervaringen bij Beklederij van der Werf, Zoeterwoudseweg 25D, Leiden.
telefoon 071-5762428Als je in de buurt woont een echte aanrader!
Groet, Arix
24 juli 2015 om 12:50 #17953597Weet iemand hoe je de lichtschakelaar uit elkaar haalt? Heb 5 torx schroefjes losgehaald en een deel van de plastic kap komt dan los na het loswippen van de clipjes, maar ik vermoed dat de 3 knopjes ook nog in de weg zitten, kan je die er zo uit trekken of is er een andere manier? Wil het niet slopen, want er moeten rode ledjes in.
Ik kon het nergens duidelijk vinden, maar voor degene die het zoekt: Het zijn PLCC2 LED’s, ik vermoed van Vishay, ze zitten met 750ohm op de 12V. Je kan er elke willekeurige led in zet zolang het maar fysiek past en je met de standaard weerstanden dus niet boven de +-13mA doorlaatstroom (LED Vf 1,8V)voor de LED uitkomt. Meeste led’s kunnen makkelijk 20mA aan.
Deze type lichtschakelaar zit volgens mij in de Astra-H, Vectra-C, Meriva-A, Zafira-B en wie weet waar nog meer in..update:Nog wat info gevonden:
http://trueffelwurm.de/cockpit_farbe/index.php/ASTRAH_LS_LWR” onclick=”window.open(this.href);return false;Stukje verder weer, bleek ergens nog een clipje vast te zitten aan de zijkant, nu wordt de boel mechanisch spannend, alles moet bij terugbouwen wel weer precies goedzitten, antieke techniek met schuifcontactjes etc. Maar de print krijg ik weer maar half los aan 1 kant, door de clipjes aan de buitenkant in te drukken die de module in de auto vasthouden.
Weer een stukje verder, de pilaartjes van de dim-instelling en hoogteregeling kan je er aan de achterkant voorzichtig uit trekken. Hierna vallen de knopjes er aan de voorkant van af. De print ligt nu los om onder handen genomen te worden. Ben benieuwd of het straks mechanisch weer goed gaat, de verlichtingknop met veertjes erin draait nu niet meer :swear Moet weer goed gezet worden.
Het werkt, getest in de auto, blijkt dat ik natuurlijk de schroefjes ben vergeten, zit er weer in. Toch wel een pruts karweitje, maak overal goed foto’s van.
Voorlopige How-To LED swap in lichtschakelaar Astra-H, Zafira-B, Vectra-C, Meriva-A:
– Lichtschakelaar HARD indrukken en naar middelste stand proberen te brengen, tegelijktijd uitnemen.
– Eerst plastic frontplaat verwijderen, zitten veel clips op, ik heb ze omhooggewipt en telkens een stukje afgeknipt tie-wrap tussen gezet zodat ze niet vastklikken.
– Vervolgens 5 torx schroefjes verwijderen.
– Weer ellendige clips her en der rondom de 2e plastic plaat omhoogwippen, nu zit het geheel half los, stiekem zit er ergens aan de zijkant aan de binnenzijde weer zo een onding.
– Vervolgens kan je de 2 uitstekende plastic delen voorzichtig verwijderen door een schroevendraaier er tussen te steken.
– Let goed op, er kunnen allerlei veertjes en knopjes van de voorzijde losvallen, niet kwijtmaken.. Maak foto’s van de plastic delen en hoe ze zitten. Heeft mij zoiezo geholpen.
– Vervolgens kan de print er uit en kan je lekker je gang gaan met solderen. Aan te raden is ook een tekeningetje met de + en – van de huidige leds, zo kan je in 1 keer alles er af halen en weer opzetten. De ledjes hebben een afgeschuind hoekje, dat is de kathode markering, de – dus.
