Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 3,576 tot 3,600 (van in totaal 4,351)
  • Auteur
    Berichten
  • #17953142
    Step-han
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2010

      @dennisnmgn88 wrote:

      AJAJIPPIE JIPPIE JEEE!!! Mag even duren…. maar dan krijg je uit eindelijk een track en trace nummer, als het goed is morgen de koplampen binnen.
      Nu alleen nog maar bidden dat het de goede zijn en dan zaterdag inbouwen die handel:D

      Mooi man! Ben benieuwd of het dezelfde zijn als die ik nu heb!

      #17953143
      ricksmits
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 June 2013

        Ik heb de koplampen ook.. speciaal uit buitenland omdat toendertijd ze hier in NL niet leverbaar waren zonder die hele bijbel in t glas.. nu intussen wel dus ik had beter rven kunnen wachten gezien het feit dat ik ze met multistekker heb en dus de hele kabelboom.moet aanpassen… achja

        #17953144
        gerben rsv
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 October 2011

          Rick,

          Ik heb bij mijn vorige auto ook een set Depo koplampen met multistekker gemonteerd ,omdat ik misschien nog terugwilde naar origineel heb ik de bedrading van de multistekker aan de bestaande bedrading gesoldeerd en dit werkte prima !

          #17953145
          Astra 1.4 NZ
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 December 2011

            @HardcoreHell wrote:

            Paar vraagjes over astra f2.
            1: de auto stinkt van binnen bij een warme motor.
            Ook de ramen beslaan best snel.
            Mij lijkt dat het interieurfilter vervangen moet worden.
            Maar waar zit die?

            2: waar moet je op letten bij motortempraturen?
            De mijne, x16sz, loopt op naar de 100 en dan slaat de fan aan.
            Onder het rijden zit de temperatuur tussen de 93 en 97 graden.
            Schommelt wat.

            3: ik wil een keer een voorbumper met mist lichten.
            Maar zijn de mistlichten voorbereid?

            Kan je zien of er een kabel ligt daar waar de mistlichten zouden moeten zijn

            #17953146
            Astra 1.4 NZ
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 December 2011

              @grandi wrote:

              Goedemiddag!

              Gisteravond zijn helaas mijn buitenspiegels eraf getrapt van mij Astra F 1.6 16V :(
              Nou is mijn auto rood en zo ook de spiegels.
              Helaas zijn de spiegels op internet en de sloop allemaal zwart.
              Nu vroeg is mij af is de gekleurde kap op de spiegel los te klikken ergens?

              Thanks alvast!

              Ja, vooral zelf niet proberen want bij mij was iets gebroken zodat ik de kap niet meer kan gebruiken.. Ik ben naar de sloop gegaan en daar heb was een goede spiegel maar slechte kap.. Dus heeft die man het volgende gedaan:

              Glas losgeklikt
              Nodige vijzen uitvijzen en binnenwerk uithalen motortje enzo
              Daar ergens kan je voorzichtig de kap loshalen.. Misschien eens vragen aan iemand die wat Opel kent want die sloop waar ik bij ging was specifiek voor opel

              #17953147
              dennisnmgn88
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 February 2012

                Grr eerste bezorgpoging van koplampen mislukt :(, wel grappig…. we zijn gewoon thuis.
                Gelijk maar even PostNL gebelt en als het goed is komt de chauffeur nu terug…..

                #17953148
                dennisnmgn88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2012

                  Sjaaa dan heb je zo’n aardige chauffeur die terug komt en dan open je de doos……

                  Volgens mij niet helemaal wat ik heb besteld….. :fy1 :fy1
                  http://giftzz.nl/shop/product/opel/opel-astra-g-zwarte-koplampen-972004/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Gelijk de verkoper maar een mailtje gestuurd en gevraagd voor een oplossing. Hij beloofde mij vanwege slechte communicatie korting bij de volgend aankoop. Nu zie ik dezelfde koplampen (als ik dacht te hebben besteld), ook duurder op z’n site staan. Ik denk dat ik het er maar op ga gooien dat hij die mag sturen (voor niks), en dan kunnen deze terug.
                  Aan de andere kant twijfel ik ook weer want originele (in goede staat) zien er ook wel weer fris uit, maja….. Das niet wat ik had besteld dus even in dubio :(.

                  Duidelijk in ieder geval dat giftzz.nl de eerste en laatste order van mijn kant heeft gehad.

