Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 4,026 tot 4,050 (van in totaal 4,351)
  • Auteur
    Berichten
  • #17953588
    Banjerrr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 November 2014

      @J4nnes wrote:

      Weet iemand een goede bekleding hersteller?

      Het interieur van onze Astra Station heeft wat typische slijtage op de bestuurdersstoel:

      Verder heeft de vorige eigenaar ook een gat weten te realiseren op de achterbank:

      Lokale schadehersteller rekent voor herstel €544,50 misschien weten jullie nog andere opties?
      Nog tips m.b.t. onderhoud van de bekleding om slijtage,uitdroging en scheuren te voorkomen?

      Greetz J4nnes

      ik weet niet waar je woont?? Ik zal morgen even zoeken, er schijnt in Noord Holland wel een bedrijf te zitten die dat kan. Maar ik weet niet of dat erg uit je richting is.

      #17953589
      BadBert
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2008

        Waar kom je vandaan? Ik weet in regio zuidwest brabant een erg goede, en betaalbare hersteller….

        ik heb ook de ervaring dat herstellen van een interrieur doorgaans ERG duur is, en vaak duurder dan de delen nieuw kopen…. en dan vinden bedrijven waar je een offerte vraagt, het gek dat je zegt: nee dank u, koop ik het wel nieuw…..

        #17953590
        pascal1109
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2007

          @BadBert wrote:

          Waar kom je vandaan? Ik weet in regio zuidwest brabant een erg goede, en betaalbare hersteller….

          Welke als ik vragen mag?
          En hier heb je zelf goede ervaringen mee neem ik aan? (welke ervaringen?)

          #17953591
          J4nnes
            Lid sinds:
            17 September 2014

            Kom uit Regio zuid-holland weet iemand een goede in de buurt?

            #17953592
            gerben rsv
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 October 2011

              @J4nnes wrote:

              Kom uit Regio zuid-holland weet iemand een goede in de buurt?

              Zuidland zit er eentje en in Capelle zit ook een goede weet van beide alleen de naam niet!

              #17953593
              BadBert
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2008

                @pascal1109 wrote:

                @BadBert wrote:

                Waar kom je vandaan? Ik weet in regio zuidwest brabant een erg goede, en betaalbare hersteller….

                Welke als ik vragen mag?
                En hier heb je zelf goede ervaringen mee neem ik aan? (welke ervaringen?)

                Edwins Soffeerderij in Huijbergen.
                Ik heb daar zelf erg goede ervaring mee, en een maat van me al geruime tijd goede ervaring (al JAAAAAAREN ;) )

                Hij heeft voor mijn mini een complete zijkant van de zitting, + wang vervangen (kunstleer dan wel), alle stiksels nagekeken en ik was nog geen 100 euro kwijt…. ;)

                #17953594
                elyseum
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 January 2010

                  Hoi.

                  Heeft iemand de indeling van een zekeringenkast van een Opel Astra- uit 2000 toevallig? Niet die staande zekeringen, maar de liggende.

                  Alvast bedankt. Groetjes, Cor.

                  #17953595
                  Arix
                    Lid sinds:
                    15 June 2006

                    Om roest te verwijderen van het schuifje in de daklijst moet de lijst er uit. Kan ik die er zomaar uit trekken of is er ergens beschreven hoe dat precies moet? Ik ben een beginnend doe-het-zelver, wat aanwijzingen kunnen geen kwaad :)
                    Bij voorbaat mijn dank!

                    #17953596
                    Arix
                      Lid sinds:
                      15 June 2006

                      @J4nnes wrote:

                      Weet iemand een goede bekleding hersteller?

                      Lokale schadehersteller rekent voor herstel €544,50 misschien weten jullie nog andere opties?
                      Nog tips m.b.t. onderhoud van de bekleding om slijtage,uitdroging en scheuren te voorkomen?

                      Greetz J4nnes

                      Ik heb zelf zeer goede ervaringen bij Beklederij van der Werf, Zoeterwoudseweg 25D, Leiden.
                      telefoon 071-5762428

                      Als je in de buurt woont een echte aanrader!