– Zal vanavond een foto maken en plaatsen in het show je … topic. Heb voor de verandering niet gekozen voor alles rood of alles wit, maar een combinatie. :afro25 juli 2015 om 07:57 #17953598Stom vraagje misschien, maar ik heb een Astra G uit 2003 met een Z16XE. Als ik de motor een paar minuten stationair heb draaien, gaat ie een paar graden omhoog. Nog steeds makkelijk in de veilige zone, op 90 graden, maar de er komt wel meer hitte onder de auto de auto vandaan. Ik heb zoiets in 10 jaar rijden bij andere auto’s nog nooit gehad, maar goed, elke auto kan anders zijn natuurlijk.
Verder komt tijdens het rijden de auto nooit boven de 90 graden, zit mooi op 85. Dus misschien gewoon de thermostaat die pas echt aanslaat bij een hogere temp?
25 juli 2015 om 11:15 #17953599Beste Forumleden ,
MijnAastra G Coupe lekt olie , gisteren toen ik de motorkap ff open deed na een lange rit zag zat mn motorblok onder de (aangekoekte)olie , weet niet of het van de rit komt of eerder, meteen motorblok even schoongemaakt en vanochtend weer even gekeken,en ook onder de auto en ja hoor klein plasje olie precies in het midden vlak achter de bumper
onderstaand heb ik even een foto bijgevoegd van hoe het nu van binnen uitziet
dat donkere plek in het midden is olie daar komt het vermoedlijk vandaan kunnen jullie mijj uitleggen wat het is ? alvast bedankt
25 juli 2015 om 12:40 #17953600Aangekoekt is oud, ik zie eigenlijk niks vreemds of ernstigs.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 juli 2015 om 14:30 #17953601@wim-v6 wrote:
Aangekoekt is oud, ik zie eigenlijk niks vreemds of ernstigs.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Tnx bedoel trouwens Aangekoekt in de zin van dat de olie een vaste substantie had ,maar ok niets bijzonders dus? Wellicht een idee waar het kan lekken ?
25 juli 2015 om 15:00 #17953602Dit heet zweten.
Lekken is als het echt Vers glimmende Olie is.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 juli 2015 om 15:58 #17953603@wim-v6 wrote:
Dit heet zweten.
Lekken is als het echt Vers glimmende Olie is.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ok tnx weer wat geleerd en hoe is dat plasje olie onder de auto te verklaren ?
25 juli 2015 om 22:00 #17953604Dan moet je gaan zoeken waar echt olie vandaan komt, natte olie dus, meestal glinsterd dat wel of vormen zich druppels onder de motor.
Zo lekt bij mijn Corsa diesel de Carterplug omdat naar het lijkt de Carterpan niet helemaal vlak is ter hoogte van het schroefdraadgat van de pan.
Er hangt dan ook altijd een drup olie aan deze Carterplug..
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
26 juli 2015 om 17:51 #17953605Ik zou graag bij mijn F 1.4 een GSI tellerbak willen monteren (staat toch wat leuker, zo’n toerenteller),
moet ik hierbij de stekkers aanpassen? En wat komt er nog meer bij kijken?27 juli 2015 om 06:16 #17953606@Thomas H. wrote:
Stom vraagje misschien, maar ik heb een Astra G uit 2003 met een Z16XE. Als ik de motor een paar minuten stationair heb draaien, gaat ie een paar graden omhoog. Nog steeds makkelijk in de veilige zone, op 90 graden, maar de er komt wel meer hitte onder de auto de auto vandaan. Ik heb zoiets in 10 jaar rijden bij andere auto’s nog nooit gehad, maar goed, elke auto kan anders zijn natuurlijk.
Verder komt tijdens het rijden de auto nooit boven de 90 graden, zit mooi op 85. Dus misschien gewoon de thermostaat die pas echt aanslaat bij een hogere temp?
Is er iemand die hier misschien meer over kan vertellen?