                  #17953149
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Gewoon terug die meuk, opzouten. Jij hebt gekozen voor een bepaald type, en bent met hun een overeenkomst aangegaan, die prijs voor die lampen.. Zeker niet genoegen nemen met deze lampen en denken “het zal wel”.. Zo kom je er niet in het leven, en hij wel…

                    #17953150
                    dennisnmgn88
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 February 2012

                      Klopt wat dat betreft heb je gelijk.
                      Wat betreft mijn rechten weet ik dat ik op z’n minst me geld terug kan krijgen….
                      Helaas de nodige ervaring met het aanvechten van dit soort dingen, gelukkig tot nu toe telkens weer in me gelijk gesteld.

                      Maar het verhaal is dat de auto voor 27 juli een nieuwe apk moet hebben. Uitlaat/remmen + spullen voor de grote beurt al binnen.
                      Koplampen waren besteld eind juni en zouden de dag daarna al aankomen. Dat is dan vandaag uit eindelijk gelukt, dus als ze nu terug moeten zit ik zo meteen weer 2 weken te wachten voor er iets nieuws binnen is (als ik geluk heb).
                      Vandaar dat ik nu even aan het twijfelen ben.
                      Ik heb hem gemaild en gevraagd naar een oplossing. Expres er zelf niks bijgezet over hoe ik het opgelost wil hebben, wellicht is zijn idee nog wel beter namelijk (maak ze nooit wijzer als ze al zijn).

                      Nu was ik altijd al aan het twijfelen, of nieuwe originele of de Xenon projectors.
                      Voor het oog is de projector natuurlijk mooier, maar de rest van de auto is nog helemaal origineel (wellicht dat dat ook zo blijft).
                      Ergens ben ik bang dat het een soort Halfords tuning word als ik alleen de koplampen hierin vervang, of er moet hier iemand zijn die een foto heeft van een (hele)originele NJoy met projector lampen.
                      De gewone koplampen zijn (als ze nieuw zijn) ook niet verkeerd en die liggen al klaar op de plank, waardoor ik tenminste verder kan met alles.
                      Dus jaaa…. Ik denk dat ik z’n reactie afwacht en op grond daarvan zal ik nog ma eens gaan nadenken. Z’n beloftes geloof ik niet, die is die de eerste 3 keer ook al niet nagekomen.
                      Hij mag me een set duurdere opsturen zonder dat ik bij betaal en dan wil ik nog wel even afwachten. Als hij aangeeft de oude koplampen terug te sturen zodat ik me geld terug krijg, dan gaan we maar eens in discussie met meneer.

                      #17953151
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Ja, sowieso heb je wettelijk gezien recht om de zooi terug te sturen en daarbij je geld terug te krijgen. Daarmee moet je niet te lang wachten..(http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand” onclick=”window.open(this.href);return false;)

                        Verder moet je het zelf weten, maar ik zou het niet accepteren en geen genoegen nemen met minder.. Dat is natuurlijk ieder z’n keus. Maar als je je zinnen op die lampen gezet hebt zou ik daar gewoon voor gaan. Keuring, APK of wat dan ook, jammer dan..

                        #17953152
                        Step-han
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 September 2010

                          @dennisnmgn88 wrote:

                          Sjaaa dan heb je zo’n aardige chauffeur die terug komt en dan open je de doos……

                          Volgens mij niet helemaal wat ik heb besteld….. :fy1 :fy1
                          http://giftzz.nl/shop/product/opel/opel-astra-g-zwarte-koplampen-972004/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Gelijk de verkoper maar een mailtje gestuurd en gevraagd voor een oplossing. Hij beloofde mij vanwege slechte communicatie korting bij de volgend aankoop. Nu zie ik dezelfde koplampen (als ik dacht te hebben besteld), ook duurder op z’n site staan. Ik denk dat ik het er maar op ga gooien dat hij die mag sturen (voor niks), en dan kunnen deze terug.
                          Aan de andere kant twijfel ik ook weer want originele (in goede staat) zien er ook wel weer fris uit, maja….. Das niet wat ik had besteld dus even in dubio :(.

                          Duidelijk in ieder geval dat giftzz.nl de eerste en laatste order van mijn kant heeft gehad.

                          Jemig dat is echt flink balen Dennis! Eerst al een heel gedoe met het versturen.. heb je ze ein-de-lijk is het de halogeen versie. Niet houden die dingen, 129 euro voor de halogeen versie is knap duur, je hebt al 2 nieuwe voor rond de 90 euro!

                          Als die beste man ze niet wil omruilen voor projectors eis dan je geld terug en bestel ze voor 169 bij gmtuningparts. Heb je ze binnen een dag binnen en heb je ze er waarschijnlijk nog in voor je APK!