                      Groet, Arix

                      #17953597
                      SimpleFace
                        Lid sinds:
                        14 July 2014

                        Weet iemand hoe je de lichtschakelaar uit elkaar haalt? Heb 5 torx schroefjes losgehaald en een deel van de plastic kap komt dan los na het loswippen van de clipjes, maar ik vermoed dat de 3 knopjes ook nog in de weg zitten, kan je die er zo uit trekken of is er een andere manier? Wil het niet slopen, want er moeten rode ledjes in.

                        Ik kon het nergens duidelijk vinden, maar voor degene die het zoekt: Het zijn PLCC2 LED’s, ik vermoed van Vishay, ze zitten met 750ohm op de 12V. Je kan er elke willekeurige led in zet zolang het maar fysiek past en je met de standaard weerstanden dus niet boven de +-13mA doorlaatstroom (LED Vf 1,8V)voor de LED uitkomt. Meeste led’s kunnen makkelijk 20mA aan.
                        Deze type lichtschakelaar zit volgens mij in de Astra-H, Vectra-C, Meriva-A, Zafira-B en wie weet waar nog meer in..

                        update:Nog wat info gevonden:
                        http://trueffelwurm.de/cockpit_farbe/index.php/ASTRAH_LS_LWR” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Stukje verder weer, bleek ergens nog een clipje vast te zitten aan de zijkant, nu wordt de boel mechanisch spannend, alles moet bij terugbouwen wel weer precies goedzitten, antieke techniek met schuifcontactjes etc. Maar de print krijg ik weer maar half los aan 1 kant, door de clipjes aan de buitenkant in te drukken die de module in de auto vasthouden.

                        Weer een stukje verder, de pilaartjes van de dim-instelling en hoogteregeling kan je er aan de achterkant voorzichtig uit trekken. Hierna vallen de knopjes er aan de voorkant van af. De print ligt nu los om onder handen genomen te worden. Ben benieuwd of het straks mechanisch weer goed gaat, de verlichtingknop met veertjes erin draait nu niet meer :swear Moet weer goed gezet worden.

                        Het werkt, getest in de auto, blijkt dat ik natuurlijk de schroefjes ben vergeten, zit er weer in. Toch wel een pruts karweitje, maak overal goed foto’s van.

                        Voorlopige How-To LED swap in lichtschakelaar Astra-H, Zafira-B, Vectra-C, Meriva-A:
                        – Lichtschakelaar HARD indrukken en naar middelste stand proberen te brengen, tegelijktijd uitnemen.
                        – Eerst plastic frontplaat verwijderen, zitten veel clips op, ik heb ze omhooggewipt en telkens een stukje afgeknipt tie-wrap tussen gezet zodat ze niet vastklikken.
                        – Vervolgens 5 torx schroefjes verwijderen.
                        – Weer ellendige clips her en der rondom de 2e plastic plaat omhoogwippen, nu zit het geheel half los, stiekem zit er ergens aan de zijkant aan de binnenzijde weer zo een onding.
                        – Vervolgens kan je de 2 uitstekende plastic delen voorzichtig verwijderen door een schroevendraaier er tussen te steken.
                        – Let goed op, er kunnen allerlei veertjes en knopjes van de voorzijde losvallen, niet kwijtmaken.. Maak foto’s van de plastic delen en hoe ze zitten. Heeft mij zoiezo geholpen.
                        – Vervolgens kan de print er uit en kan je lekker je gang gaan met solderen. Aan te raden is ook een tekeningetje met de + en – van de huidige leds, zo kan je in 1 keer alles er af halen en weer opzetten. De ledjes hebben een afgeschuind hoekje, dat is de kathode markering, de – dus.
                        – Zal vanavond een foto maken en plaatsen in het show je … topic. Heb voor de verandering niet gekozen voor alles rood of alles wit, maar een combinatie. :afro

                        #17953598
                        Thomas H.
                          Lid sinds:
                          23 June 2015

                          Stom vraagje misschien, maar ik heb een Astra G uit 2003 met een Z16XE. Als ik de motor een paar minuten stationair heb draaien, gaat ie een paar graden omhoog. Nog steeds makkelijk in de veilige zone, op 90 graden, maar de er komt wel meer hitte onder de auto de auto vandaan. Ik heb zoiets in 10 jaar rijden bij andere auto’s nog nooit gehad, maar goed, elke auto kan anders zijn natuurlijk.