27 juli 2015 om 07:14 #17953607@Thomas H. wrote:
@Thomas H. wrote:
Stom vraagje misschien, maar ik heb een Astra G uit 2003 met een Z16XE. Als ik de motor een paar minuten stationair heb draaien, gaat ie een paar graden omhoog. Nog steeds makkelijk in de veilige zone, op 90 graden, maar de er komt wel meer hitte onder de auto de auto vandaan. Ik heb zoiets in 10 jaar rijden bij andere auto’s nog nooit gehad, maar goed, elke auto kan anders zijn natuurlijk.
Verder komt tijdens het rijden de auto nooit boven de 90 graden, zit mooi op 85. Dus misschien gewoon de thermostaat die pas echt aanslaat bij een hogere temp?
Is er iemand die hier misschien meer over kan vertellen?
Je auto gedraagt zich volledig normaal. De radiateur krijgt alleen koeling als je rijdt, dus loopt de temperatuur op als je stil staat. Tot een graad of 100 en dan gaat je ventilator aan. Overigens is dat bij iedere auto zo, dus ook bij jouw vorige auto’s.
27 juli 2015 om 07:27 #17953608Tof, bedankt!! Het is mij bij mijn vorige auto’s nooit opgevallen.
27 juli 2015 om 10:02 #17953609@Thomas H. wrote:
Tof, bedankt!! Het is mij bij mijn vorige auto’s nooit opgevallen.
Meestal doen fabrikanten ook maar wat met de temperatuurmetertjes. Sterker nog, ik heb laatst geleerd dat de getalletjes die bij de meter staan helemaal niks betekenen. Er staat wel 90, maar eigenlijk is de temperatuur dan al 100 graden C. Opel heeft er alleen een correctie ingebracht, om te voorkomen dat mensen in paniek raken en denken dat hun motor kookt bij 100 graden. Eigenlijk kun je er net zo goed geen getallen bij zetten.
27 juli 2015 om 11:44 #17953610Ja, ook zo leuk, bij VW’s is het helemaal fake.. Die hangt altijd perfect op 90 graden tenzij er echt iets grondig mis mee is. Gewoon om de mensen gerust te stellen, en in geval het pas echt mis is, gaat de wijzer pas uitslaan. Dan vind ik het bij Opel nog redelijk netjes opgelost. Je merkt gewoon verschil als je stopt en de motor iets warmer wordt en als je weer op snelweg zit de motor weer wordt afgekoeld door rijwind. Of op het moment dat je fan aanslaat in de staat zie je daadwerkelijk temperaturen van rond de 100.
27 juli 2015 om 12:19 #17953611@SimpleFace wrote:
Je merkt gewoon verschil als je stopt en de motor iets warmer wordt en als je weer op snelweg zit de motor weer wordt afgekoeld door rijwind. Of op het moment dat je fan aanslaat in de staat zie je daadwerkelijk temperaturen van rond de 100.
Ja, maar nog niet zo “echt” als bij m’n oude Corsa A. Dat vond ik altijd mooi, daar zag je altijd dat de thermostaat open ging. Bij koude start ging de meter naar de helft, thermostaat ging open, zag je ‘m gelijk zakken naar een kwart en daarna zag je ‘m weer langzaam oplopen richting te helft :thumbup
Er stonden geen getallen bij, maar als je maar weet wanneer die in het blauw blijft hangen of wanneer die in het rood gaat. De getallen die daarbij horen zijn niet belangrijk om te weten.
28 juli 2015 om 08:26 #17953612@D-gek wrote:
Ik zou graag bij mijn F 1.4 een GSI tellerbak willen monteren (staat toch wat leuker, zo’n toerenteller),
moet ik hierbij de stekkers aanpassen? En wat komt er nog meer bij kijken?Hoe het met de stekkers zit, dat weet ik niet precies.
Er is een toerentellerdraad volgens mij, maar heb zo even niet paraat welke kleur dat is. Ik vermoed dat op een F1, dat die nog wel voorbereid ligt.Wat de teller betreft, let op de W-waarde die erop staat. En het hoeft niet specifiek een GSi tellerbak te zijn als je een toerenteller wilt
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.