                          #17953153
                          dennisnmgn88
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 February 2012

                            Yess inderdaad ff een flinke tegenvaller vanmorgen :(.
                            Aan de andere kant is de teleurstelling en woede iets afgenomen in de tussentijd haha, dus ik kijk er nu even met een ander oog naar.

                            Tis inderdaad te duur voor 2 halogeen lampen, en voor Nederlandse prijzen weer te goedkoop voor projectors…..
                            Als ik dan verder kijk, zijn mijn verantwoordelijkheden wat groter geworden de laatste maanden dus een goede (apk gekeurde zonder gebreken) auto is een must.

                            Het geld terug halen zal het probleem niet zijn ga ik van uit. Het krijgen van de projectors zonder bij betaling zal een lastiger verhaal kunnen worden. Gezeik heb ik nu geen zin in simpelweg gezien het feit dat ik verder wil en de auto klaar wil hebben. Vorig jaar was ik die strijd graag met hem aangegaan, maar heb nu zelf gewoon even geen zin in al dat gedoe. Genoeg klussen te doen nog, werk zat wat er ligt en de vakantie begint in de buurt te komen…. Al met al voor mij even reden genoeg om er dit keer geen groot werk van te maken.

                            In het ergste geval erger ik me na de vakantie (waneer de rust weer een beetje terug is en de auto weer wat hogere prio krijgt) aan de lampen en dan kan ik alsnog de projectors halen. Uiteraard gaat me dit flink meer geld kosten, maar zelfs dat neem ik dan maar even voor lief.

                            Ik ga er het beste van hopen, verwacht er alleen vrij weinig van… maja de tijd zal het zeggen :).

                            Thanks voor de info mannen. Ik ga vanavond nog even alles op een rijtje zetten en dan zien we wel wat er uit komt ;)

                            #17953154
                            michield
                              Lid sinds:
                              29 April 2013

                              Die website laat bij mij al een aantal alarmbellen afgaan. Je kan er van alles en nog wat kopen, van goedkope horloges (meuk) tot websites aan toe.

                              Beetje een manusje van alles….

                              #17953155
                              Terpie
                                Lid sinds:
                                4 October 2010

                                @Terpie wrote:

                                Hallo,

                                Graag zou ik mijn opel Astra 1.4 sports uit 2011 wat willen pimpen met chromen sierstrips. Dit geeft een nog stoerdere look van de auto. Zijn er mensen die deze chromen sierstrips zelf hebben geplaatst? Zo ja wat kan ik hier het beste voor aanschaffen? Ik lees ook dat 3M plakstrip lijm erg goed is.

                                Het gaat dat om deze chromen sierlijst:

                                Iemand?

                                #17953156
                                dennisnmgn88
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 February 2012

                                  @michield wrote:

                                  Die website laat bij mij al een aantal alarmbellen afgaan. Je kan er van alles en nog wat kopen, van goedkope horloges (meuk) tot websites aan toe.

                                  Beetje een manusje van alles….

                                  Klopt en helemaal mee eens. Aan de andere kant staat die netjes ingeschreven in het KVK dus ik wist wat z’n verplichtingen waren, en waar ik op terug kon vallen.
                                  Nu gaat het me puur om de tijd, die me nu even te kostbaar is om er veel werk van te maken.
                                  Duidelijk is wel dat als het leuke mailtjes zijn, je direct antwoord krijgt. En gister heb ik gevraagd voor een oplossing, en inderdaad…. tot op heden nog niks gehoord. Telefoonnummer schakelt gelijk door naar voicemail (ook doordeweeks), en voor ik daar klaar mee ben is de vakantie alweer voorbij.
                                  De enige hoop op dit moment is dat die stuurt om alsnog de projectors te sturen (zonder bij betaling), of een deel van het geld terug voor deze koplampen wegens een incorrecte advertentie.

                                  Ze zitten er nu in, dus een deel geld terug zou nog een optie zijn (als dat een voorstel is), en anders laat ik het voor wat het is.
                                  Ze zitten er in en het ziet er weer fris uit, dat was het belangrijkste voor mij nu even.

                                  #17953158
                                  Step-han
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 September 2010

                                    Ik heb de lampen immidels ook ingebouwd!

                                    Morgen staan Insignia ruitensproeiers en mijn JVC-KD901 autoradio (handsfree bellen) op het programma om in te bouwen!

                                    #17953159
                                    dennisnmgn88
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 February 2012

                                      Ziet er goed uit!!