                          Verder komt tijdens het rijden de auto nooit boven de 90 graden, zit mooi op 85. Dus misschien gewoon de thermostaat die pas echt aanslaat bij een hogere temp?

                          #17953599
                          M82
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 June 2015

                            Beste Forumleden ,

                            MijnAastra G Coupe lekt olie , gisteren toen ik de motorkap ff open deed na een lange rit zag zat mn motorblok onder de (aangekoekte)olie , weet niet of het van de rit komt of eerder, meteen motorblok even schoongemaakt en vanochtend weer even gekeken,en ook onder de auto en ja hoor klein plasje olie precies in het midden vlak achter de bumper

                            onderstaand heb ik even een foto bijgevoegd van hoe het nu van binnen uitziet

                            dat donkere plek in het midden is olie daar komt het vermoedlijk vandaan kunnen jullie mijj uitleggen wat het is ? alvast bedankt

                            #17953600
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Aangekoekt is oud, ik zie eigenlijk niks vreemds of ernstigs.

                              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                              #17953601
                              M82
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 June 2015

                                @wim-v6 wrote:

                                Aangekoekt is oud, ik zie eigenlijk niks vreemds of ernstigs.

                                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                Tnx bedoel trouwens Aangekoekt in de zin van dat de olie een vaste substantie had ,maar ok niets bijzonders dus? Wellicht een idee waar het kan lekken ?

                                #17953602
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Dit heet zweten.

                                  Lekken is als het echt Vers glimmende Olie is.

                                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                  #17953603
                                  M82
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 June 2015

                                    @wim-v6 wrote:

                                    Dit heet zweten.

                                    Lekken is als het echt Vers glimmende Olie is.

                                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                    Ok tnx weer wat geleerd en hoe is dat plasje olie onder de auto te verklaren ?

                                    #17953604
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Dan moet je gaan zoeken waar echt olie vandaan komt, natte olie dus, meestal glinsterd dat wel of vormen zich druppels onder de motor.

                                      Zo lekt bij mijn Corsa diesel de Carterplug omdat naar het lijkt de Carterpan niet helemaal vlak is ter hoogte van het schroefdraadgat van de pan.

                                      Er hangt dan ook altijd een drup olie aan deze Carterplug..

                                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                      #17953605
                                      D-gek
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 August 2008

                                        Ik zou graag bij mijn F 1.4 een GSI tellerbak willen monteren (staat toch wat leuker, zo’n toerenteller),
                                        moet ik hierbij de stekkers aanpassen? En wat komt er nog meer bij kijken?

                                        #17953606
                                        Thomas H.
                                          Lid sinds:
                                          23 June 2015

                                          @Thomas H. wrote:

                                          Stom vraagje misschien, maar ik heb een Astra G uit 2003 met een Z16XE. Als ik de motor een paar minuten stationair heb draaien, gaat ie een paar graden omhoog. Nog steeds makkelijk in de veilige zone, op 90 graden, maar de er komt wel meer hitte onder de auto de auto vandaan. Ik heb zoiets in 10 jaar rijden bij andere auto’s nog nooit gehad, maar goed, elke auto kan anders zijn natuurlijk.

                                          Verder komt tijdens het rijden de auto nooit boven de 90 graden, zit mooi op 85. Dus misschien gewoon de thermostaat die pas echt aanslaat bij een hogere temp?

                                          Is er iemand die hier misschien meer over kan vertellen?

                                          #17953607
                                          TedMechanic
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2007

                                            @Thomas H. wrote:

                                            @Thomas H. wrote:

                                            Stom vraagje misschien, maar ik heb een Astra G uit 2003 met een Z16XE. Als ik de motor een paar minuten stationair heb draaien, gaat ie een paar graden omhoog. Nog steeds makkelijk in de veilige zone, op 90 graden, maar de er komt wel meer hitte onder de auto de auto vandaan. Ik heb zoiets in 10 jaar rijden bij andere auto’s nog nooit gehad, maar goed, elke auto kan anders zijn natuurlijk.

