Herinvoer NL auto

Forumindex Forums Overige APK & RDW Herinvoer NL auto

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242354
    Opel Kadeath
      Lid sinds:
      15 December 2010

      Goedemiddag mensen

      Ik ga binnenkort een Nederlandse manta zonder kenteken ophalen. Eerst was het plan om deze te gebruiken voor onderdelen, maar hij is in zodanig goede staat dat ik er eerst eigenlijk nog even mee wil rijden. Ik wil m dus eigenlijk herinvoeren, maar de papieren zijn er niet meer bij.

      Is dit mogelijk? Is bijvoorbeeld aan de hand van het chassisnummer nog te traceren dat deze een NL kenteken heeft gehad? En is het dan ook mogelijk om dat oude kenteken weer te krijgen of zullen dit gewoon nieuwe platen worden?

      Op de site van de RDW wordt ik niet wijzer want daar wordt alleen uitgegaan van buitenlandse auto’s met papieren. En ik denk ik vraag ’t hier eerst even voordat ik contact opneem de RDW, misschien zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.

      #17929450
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Je kunt de RDW bellen en aan de hand van een chassisnummer achter komen of de wagen een NL kenteken heeft gehad.
        Als je de NL papieren er bij had kon je de auto zo invoeren en weer hetzelfde NL kenteken krijgen en platen voor maken.
        Alleen RDW heeft zijn regels verscherpt en keurt geen auto’s meer zonder papieren (als ik het goed heb).

        #17929451
        mantadevil
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          heb paar jaar geleden een b corsa voor de rdw gehad voor her invoer,ook zonder papieren
          keken enl nummer na en kon gaan
          was in heereveen toen
          enkel was de auto nooit aangemeld geweest in belgie,weet niet hoe dat met die manta zit
          die van mij was in nl afgemeld ,maar nooit opbuitenlands kenteken aangemeld

          #17929452
          Opel Kadeath
            Lid sinds:
            15 December 2010

            Als ik ’t goed heb begrepen heeft de vorige eigenaar het kenteken ingeleverd voor sloop, dus ik neem aan sloop in eigen beheer. De auto is dus nooit in het buitenland geweest. Ik weet niet of het in zo’n geval nog mogelijk is om er weer kenteken op te krijgen zonder rare vragen te krijgen.
            Als ’t enkel chassisnummer nakijken is is ’t lekker makkelijk.

            #17929453
            TheGeneral
              Lid sinds:
              21 February 2010

              Ik heb bij een oud collega meegemaakt dat de papieren niet klopte toen hij bij het rdw kwam voor kentekenkeuring toen is ie aangemeld als ingevoerd van buiten de EU en toen is alles geregeld. Dus misschien kan je het zo proberen

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.