                                      Ergens balen voor mij haha, aan de andere kant kan ik met de heldere nu ook wel weer wat beter leven:P

                                      #17953160
                                      FnF_racer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 October 2004

                                        is het mogelijk om een complete sleutelset voor de Astra G 5 deurs, MET centrale vergrendeling te bestellen?

                                        ik ben namelijk mijn sleutels verloren van beide auto’s, maar die van de Corsa heb ik nog een reserve sleutel van.
                                        van de Astra heb ik de sleutelbaard met transponder wel, van de reservesleutel, maar verder niets.
                                        maar nu wil ik dus voor beiden, voor de zekerheid complete sleutels bestellen, met transponder en alles.

                                        is dat mogelijk?

                                        is GEEN mogelijkheid om de astra erbij te gebruiken, want die staat en geschorst, en heeft geen interieur.
                                        heb wel een carpass van de auto.

                                        #17953161
                                        gijs2808
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 June 2014

                                          Op aanraden van Beheerder Opel-Forum.nl, die momenteel mijn vraag niet kan beantwoorden wegens vakantieafwezigheid plaats ik onderstaand bericht nogmaals met het vriendelijke verzoek om een antwoord daar ik binnenkort op vakantie ga en liefst met een goed werkend navigatiesysteem. Je weet maar nooit!

                                          Astra G met Becker Traffic Pro : “no fix”!!

                                          Sinds 2002 bezitter van een Becker Traffic Pro typr 4721. Systeem werkt prima (zelfs mijn vrouw kan er goed mee overweg!)
                                          Na 3x het systeem in andere auto’s (2x Mercedes, 1x VW) te hebben overgezet, nu in een wat bejaarde Opel Astra van 2001.
                                          Heb in de ISO stekker van kamer A de duur- en de geschakelde plus omgewisseld (pinnen 4 en 7), gegevens van de andere draden in
                                          ISO stekker A heb ik helaas niet en heb ik zo gelaten. Bij pin 5 staat ‘besturingsuitgang voor automatische antenne/versterker!?
                                          Nu krijg ik de melding “no fix”. In de servicemodus zegt de moduleproef “OK” en de GPS info “no fix”!
                                          Van een ander Traffic Pro 4742 systeem de antenne geprobeerd, maar zonder resultaat.

                                          Heeft iemand een suggestie wat ik nog kan ondernemen?

                                          Graag een reactie op: loodt000@planet.nl
                                          hartstikke bedankt ook namens m’n vrouw!
                                          gijs2808

                                          Iemand een suggestie waar ik nog zou kunnen zoeken?

                                          #17953162
                                          jaimey
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2006

                                            Vraagje….

                                            Mijn Astra H staat bij de dealer voor APK..
                                            Afkeur op handremkabel.. Kosten inc APK €294..

                                            Is dit zelf te doen op straat? of moet ik het gewoon laten maken??

                                            EDIT: ik heb even een afbeelding gezocht en maar besloten het te laten maken.
                                            Is naar mijn idee niet zelf te toen op straat…. :cry

                                            #17953163
                                            HardcoreHell
                                              Lid sinds:
                                              14 March 2005

                                              Wat voor lampjes zitten er achter de tellerbak en kachelpaneel van een astra f?
                                              Zelfde als in de boordcomputer/ klok?
                                              En waar kun je deze bestellen in led en/of andere kleuren.

                                              #17953164
                                              Opeltje17
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                18 January 2012

                                                @HardcoreHell wrote:

                                                Wat voor lampjes zitten er achter de tellerbak en kachelpaneel van een astra f?
                                                Zelfde als in de boordcomputer/ klok?
                                                En waar kun je deze bestellen in led en/of andere kleuren.

                                                Hier even kijken bij tutorials: http://www.steve010.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                #17953165
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Hoe verwijder ik de complete mistlichten uit een H GTC?

                                                  #17953167
                                                  Karen-Astra
                                                    Lid sinds:
                                                    22 July 2014

                                                    Ik heb ook een “klein vraagje”… Ik heb bij mijn handrem een klein gaatje zitten, het lijkt een aansluiting voor iets… Iemand enig idee?
                                                    Heb er ook een foto van, maar geen idee hoe ik die erbij kan zetten…

                                                    Alvast bedankt!

                                                    #17953168
                                                    Opeltje17
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      18 January 2012

                                                      Is je aux ingang, als het om een astra H gaat.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 3,576 tot 3,600 (van in totaal 4,351)
                                                    • Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.