                                            Verder komt tijdens het rijden de auto nooit boven de 90 graden, zit mooi op 85. Dus misschien gewoon de thermostaat die pas echt aanslaat bij een hogere temp?

                                            Is er iemand die hier misschien meer over kan vertellen?

                                            Je auto gedraagt zich volledig normaal. De radiateur krijgt alleen koeling als je rijdt, dus loopt de temperatuur op als je stil staat. Tot een graad of 100 en dan gaat je ventilator aan. Overigens is dat bij iedere auto zo, dus ook bij jouw vorige auto’s.

                                            #17953608
                                            Thomas H.
                                              Lid sinds:
                                              23 June 2015

                                              Tof, bedankt!! Het is mij bij mijn vorige auto’s nooit opgevallen.

                                              #17953609
                                              TedMechanic
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 January 2007

                                                @Thomas H. wrote:

                                                Tof, bedankt!! Het is mij bij mijn vorige auto’s nooit opgevallen.

                                                Meestal doen fabrikanten ook maar wat met de temperatuurmetertjes. Sterker nog, ik heb laatst geleerd dat de getalletjes die bij de meter staan helemaal niks betekenen. Er staat wel 90, maar eigenlijk is de temperatuur dan al 100 graden C. Opel heeft er alleen een correctie ingebracht, om te voorkomen dat mensen in paniek raken en denken dat hun motor kookt bij 100 graden. Eigenlijk kun je er net zo goed geen getallen bij zetten.

                                                #17953610
                                                SimpleFace
                                                  Lid sinds:
                                                  14 July 2014

                                                  Ja, ook zo leuk, bij VW’s is het helemaal fake.. Die hangt altijd perfect op 90 graden tenzij er echt iets grondig mis mee is. Gewoon om de mensen gerust te stellen, en in geval het pas echt mis is, gaat de wijzer pas uitslaan. Dan vind ik het bij Opel nog redelijk netjes opgelost. Je merkt gewoon verschil als je stopt en de motor iets warmer wordt en als je weer op snelweg zit de motor weer wordt afgekoeld door rijwind. Of op het moment dat je fan aanslaat in de staat zie je daadwerkelijk temperaturen van rond de 100.

                                                  #17953611
                                                  TedMechanic
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 January 2007

                                                    @SimpleFace wrote:

                                                    Je merkt gewoon verschil als je stopt en de motor iets warmer wordt en als je weer op snelweg zit de motor weer wordt afgekoeld door rijwind. Of op het moment dat je fan aanslaat in de staat zie je daadwerkelijk temperaturen van rond de 100.

                                                    Ja, maar nog niet zo “echt” als bij m’n oude Corsa A. Dat vond ik altijd mooi, daar zag je altijd dat de thermostaat open ging. Bij koude start ging de meter naar de helft, thermostaat ging open, zag je ‘m gelijk zakken naar een kwart en daarna zag je ‘m weer langzaam oplopen richting te helft :thumbup

                                                    Er stonden geen getallen bij, maar als je maar weet wanneer die in het blauw blijft hangen of wanneer die in het rood gaat. De getallen die daarbij horen zijn niet belangrijk om te weten.

                                                    #17953612
                                                    pascal1109
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 November 2007

                                                      @D-gek wrote:

                                                      Ik zou graag bij mijn F 1.4 een GSI tellerbak willen monteren (staat toch wat leuker, zo’n toerenteller),
                                                      moet ik hierbij de stekkers aanpassen? En wat komt er nog meer bij kijken?

                                                      Hoe het met de stekkers zit, dat weet ik niet precies.
                                                      Er is een toerentellerdraad volgens mij, maar heb zo even niet paraat welke kleur dat is. Ik vermoed dat op een F1, dat die nog wel voorbereid ligt.

                                                      Wat de teller betreft, let op de W-waarde die erop staat. En het hoeft niet specifiek een GSi tellerbak te zijn als je een toerenteller wilt ;-)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 4,026 tot 4,050 (van in totaal 4,351)
                                                    • Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.